Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import-eksport af spiritus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil gerne høre om der er nogle der ude, der har styr på import-eksport regler for spiritus.

Jeg har læst mig frem til at Spiritusafgiften udgør 150 kr. pr liter 100% alkohol..
Eks: 1 liter 45% spiritus koster (1 liter * 45% * 150 kr) i spiritusafgift = 67,50 kr.

Derudover kan jeg forstå at man skal kunne stille et beløb til rådighed til SKAT på 250.000 - 500.000 for at kunne importere spiritus fra udlandet. Million kroner spørgsmålet lyder sådan: hvis jeg har tilladelse til at importere spiritus fra udlandet, fx Tyskland, skal firmaet jeg handler ved så have en tilladelse, af deres regering til at eksportere?

Jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig til at få afklaret nogle af disse spørgsmål.

På forhånd tak, Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Generelt vil jeg sige, at handel med varer i den "tunge" ende af afgiftsskalaen ikke "bare" er noget man gør.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget du har læst Smile - men du bør efter min opfattelse pløje denne igennem til du nærmest kan den udenad: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111249&vId=203357&i=103&action=open#i111249.

Og iskoldt sagt: Hvis du ikke "kan" læse "skattesprog" bør du ganske enkelt overveje, om spirtusimport og -eksport er noget du skal begive dig ud i.

Meget kort:

Beregning - se vejledningen (link)

Lasse Bøg:
skal firmaet jeg handler ved så have en tilladelse, af deres regering til at eksportere?

Ja din leverandør skal være registreret i sit hjemland (hvis det er et EU-land) se i øvrigt om "Ledsagedokument" i vejledningen (linket).

Håber du kan bruge svaret - somme tider kan en lidt kontant tilgang til et spørgsmål faktisk være en bedre hjælp end en længere udredning.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Bøg:
Derudover kan jeg forstå at man skal kunne stille et beløb til rådighed til SKAT på 250.000 - 500.000 for at kunne importere spiritus fra udlandet.

Afhængig af den mængde spiritus som du vil importere kunne du overveje som varemodtager at betale afgiften upfront.

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars og Henrik.

Tak for jeres svar, jeg vil tærpe dit link igennem som start.

Hvis du har andre imput eller forslag er du mere end velkommen til at skrive dem til mig :)

 

Fra Århus
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Bevco.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Hvis du har brug for mere viden eller hjælp til at komme igang så kan du kontakte mig. Vi driver www.bevco.dk og handler med vin, spiritus, øl og vand på en daglig basis. Måske vi kunne være en samarbejdspartner for dig i denne sammenhæng.

/Michael

www.bevco.dk - Fadøl, Vin, Spiritus, Øl, Vand og Mixer - DK´s største udvalg online med dag-til-dag levering i hele landet.

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael:

Jeg importerer Luksus Pisco fra Peru, hvis du er interesseret i at sælge det i din webshop, så kan du kontakte mig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

cnavah

Hvad mærke af Pisco er det du importere?

Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn:
Jeg importerer luksus Pisco fra Peru: hacienda del abuelo, tres generaciones og el alambique og typerne: quebranta, torontel, acholado, mosto verde, italia...
De er kun saft af druerne 100% pure.

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har lige send noget info til din email.

Mvh

carolina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)