Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af nyt CMS og SEO

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at programmere et nyt stort CMS, der kun skal tilbydes som backend.

Hvad skal jeg tage højde for i forhold til ikke at begrænse mine kunders mulighed for at optimere deres hjemmeisde i forhold til søgemaskinerne?

Indtil videre kan følgende sættes individuelt på alt indhold:
- Alias (til pæne urls)
- Metadescription
- Metakeywords

Er der andre ting jeg skal tage højde for?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Hej,

Jeg er i gang med at programmere et nyt stort CMS, der kun skal tilbydes som backend.

Hvad skal jeg tage højde for i forhold til ikke at begrænse mine kunders mulighed for at optimere deres hjemmeisde i forhold til søgemaskinerne?

Indtil videre kan følgende sættes individuelt på alt indhold:
- Alias (til pæne urls)
- Metadescription
- Metakeywords

Er der andre ting jeg skal tage højde for?

Du kan tage et kig på nogle af de ting jeg beskriver på min hjemmeside, både hvad angår funktioner i mit søgevenlige CMS system, men også generelt hvad jeg skriver om søgemaskineoptimering.

Ud over det er det nødvendigt for at dig at forstå alle aspekter af det at søgemaskineoptimerer sin hjemmeside, læse indlæg, læse bøger, teste og så egentlig bare lavet funktionerne ud fra den viden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
  • Ved evt. slet af en side, skal man kunne vælge hvor den gamle URL skal 301 redirectes til
  • Arbejd med dynamisk og/eller individuelt EKSTRA indhold
  • Styr robots.txt fra CMS
  • Et alias til pæne URL's er ikke nok! Vær sikker på de gamle/andre URLs bliver udelukket 100%
  • WYSIWYG-editoren må gerne have HTML editor, så man kan rette i indhold.
  • Editor til formater, billeder og links (til bl.a. title og alt-attributter)
  • Overskrift og title skal kunne adskilles

Lige dét jeg kan komme på :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg forstår dig korrekt, at du vil kode et helt nyt CMS fra bunden af, så vil jeg råde dig til at stoppe op.

Jeg har arbejdet i www branchen siden 1995, og jeg har måske kodet mindst 10 forskellige CMS løsninger. Jeg ville bestemt aldrig starte fra bunden igen med et nyt system, men vælge en open source løsning. Denne open source løsning kan du så tilpasse som du ønsker.

Du vil spare så meget tid, ved f.eks. at bygge plug-in til f.eks. Wordpress, hvis da ikke allerede Wordpress med div gratis plugin, løser alle dine udfordringer.

Men ellers held og lykke :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter...>

Jeg er godt i gang med mit CMS og det er kun et spørgsmål om kort tid før jeg er klar til at betateste, så det bliver ikke lige lagt i skuffen.

Efter at have arbejdet en del med flere forskellige open source systemer, synes jeg ofte de er begrænsende i forhold til mine kunders ønsker.

Derudover synes jeg ofte de bliver langsomme at loade jo flere plugins der tilføjes.

Mit CMS er bygget op med tanke på at det skal være simpelt at bruge, samtidig med at hastigheden skal være i top, uanset hvilke funktioner der anvendes.

 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcel...>

Super, lige sådan noget input jeg var på udkig efter.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

KJT...>

Tak for input, men jeg skulle nu ikke mene det er nødvendigt at blive en SEO-haj, for at kunne tilbyde mine kunder de ønskede funktioner, idet jeg ikke er involveret i kundens frontend-hjemmeside.

Det er også derfor jeg oprettede dette indlæg, da min fokus er andre

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Peter...>

Jeg er godt i gang med mit CMS og det er kun et spørgsmål om kort tid før jeg er klar til at betateste, så det bliver ikke lige lagt i skuffen.

Efter at have arbejdet en del med flere forskellige open source systemer, synes jeg ofte de er begrænsende i forhold til mine kunders ønsker.

Derudover synes jeg ofte de bliver langsomme at loade jo flere plugins der tilføjes.

Mit CMS er bygget op med tanke på at det skal være simpelt at bruge, samtidig med at hastigheden skal være i top, uanset hvilke funktioner der anvendes.

 

Det var nu heller ikke for at skræmme dig væk fra din ide. Det er også sjovt at lave det hele fra bunden.

Jeg vil da også sige, at vi på mange løsningen, slet ikke bruger et CMS. Kunder har det med at fucke et site op, så snart de får adgang :-)

En wysiwyg editor er roden til meget kaos!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

KJT...>

Tak for input, men jeg skulle nu ikke mene det er nødvendigt at blive en SEO-haj, for at kunne tilbyde mine kunder de ønskede funktioner, idet jeg ikke er involveret i kundens frontend-hjemmeside.

Det er også derfor jeg oprettede dette indlæg, da min fokus er andre

Du bliver jo nød til at vide hvilke muligheder der findes inden for søgemaskineoptimering for at kunne gøre så dine kunder kan det i din løsning, eller bare det at løsningen tager hensyn til det.

et godt eksempel er Duplicate Content, det er ikke noget som kunden bør vide noget om, men løsningen skal alligevel tage højde for det. Ved man ikke at der findes noget der hedder Duplicate Content, og ved man ikke hvad det er, ja så kan man jo heller ikke rigtig sikre imod det :)

det er bare et enkelt eksempel ud af rigtig mange.

Og yderligere kan du jo heller ikke i fremtiden lave yderligere SEO funktioner (SEO markedet ændre sig jo hele tiden), da du så skal til at spørge igen igen, om der evt er kommet noget nyt på markedet.

MVH Kim

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Det var nu heller ikke for at skræmme dig væk fra din ide. Det er også sjovt at lave det hele fra bunden.

Jeg vil da også sige, at vi på mange løsningen, slet ikke bruger et CMS. Kunder har det med at fucke et site op, så snart de får adgang :-)

En wysiwyg editor er roden til meget kaos!

Kommer nu an på hvad man giver brugeren lov til :) sætter man det korrekt op, ja så kan det ikke lave så meget rod igen.

Det er rigtig nok at det er sådan i mange systemer. også opensource.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)