Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navision spørgsmål vedr aktive varer og lager

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen mon hjælpe mig med, om det på nogen måde er muligt at lagerværdien KUN sammentælles af varer som er AKTIVE i vores shop? Og hvis ikke - er det så noget man kan programmere sig til?

Årsagen til mit spørgsmål er, at vi opretter varer på forhånd før de kommer. Vi kan ikke bogføre dem da de så figurerer i vores samlede lagerværdi. Og da de ikke er faktureret til os endnu, så duer det jo ikke i forhold til balance/regnskab.

Derudover ville det også være meget nemmere blot at aktivere dem når de kommer. Leveringerne sker delvist - og derfor skal vi sidde og plukke ud fra gamle kladder - over i en ny kladde og så bogføre den.

Nogen forslag til løsning? ;·)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Til dit første spørgsmål, der skal lagerværdirapporten tilpasses. Det er en opgave som en programmør skal ind over. Det er dog en lille opgave som kan laves på 15 min.

Til dit sidste spørgsmål. Hvorfor opretter du ikke en købsordre, som du løbende bogføre modtagelsen på. På den måde slipper du for at kopiere mellem kladder, og du har hele tiden styr på, hvor meget du har modtaget og hvor meget der er tilbage på købsordren.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som altid er du min redningsmand ;·)

Jeg opretter ikke købsordrer fordi vi har så ekstremt mange varer som lander samme tid - og det altid er en meget stressende periode (og bagved denne linie gemmer der sig også det faktum at jeg ikke orker at sætte mig ind i det ;·) Alt hvad der tager ekstra tid undgår jeg helst).

Jeg vil få dem til at rette det til. Sjovt nok har jeg spurgt dem og de sagde at man ikke kunne gøre noget ved det... men jeg tænkte nok at du var ekspert nok til at kunne komme med et forslag. tak for det.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak.

Det tager ikke længere tid at oprette og vedligeholde en købsordre, det giver tværtimod bedre overblik, og det gør det nemmere at spore varer og afstemme indkøb for bogholderen. Det tager dog nok en lille ½ time at sætte sig ind i det, men det synes jeg, at du bør overveje at gøre :-).

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken version har du ??

mvh   Geeked

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)