Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering uden at have modtaget CVR-nummer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

 

Jeg har for lidt over en uge siden sendt min startblanket ind (Jubii!), og venter nu spændt på at modtage mit CVR-nummer. Jeg er dog kommet i den situation, at jeg allerede nu har fakturerbart arbejde, og tænkte på om der er mulighed for at skrive fakturaer allerede nu, inden jeg har modtaget mit CVR-nummer?

Jeg mindes at have hørt noget om, at man på fakturaen blot skal skrive, at CVR-nummeret er bestilt, men kan ikke huske præcis hvor jeg læste/hørte dette, så ville lige høre her inde inden jeg gør noget (måske) forkert.

 

Med venlig hilsen

Lars

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det afgørende må være hvilken dato du har skrevet for virksomhedsstart, hvis det er 1 januar 2011, jamen så er den jo god nok sålænge dine fakturaer er fra efter 1 januar, også selvom du ikke har modtaget cvr nummer.

Dette cvr nummer gælder jo ligeså vel 1 januar som den dag du får det. Du skal naturligvis bare være sikker på at du får det.

I worst case så er det jo bare B indkomst, før du fik startet firmaet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Normalt giver det ingen problemer, selvom loven siger noget andet.

B-indkomst ville nok ikke være smart, idet køber ås ikke får fradrag for momsen.

 

MvH

Peter

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Satte startdatoen som den 3. januar 2011. Et eller andet siger mig, at det var til informationsmøde hos SKAT, jeg fik det af vide med at man kunne angive at CVR-nummeret var bestilt.

Kan også være jeg bare skal vente en uges tid mere med at fakturere noget for at være helt sikker :-)

 

Tak for jeres svar indtil videre.

 

Mvh

Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)