Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af nyt CMS og SEO

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man kigger på markedet kunne det godt se ud som om at det er hul i hovedet at lave sit eget cms.

Der er på ingen måde mangel på udbydere, prisen er presset helt i bund, med open source hvor selve systemet leveres gratis.

Men det kan sagtens være fornuftigt at bygge et cms, men man skal havde en historie der holder 100%, og som minimum fortæller hvorfor man ikke skulle vælge et tilsvarende open source system eller et hurtigt custom byg.

I vores eget tilfælde har vi valgt at satse på en drag-n-drop designer, med Photoshop-integration som gør at designere kan springe programmøren over, og selv lave hele prof. sites a la dem der idag bliver bygget på Umbraco, Joomla og Drupal idag.

Jeg tror selv vi er godt beskyttede imod konkurrence fra open source systemer, fordi jeg ikke mener det er sandsynligt at et open source community vil lave et træk, der effektivt gør at designerne render med en stor del af deres forretning.

Vi er også godt beskyttet imod selv byg, af den simple årsag, at minimumsløsningen på vores problemstilling stadig kræver en god del årsværk!

Jeg vil helt klart anbefale, trådstarter at prøve at lave en ligende historie og prøve at analyserer konkurrence situationen objektivt.

Samtidigt er det også vigtigt at gøre sig klart, hvad man vil med sin virksomhed, hvis man vil være konsulent er det en direkte hæmsko, at skulle understøtte sit eget cms. Og hvis man vil lave et softwarehus, så er det selvfølgeligt irriterende at skulle lave konsulent opgaver.

Stol på mig jeg har prøvet det, den største milestone vi nåede i 2010 var helt klart at CloudSprout nu er selv er økonomisk bæredygtigt, med to fuldtidsresourcer.
Samtidigt er konsulent-delen vokset væsentligt! hvilket jeg mener i højgrad skyldes opsplitningen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig.

Jeg selv startede også for mange år siden med at bygge mit hjemmeside CMS. og trådstarter må så være en måske kommende konkurrent. Så ja han skal helt sikkert have noget lidt ud over det sædvanlige. Fx ligger mit fokus på SEO hele vejen rundt. Hvilket der ikke er ret mange som gør, og slet ikke med samme erfaring som jeg har.

Jeg deler selvfølgelig ikke alle oplysninger i mine beskrivelser, da det ville være dumt :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det gode ved CMS branchen, er at der er så mange konkurranter at man sjældent behøver at frygte den enkelte.

Vi overvejede faktisk også selv engang en slå på SEO som primærer fordel, men vi turde ikke rigtigt. Problemet som jeg ser det er, at der iforvejen er rigtigt mange som har slået sig på SEO som primær fordel, og der er ikke rigtigt nogle af dem der har formået at være virkeligt succesfulde.

F.eks. har Christian fra iMarketing også et produkt der hedder SEO-CMS og har i en del år slået på netop at være det mest SEO-venlige CMS, Demib har RedPitt som er en CMS/Shop løsning og sidst men ikke mindst så er Wordpress verdenskendt for at være elsket af Google.

Som jeg ser det er det ikke på nogen måde, lykkedes et system på internationalt plan, at markerer sig som det mest seo-venlige (måske lige undtagen Wordpress), og det er til trods for at der er verdenskendte eksperter der har prøvet.

Jeg tror desværre også at du løber ind i samme problem, det vil være stortset umuligt for dig troværdigt at kommunikerer, at dit system er overlegent på SEO.

Det bedst bud, er nok at allierer sig med en af de allerede anerkendte eksperter, og så prøve den vej. Men selv der er det nok svært!

Dermed ikke sagt at der findes nogle CMS/Shop løsninger, der kan tillade sig at ignorer SEO, det tror jeg ikke at der er nogle der kan. Vi havde f.eks. den store glæde af at en kunde hyrede en anerkendt ekspert, som gennemgik en kundensløsning, det lærte vi utroligt meget af! og det ligger da helt klart i planen at få mere hjælp på et senere tidspunkt. Men det bliver næppe det primærer sellingpoint for os.

Men jeg ville da være meget interesseret i at høre, hvordan du ville overbevise mig og resten af verden om at dit system er mere seo-venligt end f.eks. Wordpress etc.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Vi overvejede faktisk også selv engang en slå på SEO som primærer fordel, men vi turde ikke rigtigt. Problemet som jeg ser det er, at der iforvejen er rigtigt mange som har slået sig på SEO som primær fordel, og der er ikke rigtigt nogle af dem der har formået at være virkeligt succesfulde.

F.eks. har Christian fra iMarketing også et produkt der hedder SEO-CMS og har i en del år slået på netop at være det mest SEO-venlige CMS, Demib har RedPitt som er en CMS/Shop løsning og sidst men ikke mindst så er Wordpress verdenskendt for at være elsket af Google.

Jep jeg ved at Christian har lavet et, Men dertil kan jeg så sige at der kan genereres ubegrænset DC på hans side, han bør hastighedsoptimere sin løsning. Ja der findes SEO fejl på hans hjemmeside ud fra det jeg lige hurtigt kiggede på og testede. så efter min mening er det ikke helt det bedste :)

Kender ikke redpitt, eller kender det godt, men har ikke undersøgt det til bunds, men ud fra det jeg lige på 5min kunne se på deres hjemmeside som vidst også køre redpitt, ja så er der da en del ting jeg ville gøre for at optimere selve systemet. Fx undgå risiko for DC alle steder, de gør det godt mange steder, men ikke alle. fx sørge for at html standarder ikke bliver blandet sammen. Fx hastighedsoptimerer efter kunstens regler, ja der er sikkert mere :)

WP er kun verdenskendt fordi så mange bruger det, og ikke mindst poster indhold konstant. lidt ligesom amino :) WP er og bliver ikke overlegent når vi snakker SEO. Det siger SEO eksperter også. Men det er rigtigt at WP er et af de bedre på markedet når vi snakker open source løsninger.

Lundsby:

Som jeg ser det er det ikke på nogen måde, lykkedes et system på internationalt plan, at markerer sig som det mest seo-venlige (måske lige undtagen Wordpress), og det er til trods for at der er verdenskendte eksperter der har prøvet.

Jeg tror desværre også at du løber ind i samme problem, det vil være stortset umuligt for dig troværdigt at kommunikerer, at dit system er overlegent på SEO.

Ja det er korrekt at jeg ikke ligefrem er sælger, og kommer heller aldrig til at være det. Og ud fra det perspektiv kommer jeg nok ikke langt ud over landets grænser (Selvom jeg har en del kunder i udlandet). Men omvendt kan man sige. Finder jeg SEO mangler i andres SEO løsninger, ja så må det jo være fordi min løsning tager hånd om de mangler. Kort sagt er min løsning som udgangspunkt bedre end deres.

Lundsby:
Men jeg ville da være meget interesseret i at høre, hvordan du ville overbevise mig og resten af verden om at dit system er mere seo-venligt end f.eks. Wordpress etc.

Igen jeg er ikke sælger, og bliver det aldrig. Mit udgangspunkt er at alt det der har den mindste indflydelse på SEO, skal gøres. Også selvom det er en så lille ting at den isoleret set, ikke har den store indflydelse, men i det store hele har indflydelse. Mange siger fx i forhold til DC (også her på amino) Det sker ikke, og hvorfor skulle det ske osv. Men jeg ser det sådan, er der et SEO hul er der også en risiko, og dermed skal hullet lukkes. Det er nok der den rigtig store forskel er.

Dette kan du ikke sige om WP, Christians SEO CMS eller redpitt for den sags skyld, da jeg kan finde fejl i alle løsningerne, som man fx i WP ikke bare kan klare med et plugin :)

Og ja for lige at tage den du skriver med at det ville være godt at alliere sig med en anerkendt SEO ekspert, så ville jeg nok sige at der skulle lidt flere til, da SEO eksperter også er uenige. Men ja det ville da være en god ide at gøre det. ikke mindst fordi der så er flere hoveder til at gøre løsningen endnu bedre, for ja jeg har rigtig mange års erfaring med SEO, og endnu flere med programmering/webdesign, men det er nu en tand bedre med lidt flere som har rigtig mange års erfaring.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det lyder selvfølgeligt rigtigt godt, når du siger du kan se fejl i de andres løsninger, men med medmindre du kan påpege dem konkret, så er det ikke rigtigt noget der vil gøre det muligt at tro på.

Selvom du skriver du har mange års erfaring med SEO, så sætter det dig jo bare i bås med de 15 årige med 11 års erfaring som Rosenstand nogle gange snakker om :-)

Måske hvis du havde nogle imponerende referencer, altså den slags firmaer som man ved har succes og råd til at hyre de bedste. Gerne sites man se!

Faktisk tror jeg dit projekt ville havde rigtigt stor gavn af, at du brandede dig som seo-ekspert i meget højere grad.

En anden måde, at øge troværdigheden omkring dit budskab, kunne være at lave cases der ligger rigtigt godt på nogle svære ord, så kunne du på den måde vise at dit system rankede højt.

Men det svære ved fordelen, er nok at den er uløseligt sammen med den øvrige SEO indsats. Så det bliver mudret, hvad der gør hvad. Umiddelbart ville jeg tro at en god seo-mand kunne få et site baseret på et dårligt seo-cms til at ranke bedre, end jeg ville kunne med et site bygget på et seo-optimalt cms.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det lyder selvfølgeligt rigtigt godt, når du siger du kan se fejl i de andres løsninger, men med medmindre du kan påpege dem konkret, så er det ikke rigtigt noget der vil gøre det muligt at tro på.


I forhold til DC, kan du prøve at lave en meget nem test på stort set alle sites. skriv fx ?hej=hej når du er på forsiden. Skriv fx &hej=hej når du er på en side der allerede er en query på.. Rerurneres der ikke en 404, 410 eller 301 redirect når man gør det, ja så er det Duplicate Content. Og det kan du på de systemer du nævner som eksempler, og det er samtidig også en ting man kan i langt de fleste systemer på markedet.

Et enkelt kig i koden viser at der ikke er gjort noget af det mest basale, nemlig at minifisere koden, så html filen fylder mindre. dette kan man gøre med js og css filer også. og samtidig kan man også med forskellige værktøjer se om serveren fx komprimere en fil yderligere inden den bliver sendt til brugeren. Dette vil typisk få filen til at fylde 3-4 gange mindre. et godt eksempel er fx min egen hjemmeside hvor css filen i minifiseret tilstand fylder 16,9kb og brugeren skal kun hente 2,9kb i komprimeret tilstand, hvilket de fleste browsere understøtter. og det siger lidt sig selv at den fil bliver hentet hurtigere.

ja du kan læse lidt mere om hastighedsoptimering her

Lundsby:
Selvom du skriver du har mange års erfaring med SEO, så sætter det dig jo bare i bås med de 15 årige med 11 års erfaring som Rosenstand nogle gange snakker om :-)
Måske, sådan opfatter jeg det ikke lige. Men har set Thomas skrive det :) ikke lige til mig, men til de 15 årige.

Men jeg kan så fortælle dig at jeg har 15 års erfaring med webdesign og programmering. Legede samtidig også lidt med future splash mener jeg det hed, og lod det så ligge til fordel for webdesign og programmering, og efter nogle få år tog jeg fat i flash 3. Og ikke så længe efter startede interessen for SEO, kan ikke huske årstal, men siger jeg mere end 10 års erfaring, så lyver jeg i hvert fald ikke til fordel for mig selv :) måske til fordel for mine konkurrenter :)

Lundsby:
Faktisk tror jeg dit projekt ville havde rigtigt stor gavn af, at du brandede dig som seo-ekspert i meget højere grad.
Det er nok der den dårlige sælger kommer frem i mig. Jeg har svært ved at kalde mig selv for SEO ekspert, selvom jeg reelt set ved en del mere end langt de fleste. Og samtidig er det ikke efter min mening noget man selv kan udnævne sig selv som, eller hva? Hvornår er man reelt set en ekspert? og hvornår er man bare rigtig rigtig rigtig god til det man laver? Jeg synes nemlig jeg alt for tit ser folk der omtaler sig selv som eksperter, men i virkeligheden er de det ikke, eller jeg ved betydeligt mere end dem.

Lundsby:
Men det svære ved fordelen, er nok at den er uløseligt sammen med den øvrige SEO indsats. Så det bliver mudret, hvad der gør hvad. Umiddelbart ville jeg tro at en god seo-mand kunne få et site baseret på et dårligt seo-cms til at ranke bedre, end jeg ville kunne med et site bygget på et seo-optimalt cms.
Ja det har du også ret i, da du jo ikke er en SEO-mand. Men hvis du i stedet brugte en SEO-mand, ja så ville det SEO venlige site klart have en fordel og dermed ranke bedre. Systemet kan jo ikke erstatte brugen af SEO folk til fx tekstoptimering, og det vil jeg heller aldrig anbefale, da det på ingen måde vil være troværdigt.

Nå nu er det blevet sent, og kan se at jeg skriver langsommere og langsommere. så jeg må hellere slutte nu :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet som jeg ser det er ikke at du ikke selv kalder dig seo-ekspert, problemet er at der ikke er andre der gør det! Hvad folk kalder sig selv, tror jeg efterhånden de fleste tager med et gran salt :-)

Din test med duplicate content, er rigtigt god, jeg tror faktisk lidt det kunne være din vej, til at blive bemærket som værende en der ved noget om seo. Du kunne sætte dig for at lave den ultimative liste over seo krav til cms'er.

Jeg fandt iøvrigt flg. liste på seomoz http://www.seomoz.org/blog/choosing-the-right-cms-platform-for-your-website-from-an-seo-perspective

Jeg synes dit site, virker meget grundigt og forklarende, med en masse god viden. Måske kunne det være en ide, at få en tekstforfatter til at hjælpe med at sige det samme på meget mindre tekst. Jeg mener det var Mark Twain, der engang skrev at han undskyldede for længden af brevet, man han havde ikke tid til at gøre det kortere.

Når det kommer til den personlige branding, så er det rigtigt godt at du har 15 års erfaring (hvilket faktisk er ligeså langt tid som jeg, hvis man tæller fra hvornår jeg begyndte at tjene penge på web-programmering). Men med så lang tids erfaring, er det væsentligt at man kan pege på nogle imponerende bedrifter, f.eks. bruger jeg ofte min konsulent tid på 5 år, som mentor, arkitekt i top 25 virksomheder.
På samme måde ville det være fedt, hvis du kunne "prale" af nogle seo-bedrifter, seriøs/misundelsesværdige opgaver. Hvis ikke man kan det kommer den lange erfaring lidt til at virke lidt tragisk.

Angående komprimerings eksemplerne så tror jeg at jeg ville holde dem ude af en check-liste, vi bruger selv minifisering og komprering med zip af css. Men på markup fandt vi at minifisering faktisk gjorde det langsommere samlet.
Mht. hvordan Google ser siden så er det vel næppe tvivl om at de bruger abstrakte syntaks træer, så det der minifiseres er væk, når Google ser det.

Jeg må indrømme, at jeg stadig har svært ved at se seo-venlighed som killer-feature for et cms. Problemet er som sagt kommunikationen og at der er for mange der prøver det samme, men det kommer selvfølgeligt også an på ambitionsniveauet.

Jeg ville være meget interesseret i at hører en ligende kritik og gode råd, af vores eget koncept. Hvis du har tid :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Problemet som jeg ser det er ikke at du ikke selv kalder dig seo-ekspert, problemet er at der ikke er andre der gør det! Hvad folk kalder sig selv, tror jeg efterhånden de fleste tager med et gran salt :-)
Nu er der folk som kalder mig for SEO ekspert, men ja du har ret i at jeg skal fokuserer meget mere på personlig branding :) Men ja det kan da godt være at dem der siger de er eksperter bliver taget med en gran salt :)

Lundsby:
Din test med duplicate content, er rigtigt god, jeg tror faktisk lidt det kunne være din vej, til at blive bemærket som værende en der ved noget om seo. Du kunne sætte dig for at lave den ultimative liste over seo krav til cms'er.
Jeg synes nu også at jeg er godt i gang med at fortælle folk at jeg rent faktisk ved hvad jeg snakker om og at jeg ikke er den der 15 årige med 11 års erfaring som vi tidligere har været inde på :) hæ

Med hensyn til Duplicate content, så er jeg faktisk lige nu i gang med et værktøj, hvor brugeren kan indskrive domæne, og så tester værktøjet forskellige ting parametre og kommer så tilbage med et resultat. der er bare mange ting man lige skal tage hensyn til, før jeg gør værktøjet offentligt.

At lave en ultimativ liste over SEO-krav for CMS løsninger, den vil jeg tænke over, men jeg tror ikke at det bliver mig som laver den, da det til dels er at forære en hel del viden, og ikke mindst mange års SEO-tests, SEO læsning og meget andet, væk til folket. Men også fordi det så vil gøre at jeg pludselig får mange konkurrenter :) da alle guldkornene bliver lagt på bordet.

Lundsby:
Jeg synes dit site, virker meget grundigt og forklarende, med en masse god viden. Måske kunne det være en ide, at få en tekstforfatter til at hjælpe med at sige det samme på meget mindre tekst. Jeg mener det var Mark Twain, der engang skrev at han undskyldede for længden af brevet, man han havde ikke tid til at gøre det kortere.
Hæ, det var det der med at jeg jo i bund og grund er betydelig mere nørd end sælger, når det kommer til mig selv(personlig branding), mine produkter og formidling af den viden jeg har og vil give.

Så ja det vil helt sikkert hjælpe mig hvis jeg fik en tekstforfatter, ikke mindst fordi jeg helt sikkert ikke skriver grammatisk korrekt, med stavefejl og jeg ska komme efter dig. Men samtidig er jeg nok også lidt for nørdet, da jeg gerne vil fortælle så meget som muligt om mit primære produkt og min viden. Mine venner og samarbejdspartnere siger lidt det samme... Har også prøvet med nogle tekstforfattere, men de kunne ikke leverer.

Lundsby:
Når det kommer til den personlige branding, så er det rigtigt godt at du har 15 års erfaring (hvilket faktisk er ligeså langt tid som jeg, hvis man tæller fra hvornår jeg begyndte at tjene penge på web-programmering). Men med så lang tids erfaring, er det væsentligt at man kan pege på nogle imponerende bedrifter, f.eks. bruger jeg ofte min konsulent tid på 5 år, som mentor, arkitekt i top 25 virksomheder.
Nu er der ikke så mange af de store virksomheder jeg har arbejdet for "endnu", alene af den grund at jeg startede ud med den ideologi at private også skulle have råd til en hjemmeside. Problematikken kom så der at mit system blev for stort, og jeg havde lagt rigtig mange timer i systemet. Hvilket fik mig til at tænke mere på virksomheder frem for private. Det kom dog lidt sent hvis man kan sige det sådan. Og da jeg så begyndte at tænke på virksomheder, fik jeg et samarbejde som resulterede i et tab på ca 400.000,-, alene af den grund at de lavede en "stein bagger" på mig. Det har jeg så lært af siden. Heldigvis gik jeg da ikke nedenom og hjem på grund af det. og samtidig blev mit system endnu større, for jo de fik mig til at se tingene fra lidt andre sider også, samt andre kundegrupper.

Og ja personerne er blevet nævnt på amino før, men den dårlige omtale er vidst blevet fjernet igen. De er iøvrigt heller ikke til at opstøve.

Men jeg tror nu ikke det hjælper så meget at nævne de større virksomheder jeg har arbejdet for, jeg nævner dem jo allerede på min side (bl.a. Netto og MyTravel), har dog ikke lagt så stor fokus på det. og det kan jo være det er der fejlen ligger.

Lundsby:
På samme måde ville det være fedt, hvis du kunne "prale" af nogle seo-bedrifter, seriøs/misundelsesværdige opgaver. Hvis ikke man kan det kommer den lange erfaring lidt til at virke lidt tragisk.
Først og fremmest er det reelt set ikke så godt at rende og prale med de SEO opgaver man har løst, Google følger jo med også. Yderligere skal du huske på at mit primære produkt aldrig har været søgemaskineoptimering, det har været sekundært for mig. Mit primære produkt har og vil nok altid være søgemaskinevenlige hjemmesider. Det er ikke fordi jeg ikke kan søgemaskineoptimerer hjemmesider, for det bliver jeg jo nød til at kunne for at have den fordel som andre CMS leverandører ikke har.

Men omvendt, hvis jeg så fortæller dig at et site jeg engang lavede var skyld i at kunden steg næsten 400% i besøg fra søgemaskinerne, og samtidig kom 80% af alle deres besøg fra søgemaskiner. før skiftet kom deres besøg fra søgemaskinerne i 95% af gangene ind via ord der relaterede til firmanavnet, mens dette blev næsten omvendt så kun ca 10% kom ind via orde der relaterer til firmanavnet.
Alt sammen udelukkende fordi de skiftede til mig og min løsning. Stadig med samme indhold og tekst som på den gamle hjemmeside og ingen søgemaskinemand til lige at optimerer de forskellige tekster. Altså udelukkende et skift af system samt programmering af moduler var der tale om.

Så vil du uden tvivl sætte spørgsmålstegn ved det, og det samme vil rigtig mange andre også gøre.

Så kunne jeg så fx sige, jamen det var udelukkende derfor, og selvfølgelig min viden om SEO og det at jeg til hver en tid, hvis kunden ønsker det, programmerer moduler så det er søgemaskinevenligt. Hvilket betyder at fx et billedgalleri ikke bare er et billedgalleri, der skal også være et væld af muligheder i forhold til SEO, og samtidig skal dette jo bygges op i frontend så det er bedst mulig for hjemmesidens besøgende og ikke mindst søgemaskinerne. Ja jeg vil egentlig ikke komme ind på detaljerne, da det er en af mine hemmeligheder, men jeg kan fortælle dig at en funktion hos mig ikke bare er en funktion.

Men du vil helt sikkert stadig som skeptiker sætte spørgsmålstegn ved det. har jeg ret?

Lundsby:
Angående komprimerings eksemplerne så tror jeg at jeg ville holde dem ude af en check-liste, vi bruger selv minifisering og komprering med zip af css. Men på markup fandt vi at minifisering faktisk gjorde det langsommere samlet.
ok, er du sikker på at i så brugte den rigtige metode? altså jeg mener, det har jeg ikke lige oplevet. jeg har kun oplevet det modsatte. jeg kan da lige teste det igen :) altså fjerne minificeringen af html på min egen hjemmeside.

Lundsby:
Mht. hvordan Google ser siden så er det vel næppe tvivl om at de bruger abstrakte syntaks træer, så det der minifiseres er væk, når Google ser det.
Google både ser og anbefaler minificering, ligesom deres cached pages også er minificeret. Yderligere minificere Google også selv sine egne sider, deres metode er bare noget mere.

Lundsby:
Jeg må indrømme, at jeg stadig har svært ved at se seo-venlighed som killer-feature for et cms. Problemet er som sagt kommunikationen og at der er for mange der prøver det samme, men det kommer selvfølgeligt også an på ambitionsniveauet.
Jep, du har ret i at der er mange som siger de har et søgemaskineveligt system, også selvom det eneste de reelt set har af søgemaskinevenligt er unikke titles :) Og så er der selvfølgelig også dem som siger de har et søgemaskinevenlig CMS, men ikke selv aner noget om søgemaskineoptimering... Men det er blandt andet også derfor jeg skriver om så mange forskellige ting på min hjemmeside om alt det her, og ikke mindst hjælper en helt del mennesker her på amino, både med svar, men også reelle opgaver som jeg løser.

Lundsby:
Jeg ville være meget interesseret i at hører en ligende kritik og gode råd, af vores eget koncept. Hvis du har tid :-)

Lige nu skal jeg lige arbejde lidt på en kunde. men jeg kan da se på lidt i morgen.

Hold da op den blev lang denne gang :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)