Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man regne med Google trafikvurdering?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som overskiften antyder så går spørgsmålet på, om man kan regne med de estimater som google forudsiger?

Jeg undrer mig særligt over googles estimat for adworks forbrug. Tag fx ordet "Styrketrænings udstyr". Ordet bliver kun vist 590 gange pr. mdr. hvilket er meget lidt i min optik.

Derudover anslår google at ordet i en adwork kampagne vil give 0 daglige klik. Kan det virkelig passe?

Nøjes vi så med ordet "trænings udstyr" så bliver ordet vist 3.600 gange. Okay, det begynder at ligne noget! Men de daglige adwork klik er fortsat 0 gange! Så virker Adwork ikke ligefrem som en guldmine ?!

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror godt du kan regne med det. Det undrer mig ikke, at styrketrænings udstyr kun søges på 590 gange. Det er et langt ord og et nichepræget område. Folk går jo almindeligvis bare ned i et center.
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Nielsen:

Jeg undrer mig særligt over googles estimat for adworks forbrug. Tag fx ordet "Styrketrænings udstyr". Ordet bliver kun vist 590 gange pr. mdr. hvilket er meget lidt i min optik.

Ikke for at være l..t men, hvis du i venstre side af keywordtoolet hakker feltet "eksakt" af med et flueben, får du det antal brugere der pr. mnd. søger præcis "Styrketrænings udstyr" - det er kun 22....hvilket jeg synes lyder meget realistisk. Læs evt. mere her.

Tue Nielsen:

Derudover anslår google at ordet i en adwork kampagne vil give 0 daglige klik. Kan det virkelig passe?

Ja og nej. Hvis du opretter en kampagne udelukkende med nøgleordet "Styrketrænings udstyr" så skal du ikke forvente uanede mængder trafik. Men der kan godt komme et klik eller to (men så heller ikke meget mere...).

/JG

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tue,

Lyt til Jesper angående det med eksakt match, hvis du skal bruge tallene til SEO-formål.

Bemærk også, at "styrketrænings udstyr" bliver opfattet som en stavefejl af Google (korrekt, da det er en forkert orddeling), mens de korrekt stavede udtryk trods alt har lidt flere søgninger.

Mht. validiteten af tallene i almindelighed, så skal du tage dem som en god strømpil. Dvs. du kan godt regne med, at der er markant flere søgninger på "trænings udstyr" end på "styrketrænings udstyr", men de præcise tal skal du virkelig tage med et gran salt. Især på "små" danske ord.

Jeg har konkret oplevet at Google mente, at der ingen søgninger var på et udtryk, mens jeg i min kundes statistik glad kunne se, at de tiltrak 200 besøgende om måneden via Google-søgninger på netop det udtryk. Og i den anden grøft har jeg konstateret i Adwords-annoncer, at der i virkeligheden var langt færre søgninger på visse udtryk, end Googles værktøj angav.

Så tag det som en strømpil, hvis du f.eks. skal vælge mellem at optimere mod ental eller flertal, men læg ikke alt for meget vægt på de absolutte tal.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kan man overhovedet bruge "Broad" tallene til noget?

Jeg har f.eks. kigget på en som har 673.000 på "broad" men kun 210 på "exact".

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som i har gættet skal jeg bruge tallet i forhold til SEO.

Jeg er i den situation bare overrasket over, at et ellers rimelig almindelig ord med en bred kommerciel vinkel, kun bliver vist.. Tja, 22 gange hver måned!

Men hvis vi holder fast i de 590 (uden eksakt) så synes dette ord umiddelbart at være pænt kedeligt, til selv en mindre virksomhed. Hvis man antager at man kommer op og ligge 3-4 stykker i google, så får man måske 15% af trafikken, hvilket vil være små 100 besøgende pr. mdr. eller 3,5 stykker hver dag. Så skal man dælme have en høj konverteringsprocent før man tjener guld, eller har jeg misforstået noget? (Beklager min uvidenhed)

Eller med andre ord så skal man op og ranke højt på ord med flere tusinder visninger pr. mdr. som f.eks. "håndvægte" som giver 6.600 søgninger pr. mdr., hvilket giver mig ca. 1.000 søgninger om månedet med en "markedsandel" på 15%. Hvis jeg konverterer 2-4 % så giver dette søgeord mig 20-40 salg pr. mdr. eller ca. 1-2 salg om dagen.

Eneste problem for mig er, at det formodentlig er umuligt (skal man aldrig sige) at komme i top 5 på sådan et søgeord - eller tager jeg helt fejl! Konkurrencen er jo fuldkommen og man er oppe mod konkurrenter med tusindevis af varenumre.

Eller tager jeg helt fejl? (Igen, beklager min uvidenhed) Hvis jeg jeg ranker godt på dette søgeord, får jeg så ikke også en masse trafik ind fra nogle andre relaterede søgeord (longtailed), som f.eks. "tunge håndvægte" og "håndvægt" eller er disse søgninger talt med i "Googles ikke eksakte trafikvurdering"?

Til alle seo-eksperterne og co: Tak for hjælpen! Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:

Men kan man overhovedet bruge "Broad" tallene til noget?

Jeg har f.eks. kigget på en som har 673.000 på "broad" men kun 210 på "exact"

Ja, det er f.eks. interessant at kende forholdet mellem brede og eksakte søgninger på et nøgleord. Heraf kan man jo udlede, om ordet søges i flere sammenhænge eller ej (og optimere herefter).

Tue Nielsen:

Men hvis vi holder fast i de 590 (uden eksakt) så synes dette ord umiddelbart at være pænt kedeligt, til selv en mindre virksomhed. Hvis man antager at man kommer op og ligge 3-4 stykker i google, så får man måske 15% af trafikken, hvilket vil være små 100 besøgende pr. mdr. eller 3,5 stykker hver dag. Så skal man dælme have en høj konverteringsprocent før man tjener guld, eller har jeg misforstået noget? (Beklager min uvidenhed)

At rangere på 1, 2 eller 3 mindre nøgleord (som omtalte) er ikke en guldmine i forhold til salg/konverteringer. Men i andre sammenhænge - såsom branding og markedspositionering - kan det være utrolig vigtigt. Det er smart, at kunne vise en kunde, at man rangerer nr. 1 på ordet "håndvægte", hvis man bryster sig af at være den bedste indenfor sit felt (hvad man jo gør).

Tue Nielsen:

Eneste problem for mig er, at det formodentlig er umuligt (skal man aldrig sige) at komme i top 5 på sådan et søgeord - eller tager jeg helt fejl! Konkurrencen er jo fuldkommen og man er oppe mod konkurrenter med tusindevis af varenumre.

Intet er umuligt (næsten) - men at rangere på disse ord, kan sagtens lade sig gøre. Det er mere et spørgsmål om du mener, at du har - og vil bruge - ressourcerne på det (igen det er ikke en uoverkommelig opgave - overhovedet!).

Tue Nielsen:

Eller tager jeg helt fejl? (Igen, beklager min uvidenhed) Hvis jeg jeg ranker godt på dette søgeord, får jeg så ikke også en masse trafik ind fra nogle andre relaterede søgeord (longtailed), som f.eks. "tunge håndvægte" og "håndvægt" eller er disse søgninger talt med i "Googles ikke eksakte trafikvurdering"?

Det kommer an på, hvilken SEO-strategi du anvender (især hvordan du udformer dine tekster)
/JG
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)