Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra afrika

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

en gammel tråd med nyt liv :) 

Jeg kom til Afrika tilbage i 2001 - først 8 år på Mauritius og siden 2009 har jeg boet på Madagascar. 

Afrika er et spændende og udfordrende sted at lave forretning, men meget svært. Kulturen, sprog barriere og tankegangen mellem vesten og Afrika er meget forskellig. 

Har du interesse i at udfordre Afrika, med speciale på øerne, Mauritius og Madagascar, vil jeg kunne bistå på både med information på dagligdagens udfordringer eller sourcing på professionelt niveau. 

Der er muligheder for told/ afgift fri import fra mange Afrikanske lande. Her er mulighed for produktion til meget lave omkostninger især med fokus på løn omkostninger. Men også med tilsvarende mangel på kvalificeret arbejdskraft. En afrikaner har ikke samme ambitions niveau mht kvalifikationer, uddannelse og i det hele taget det at arbejde sammenlignet med en dansker. 

God dag ;)

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 42
Fra  www.pakke.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det lyder som et flot tilbud. Må jeg spørge hvilke fragtvirksomheder du har bedst erfaring med når du sender til og fra Afrika?

Jeg spørger fordi vi altid forsøger at holde os skarpe på hvilke leverandører vi skal/bør bruge til vore kunder. Smile

Mvh

Nicolaj

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj, 

nu er forsendelse ikke min stærkeste side og jeg kender ikke til fragt mulighedernr fra fastlandet. 

Så længe du spørger til pakker går jeg ud fra du tænker på kurer service og ikke en fragt mand. Jeg bruger fra Madagascar enten den normale post service som er forholdsvis billig, men tager ca 3 uger til DK. Skal det gå hurtigt og vi har en aftale, pris billigt, med Mada Express. Fra Mauritius brugte vi IBL, som er en stor gruppe med mange aktiviteter her i blandt kurer service.. men vær opmærksom da de også servicere UPS, som afhængigt af aftale let koster dobbelt op. IBL opererer også her på Madagascar, og tror også i flere lande på fastlandet så muligvis de vil være en god partner for dig, men mere detaljeret kan jeg desværre ikke kommenotere på stående fod. 

Den modsatte vej - fra DK har jeg ingen gode kontakter. Ønsker du yderligere, mere detaljer info og venligst kontakt mig i pm. 

Mvh

http://www.mwcreation.net

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)