Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af fortjeneste og udgifter?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fel!x,

Du kan selv vælge hvilken ordning du vil beskattes efter.

Såfremt du vælger virksomhedsordningen og ikke har hævet pengene bliver du alene beskattet med 25% af overskuddet.

Din andel af et I/S betragtes som en virksomhed og du kan derfor anvende ordnignen uafhængigt af de andre interessenter.

Det var et kort svar, men prøv at søge på virksomhedsordnignen (VSO), da er mange indlæg om det her på Amino.

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg er med.

Jeg skal indberette kvartal moms

Så skal jeg på min udvidet selvangivelse angive mit overskud, lad os antage det er på 10.000 kr. Jeg ejer firmaet med en anden, vi ejer 50% hver. 

Så skriver jeg at mit overskud er på 5.000 kr.? Hvorefter jeg bliver beskadiget af de 5.000 kr., er det så det som hedder virksomhedsskat på 25%? 

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når jeg engang skal udbetale pengene, så skal jeg betale personlig skat igen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fel!x:
Så skriver jeg at mit overskud er på 5.000 kr.? Hvorefter jeg bliver beskadiget af de 5.000 kr., er det så det som hedder virksomhedsskat på 25%? 

Jeps. De 5.000 kr. kan du så vælge at beskatte som normal indkomst eller vælge at bruge virksomhedsskatteordningen hvor du bliver beskatte med en foreløbig skat på 25 %.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fel!x:
Så når jeg engang skal udbetale pengene, så skal jeg betale personlig skat igen?

Når du trækker pengene ud  skal du betale:

Din skatteprocent på tidspunktet for at du hæver beløbet MINUS de 25% som du har betalt i foreløbig skat tidligere.

/Henrik

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)