Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der tale om duplicate content

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære aminoer.

Jeg driver et rejsebureau, med 11 rejsemål og flere på vej, hvor mange af de services vi tilbyder på hver destination er de samme, bortset fra altså at de findes på flere destinationer.

Hvis vi forestiller os, at jeg har en overordnet beskrivelse af de aktiviteter vi tilbyder, som jeg arbejder på at få til at ranke på hhv. "las vegas night life" og "Moscow night life" mfl.

Den omtalte side indeholder så en beskrivelse på en 3-5 linjer af de her services, overordnet, og så links til mere detaljerede beskrivelser af de enkelte services (som har unikke beskrivelser på en seperat side, og faktisk også ret unikke linktekster fra denne side), men da selve den korte beskrivelse på 3-5 linjer mere eller mindre skal beskrive de samme fordele i alle byerne, synes jeg det er svært at skrive den unikt 11 gange uden nogle af beskrivelserne bliver halvdumme at læse. Derudover er det også lidt trættende at skrive omskrive 4-5 tekster 11 gange.

Jeg bruger naturligvis den pågældende bys navn flere gange i teksterne, hvilket gør at der ikke er længere afsnit der er HELT ens, men vil det være nok til at de ikke bliver ramt af duplicate content nedprioritering, eller hvor meget skal jeg omformulere for at de ikke opfattes som unikke af en maskine? 

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mads Thorsdal:

Jeg bruger naturligvis den pågældende bys navn flere gange i teksterne, hvilket gør at der ikke er længere afsnit der er HELT ens, men vil det være nok til at de ikke bliver ramt af duplicate content nedprioritering, eller hvor meget skal jeg omformulere for at de ikke opfattes som unikke af en maskine? 

Det er svært at vide præcis hvor meget der skal til, før søgemaskinerne betragter tekst som værende DC. Du skal i hvert fald vide, at DC bliver identificeret i små tekststumper - og ikke ord for ord. Dette betyder, at selv meget små ændringer (i små tekststykker [som f.eks. 3-5 linier]) normalt vil forhindre DC.

Desuden skal du kigge på, hvor på siderne teksten er placeret. I nogle tilfælde kan søgemaskinerne nemlig opfatte tekst der går igen på flere sider med links, som navigation. I disse tilfælde vil du almindeligvis ikke blive straffet for DC.

Det er selvfølgelig lidt nemmere at svare på dit spørgsmål, hvis du smider et link til den pågældende side.

Men som Thomas også er inde på, er det ikke alverden at skulle omskrive så få tekster.

/JG

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)