Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første årsafslutning i Summasummarum standard - er der nogen der kan forklare det helt simpelt?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Østermarie, Bornholm
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Plus-Stil Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Tusind tak skal du have. Jeg havde faktisk været inde og kikke på dine links, men blev lidt forvirret over de forskellige versioner af Summasummarum - jeg har kun standard og derfor ikke lagerstyringen. Og jeg havde svært ved lige at finde ud af at bogføre lagerværdien. Ved du evt. hvordan gør man med ukurante varer osv. når jeg ikke lagerstyrer? Så har jeg jo ikke noget at sammenligne min lageroptælling med når jeg ikke har indført antal stk. i regnskabet?

Mange hilsener Tine.

Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk  Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigte er, at dit kurante (salgsbare) lager er bogført i aktiverne i debet. Herefter kan du så bestemme, hvor meget du vil udspecificere: De ukurante varer kan med fordel opgøres for sig selv, men det har ikke nogen betydning for dit skatte- (eller moms-) mæssige resultat om du gør det eller ej.

Hvis din lagerværdi nu står på 0 og du har for 100.000 kr. på lageret (efter optælling), skal du altså bogføre 100.000 kr. i debet på lagerkontoen (måske 55100) og det samme beløb i kredit på en varelagerreguleringskonto i driften (lav evt en ny: 2500: Varelager optalt 31/12).

Dbh
Anette

 

Fra Østermarie, Bornholm
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Plus-Stil Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det fine svarSmile

Hilsen Tine.

Dametøj i store størrelser | Plus-Stil.dk  Gratis levering på alle ordrer over 600 kr.!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)