Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er reglerne for dette??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Virker måske som et dumt spørgsmål, men håber nu alligevel I lige vil kigge på det.

Ville lige høre om der er nogen der ved hvordan der skal beskattes/moms på dette spørgsmål:

Var inde på sponcar.dk og kunne se hvis man tilbyder sin bil, som en reklamesøjle, så man får nogle reklamer klistret på og skal køre med dem.

Nu køre de med at man får penge eller et gave kort.

Ville bare høre, hvor skal det beskattes, er det mig som privat person der skal indberette det til skat, eller er det f.eks sponsorcar, der betaler skat og moms af de penge jeg modtager eller hvordan forgår det?

Eksempel:

Men bare hvis man nu f.eks. modtog, lad os sige 500 kr. pr. mdr for at have et skilt med en reklame stående i sin have, er det så firmaet der skal betale skat og moms på det beløb eller hvordan er reglerne.

Håber det giver nogenlunde mening :-)

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal selvfølgelig stå SPONSORCAR.DK

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, var nok lidt hurtig :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

topprospect:
Ville bare høre, hvor skal det beskattes, er det mig som privat person der skal indberette det til skat, eller er det f.eks sponsorcar, der betaler skat og moms af de penge jeg modtager eller hvordan forgår det

Sponsorcar.dk anbefaler at kontakte SKAT ved tvivl.

Personligt er jeg ikke enig i Sponsorcar.dk sonden mellem at det skulle være skattefrit at modtage et gavekort og B-indkomst at modtage kontant betaling, når man sælger reklameplads til Sponsorcar.dk.

Det et min opfattelse, at du i begge tilfælde vil blive beskattet.

/Henrik

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Personligt er jeg ikke enig i Sponsorcar.dk sonden mellem at det skulle være skattefrit at modtage et gavekort og B-indkomst at modtage kontant betaling, når man sælger reklameplads til Sponsorcar.dk.

Det et min opfattelse, at du i begge tilfælde vil blive beskattet.

/Henrik

Jeg er helt enig med Henrik. I følge oplysninger som SKAT gav på et kursus jeg var på i efteråret 2010 er der ingen tvivl om, at man i begge tilfælde bliver beskattet, uanset hvor lille beløbet end måtte være. Umiddelbart mener jeg, at Sponsorcar har pligt til at indberette som honorar og du som modtager har pligt til at tjekke indberetningen og rette, hvis der er fejl.

mvh
Michael

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så sponsorcar.dk kan ikke bare uden videre lægge ansvaret over på privat personen?

Men hvis de bliver beskattet af beløbet, er skatten vel betalt og på den måde er det vel skattefrit for privatpersonen, eller har jeg misforstået noget?

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

topprospect:

eller er det f.eks sponsorcar, der betaler skat og moms af de penge jeg modtager eller hvordan forgår det?

Var måske lidt for hurtig. Jeg læste spørgsmålet som om det er en privat person der "sælger" sin bil som reklamesøjle. Derfor min kommentar omkring honorar. Hvis det er som privatperson du modtager pengene, må Sponsorcar naturligvis ikke betale moms.

mvh
Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

topprospect:

Men hvis de bliver beskattet af beløbet, er skatten vel betalt og på den måde er det vel skattefrit for privatpersonen, eller har jeg misforstået noget?

Sponsorcar skal tillægge deres indtægter til deres omsætning og trække udgifterne til bilejerne fra som en driftsomkostning. Man kan ikke lade Sponsorcar beskatte af hele beløbet.

mvh
Michael

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, deles man så om beskatningen eller er det fuldt ud , privatpersonen der skal betale skat af de f. eks. 500 kr.?

Eller deles man på en måde, er ikke så meget inde i det, men kunne godt tænke mig lige at høre.

(Vil dog lige sige sponsorcar.dk er ment som et eksempel)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)