Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sæt dit præg på Amino Debat

Side 18 ud af 19 (189 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan man rette en afgivet karakter.
Kommer man til f.eks. at give 1 stjerne for et indlæg ved en fejl, kan man blot gå tilbage og afgive en anden karakter.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Kunne det så være en mulighed, at I ændrede knappen "Ubesvarede indlæg" til "Ulæste indlæg"?
Ulæste indlæg vil jo alligevel være ubesvarede. Listen af ubesvarede indlæg er fyldt med indlæg, hvor trådstarter bare ikke har godkendt et svar. Knappen "Ubesvarede indlæg" giver jo ikke mening, når der er masser af læste og besvarede indlæg imellem.

Dbh. John

Så er den på plads.

De bedste hilsner

Martin

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Nu hvor denne tråd lever og der bliver modtaget kritik på alle mulige fronter, må man så nævne det beskidte ord "Grupper"  og lirre verdens længste rant af, om konceptet? (Tak)

 

Jeg ville oprette en gruppe for folk med Scannet Webshops og tænkte, at det ville være smart med et sted, hvor vi kunne dele tips og tricks, eftersom vi var nogle der lå og sendte klodsede mail til hinanden i forvejen om emnet.  Jeg tænkte samtidigt,  at det ville være godt for Amino, at vi var flere der samlede os hér. 

 

Jeg har tidligere meldt mig ind i nogle grupper, men aldrig rigtigt brugt dem. 

Nu opdagede jeg hvorfor. 

 

Først og fremmest, var jeg nødt til at sende en mail til Jimmy & Jacob hos Amino, for overhovedet at finde ud af, hvordan jeg oprettede en gruppe, efter adskillige forsøg og et enkelt rage-quit.  (Det gør man, helt naturligt under "Blogs"). 

 

Nu er gruppen oprettet og jeg er helt igennem undervældet. 
Altså.
Den bedste måde, at beskrive oplevelsen på, er ikke at det fungerer decideret dårligt. Det fungerer bare Fucking Forkert! 

 

Først og fremmest, skulle jeg jo hverve nogle medlemmer.  Når man allerede er medlem af gruppen (som man jo er, når man har oprettet den) er der ingen måde, hvorpå man kan se, hvilket link man rent faktisk skal pushe ud til folk, for at de kan tilmelde sig. (Endnu en mail til drengene afslørede, at der på "hovedsiden" af gruppen er en tilmeldingsboks, som jo så bare ikke bliver vist til ejeren af gruppen, da denne allerede er logget ind). 

 

Det link smed jeg så ud, til nogle folk, der lystigt klikkede på det og fik en fejl. For det viser sig vistnok, at man skal være logget ind på Amino i forvejen, for at det link virker. (Jeg er ikke helt sikker på, om dette er det reelle problem. Det er bare et gæt. I hvert fald virkede det ikke for hovedparten).   Ellers får man en inspirerende side, der siger: 

"ADGANG NÆGTET. Dette er en lukket gruppe. For at se den, ansøg venligst om medlemskab på forgående side".

 

Ingen links. Ingenting. Bare dét stykke tekst.

 

Hvis mine fremtidige medlemmer ikke allerede hér gav op, kunne de så give sig til at lede efter den korrekte indgang til Gruppen og ansøge om medlemsskab dér.

Og hvordan gør man så dét?

Well, først skal man ind under "Blogs mm." (Jesus på en jernhest!), så trykke på "Grupper". Her har man så en - wait for it - alfabetisk liste over alle oprettede grupper.  
Kan man søge efter et gruppenavn, spørger du så? Nej.
Kan man søge efter indhold, medlemmer eller emner i grupperne? Fucking nej.
Du kan scrolle ned i bunden og trykke "næste, næste, næste", indtil du kommer til side 12, hvor gruppen er placeret.  
Kan man nemt se alle grupper der hedder noget med S, fordi man ved den hedder noget med Scannet? Fucking nej.  
Nå, men kan man nemt, gå til side 12 spørger du så? Well, kun hvis du har teknisk snilde nok til at ændre URL'en. Ellers kræver det minimum en 3-5 klik.   

 

Men Hey. Nu er du ankommet til side 12 - og dér. Lige dér, der er gruppen, mand.  
Men nu skal du fandenstjeleme holde tungen lige i munden, Mormor.
Skal du klikke på den store, bold overskrift der hedder "Scannet Webshop1"?  Det kan du godt. Men så bliver du taget til "adgang nægtet" siden, uden links eller noget, så du skal som minimum kunne finde ud af at bruge "tilbage"-knappen i din browser. Ellers er du fucking stuck.  I stedet skal du trykke på det lille "ansøg om medlemsskab"-link og i øvrigt først logge ind, hvis du ikke har gjort dét. 

 

Anyway. Nu har du så ansøgt om medlemsskab. Tillykke. 


Frygt ej, for jeg har som ejer af gruppen fået en e-mail om dette. 
Sejt. Får du notifikationer på andre måder? Nej.
Overhovedet ikke? Nej.
Ikke når du logger ind på Amino eller noget? Nej.
Hvad med når du selv tilgår gruppen? Står der så ikke at der er ansøgninger? Nej.
Hvad så hvis mailen ryger i spamfilteret eller du overser den? Så er det bare fucking ærgeligt, I guess, men det gør ikke noget, for jeg fik jo mailen. Og der var et link, hvor jeg kunne acceptere din anmodning. Altså. Linket går bare til oversigten over dem, der allerede er medlemmer. Så skal jeg selv regne ud, at jeg bagefter skal  klikke på  det lille navigationslink der hedder "Pending users", for at se og acceptere din ansøgning. 

 

(ArghArghArgh!)!

 

Det er jo synd, for jeg tror at grupperne kunne fungere rigtig fint, som små lukkede forummer om specifikke emner, men de er simpelthen så tunge at danse med, at ingen gør det. 
(Som bevis på denne påstand, kan jeg afsløre at min gruppe nu er små 2 uger gammel og har 6 medlemmer, hvoraf 2 af dem er mig og min testbruger og én af dem er Jimmy der ville bevise at man faktisk godt kunne ansøge om medlemsskab) og vi har en flot 4. plads under "Mest aktive grupper" ;-)  (Vi ligger åbenbart også pænt i "Grupper med flest medlemmer") :-)

 

Nå, men så har jeg jo så udover mig selv, 3 reelle medlemmer.  Så kan vi fandeme bare debatere og hygge os.  Altså. Hvis de medlemmer først springer igennem fire tusinde ringe af ild og finder gruppen, når de er på Amino og tjekker om der er sket noget. 

 

For dukker trådene op i "Debatter du deltager i"? Nope. 

 

Altså. 

For fanden. 

I hede hule helvede. 

 

:-)

 

 

Jeg er klar over, at grupperne er i Beta, men de kommer sgu aldrig videre, hvis der ikke bliver gjort et eller andet - og det er ret simple ting, der ville tage dem fra "Totalt ubrugelige og ligegylde" til "Fucking Epic". 

(Jeg ved ikke, om det er simpelt, rent teknisk). 

 

1: Giv mig en URL jeg kan pumpe ud til folk, hvor de kan ansøge om medlemsskab. Please. Bare en eller anden side, hvor der står "Dette er en Gruppe, der handler om X. Vil du være med? Så klik hér". 

 

2: Når og hvis man er medlem af en gruppe, får denne sit eget "Emne" på Debatsiden. Præcis ligesom "De unge helte" og "Teknik, hosting og e-handelsløsning" osv. 
Et blåt link, med gruppens navn, nedenunder det sidst aktive indlæg og hvem der har skrevet det.  

Det ville gøre en kæmpe forskel, at de var synlige dér.

 

Alle de andre ting, kunne være rare hvis der blev arbejdet på, senere hen, men de 2 ting ville bare gøre en verden til forskel. Så skal vi nok selv være ambassadører for Amino og skaffe brugerne.

 

I skal bare give os mulighed for at hverve folk - og for at lade dem se indholdet, bagefter.

Kan I dét?

 

 

 

Edit: Ret funky formatering dér, med dobbelt linieafstand, der gør indlægget endnu længere. Ved ikke hvorfor.  Det ser fint ud, i editoren. 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover kunne det være pænt smart, hvis "Få mail, når der er aktivitet i gruppen" per default var slået til (det er den ikke engang for ejeren af gruppen!). Når man har meldt sig ind, har man jo ligesom bevist, at man er interesseret i emnet og hvis det viser sig, at man alligevel ikke er interesseret, så kan man jo slå det fra igen. 

Som det fungerer nu, er det verdens mest hemmelige klub. 

 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha uha lyder slemt der skal vist ske nogle drastiske ændringer Stick out tongue

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
verdens mest hemmelige klub

- den er jeg medlem af Geeked. Men nemt var det bestemt ikke at blive det, selvom jeg blev inviteret af Lone personligt.

Det er bare brandærgerligt, at ScanNet ver1-brugere ikke strømmer til, for vi kunne have meget glæde af denne gruppe. Tænk alle de tips og al den erfaring, der kunne udveksles her.

Så jer ver1-bruger, se nu at få gjort noget ved det, og meld jer ind i "logen".

 

Fra Aars
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Lone S. Hansen:
verdens mest hemmelige klub

- den er jeg medlem af Geeked. Men nemt var det bestemt ikke at blive det, selvom jeg blev inviteret af Lone personligt.

Det er bare brandærgerligt, at ScanNet ver1-brugere ikke strømmer til, for vi kunne have meget glæde af denne gruppe. Tænk alle de tips og al den erfaring, der kunne udveksles her.

Så jer ver1-bruger, se nu at få gjort noget ved det, og meld jer ind i "logen".

 

Jeg er også medlem af verdens mest hemmelige klub Stick out tongue og det var hellere ikke let at komme ind . . .  Jeg måtte oprette en ny profil endda, da jeg bare ikke kunne få min gamle til at virke. Men det lykkes og det er det vigtigste.

 

 

Med venlig hilsen Christina, Purestyleliving

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

John Nielsen:

Kunne det så være en mulighed, at I ændrede knappen "Ubesvarede indlæg" til "Ulæste indlæg"?
Ulæste indlæg vil jo alligevel være ubesvarede. Listen af ubesvarede indlæg er fyldt med indlæg, hvor trådstarter bare ikke har godkendt et svar. Knappen "Ubesvarede indlæg" giver jo ikke mening, når der er masser af læste og besvarede indlæg imellem.

Dbh. John

Så er den på plads.

De bedste hilsner

Martin

Tak! :)

Ville det ikke være en god idé, hvis blogindlæg også kom med i listen over ulæste - lige som på forsiden, hvor de ligger blandet med "almindelige" debatindlæg?

Det vil sikkert give flere visninger af blogs.

Og hvis I så er rare at rette mouse-on-over funktionen. Der står, at tråden er "startet af..." Men navnet som står der, er den som senest har postet et indlæg i tråden eller i bloggen.

På forhånd mange tak.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Grupperne er mildt sagt noget værre skidt.
De er som de er fra dem vi købte Aminos software er og de er ikke meget værd.

Jeg ved ikke om vi skal droppe dem helt, eller bruge rigtig meget tid på at fikse dem.
Som det er nu har vi gemt dem.

Jeg tænker...

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
@John, jeg har bedt 1902 rette fejlen med debatstarter.
Jeg har allerede bestilt at blogsvar kommer ind under "dine debatter" om de også skal ind under "ulæste" tænker jeg lige over.

Dbh Martin
Side 18 ud af 19 (189 indlæg)