Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Excel til E-conomic

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så. Nu har jeg bestemt mig for at bruge e-conomic til den daglige bogføring, men det er godt nok svært at komme i gang.

I øjeblikket sidder jeg her med et excel-ark med fakturanumre 1-76 og købsbilagsnumre 1-34.

Burde jeg have forskellige intervaller for bilag/faktura? Skal mine salgsfakturaer også have et bilagsnummer?

I øjeblikket bruger tager jeg imod betaling på Paypal, Moneybookers og over banken, men det er ikke så lige til at hitte ud af.

Derudover har jeg ikke bilagsnummer på mine "fiktive" betalingstransaktioner, fx første indskud da jeg bruger min private bankkonto og derfor af gode grunde ikke kan overføre til den samme konto. Skal jeg der bare henvise til det bilag der er min kontoudskrift?

Så. Hvordan bogfører jeg et købsbilag og hvordan bogfører jeg en salgsfaktura på en standard kontoplan i economic?

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Godt valg Big Smile

Jeg vil besvare de spørgsmål som ikke har regnskabsmæssig karakter - da jeg skal være ærlig og sige at det ikke er der minde kompetencer er.

Jeg vil anbefale dig at gå under nummerserier og ændre at det næste faktura nummer der skal bogføres i e-conomic er nummer 77. Så vil du når du laver den første faktura i e-conomic, starte med dette faktura nummer. Det du så skal overveje i denne sammenhæng, er om du vil have dine gamle fakturaer med ind i e-conomic eller om du blot vil have primoposteringer

Så ville jeg se en video/artikel der viser hvordan du opretter en postering.

Et online kursus ville også være super relevant.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med at nå at lave momsregnskab gennem e-conomic, så det vil være smart at få mine gamle fakturaer ind i economic.

E-conomic er lige til at finde ud af og det er super let at finde rundt i og ellers svarer de fine videoer glimrende på spørgsmål - til det tekniske.

Det er dog det regnskabsmæssige jeg har bøvl med. Det er derfor jeg ikke ringer til e-conomic ;)

Mine udgiftsbilag har jeg sådan set heller ikke det store bøvl med, men når jeg sidder med en betalt faktura jeg gerne vil have flyttet ind i e-conomic har jeg lidt problemer, for jeg føler ikke det bør være nødvendigt med meget mere tastearbejde end jeg ind til nu har stående, nemlig: dato, beløb(i en forskellig kolonne efter om den er betalt via Paypal, Moneybookers eller bank), moms

Men når jeg sidder og kigger i kassekladen er det knapt så let...

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)