Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken SSD til MacBook Pro

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at smide en SSD harddisk i min MacBook Pro (unibody - late 2008), men synes det er lidt af en jungle, at finde ud af hvilken jeg skal vælge.

Jeg skal bruge minimum 160 GB plads, og gerne op til 256 GB, hvis det er til at betale.

Er der nogle som har nogle erfaringer eller anbefalinger de kan dele ud med?

 

Mvh.

Christian 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en 160 GB Intel X25-M i min Macbook Pro, som dog er modellen nyere end din så vidt jeg kan lure.

Den er jeg ganske godt tilfreds med.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Den næste opdatering af Macbook pro linien bør være lige op over, og et oplagt scenarie er jo at SSD  bliver standard samtidig med at det optiske drev ryger ud. Jeg ville ihvertfald ikke købe ny macbook eller opgradere min eksisterende lige nu, men vente og se hvad de kommer med.

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Jeg har en 160 GB Intel X25-M i min Macbook Pro, som dog er modellen nyere end din så vidt jeg kan lure.

Intel X25-M var en af de modeller jeg havde kig på, så godt at høre at den virker fint i Macbook'en. Tror ikke der er så stor forskel på de to modeller ud over et SD-slot.

 

Onlinemarkedsføring:
Den næste opdatering af Macbook pro linien bør være lige op over, og et oplagt scenarie er jo at SSD  bliver standard samtidig med at det optiske drev ryger ud. Jeg ville ihvertfald ikke købe ny macbook eller opgradere min eksisterende lige nu, men vente og se hvad de kommer med.

Fedt link! Tror du har ret i, at det er overvejende sandsynligt, at der kommer en ny model inden for de næste par måneder. Tvivler dog lidt på, at SSD bliver standard. Dertil er drevene stadigvæk for dyre.

Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, SSD er jo desværre stadig ret dyrt.

Jeg tror alligevel det bliver standard pga. den måde de har lavet det i den nye macbook air.

Traditionelt så er SSD indkapslet i en plastkasse som ikke er andet end fyld. Det Apple har gjort med den nye macbook air, er at sætte de enkelte memoryblokke direkte på boardet, hvilket fylder langt mindre og derfor giver plads til ekstra batterikapacitet.

Mit bud er derfor at vi vil se de næste macbook pro's uden optisk drev og med SSD standard, for det er den eneste måde de kan producere det effektivt. Hvis SSD stadig kun skal være build-to-order så lodder de dem ikke direkte på boardet.

Jeg købte selv macbook pro sidst i november 2010, hvor jeg ventede i lang tid på opgraderingen, som egentlig skulle have været lanceret sidst i november iflg. deres normale cyklus. Men da der så kom flere valgmuligheder under build-to-order, og sandsynligheden for en stor opgradering var væk, måtte jeg slå til, da jeg af skattemæsige årsager gerne ville købe inden årets udløb.

Så mit bud er at vi ser den næste linie af macbook pro's lanceret inden for noget der ligner en måneds tid.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg har lige købt en MacBook Pro med 500Gb SSD optionen, det var dyrt (jeg tror disken alene kostede 9-10K), men jeg er så glad for at jeg gjorde det.

På min stationære har jeg to mindre SSD-diske, og det er simplethen så rart på Mac'en at jeg ikke skal bekymre mig om evt. mangel på plads og hvor jeg ligger hvad.

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlinemarkedsføring:
Så mit bud er at vi ser den næste linie af macbook pro's lanceret inden for noget der ligner en måneds tid.

Du har nogle virkelig gode pointer, og har faktisk overbevist mig om at vente til næste opgradering af MacBook Pro serien.

Lanceringen af Mac App Store kan selvfølgelig også tages som et hint til at en MacBook uden optisk drev er på vej...

Så i stedet for 3-4.000 kr kommer jeg nu nok af med 12-15.000 kr Wink

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg har lige købt en MacBook Pro med 500Gb SSD optionen, det var dyrt (jeg tror disken alene kostede 9-10K), men jeg er så glad for at jeg gjorde det.

Wauw... så valgte du vel også 8 GB ram og Core i7?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Lundsby:
Jeg har lige købt en MacBook Pro med 500Gb SSD optionen, det var dyrt (jeg tror disken alene kostede 9-10K), men jeg er så glad for at jeg gjorde det.

Wauw... så valgte du vel også 8 GB ram og Core i7?

Jep, men der gik lidt kuk i bestilling så det blev kun en 2.66 GHz i7'er.

For omkring et halvt år siden, fik jeg bygget et monster af en stationær, 14 Gb, SSD, i7 det hele makset. Det vilde er at min Apple bærbar føles ligeså hurtigt!!!

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Christian

Jeg har lige købt en MacBook Pro med 500Gb SSD optionen, det var dyrt (jeg tror disken alene kostede 9-10K), men jeg er så glad for at jeg gjorde det.

På min stationære har jeg to mindre SSD-diske, og det er simplethen så rart på Mac'en at jeg ikke skal bekymre mig om evt. mangel på plads og hvor jeg ligger hvad.

Det har ikke været helt billigt, kan jeg regne ud.

Hvad måtte du slippe for sådan en lækkerbisken?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)