Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO galskaben vil ingen ende tage - Højde og bredde

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas Rosenstand:
Det bliver svært at fremskaffe materiale om - for det er noget vrøvl ;-)

Det er nu ikke helt rigtigt - omend effekten isoleret set er meget lille.

Kan nu godt li når I ikke er helt enige :D

Mikkel deMib Svendsen:
Ved at angive højde og bredde på billeder renderer siden hurtigere

Men renderer søgemaskinernes bot grafik? er det ikke kun tekst de læser? Ved godt at de også kigger billeder men vel ikke i samme runde?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Men renderer søgemaskinernes bot grafik? er det ikke kun tekst de læser? Ved godt at de også kigger billeder men vel ikke i samme runde?

Du skal nok lige læse det jeg skrev igen :)

"Ved at angive højde og bredde på billeder renderer siden hurtigere. Dette måles af Google via toolbaren og bruges i dag som et, ud af mange, elementer i vurderingen af en side."

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kortegaard:
Jeg er helt med på hastighedsoptimeringen omkring dette, så af en langt og mørk genvej hjælper det måske Big Smile
Nemlig, lige dine ord... Det har lidt at sige, omend det ikke er så meget.

kan ikke se nogen grund til at man vil undlade at bruge bredde og højde på billeder, især fordi det som sagt gør hjemmesiden lidt hurtigere, og dermed føler brugeren det også sådan :)

 

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
"Ved at angive højde og bredde på billeder renderer siden hurtigere. Dette måles af Google via toolbaren og bruges i dag som et, ud af mange, elementer i vurderingen af en side."

Jo det så jeg godt :) Men vil bare lige være helt sikker...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - OK. En hurtigere rendering er jo et plus. Sådan cirka samme effekt som hvis man fjerner 5% af teksten, der så også renderer siden hurtigere Cool

Spøg til side: Naturligvis er der ingen god grund til ikke at angive størrelsen på billedet. Men jeg tillod mig den kunstneriske frihed at svare på, om det har en direkte effekt. Måske lidt belært af erfaringen om, at der hurtigt kan skabes en ny myte om, hvad der tæller - og pludselig har vi en masse, der sidder og sætter størrelse på deres billeder i stedet for at skrive noget godt indhold, få nogle links etc.

Men klart: Alt hvad der med rimelighed kan gøres for at gøre et site hurtigere er en fordel - også i relation til SEO.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Ja - OK. En hurtigere rendering er jo et plus. Sådan cirka samme effekt som hvis man fjerner 5% af teksten, der så også renderer siden hurtigere Cool
kommer vel an på hvor mange billeder man har på en side Stick out tongueAngel jeg har kunder som insisterer på at deres billedgallerier skal vise alle 150 thumbs på en side, sammen med det billede som man har klikket på.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis Kim - så fjerner du bare 8,679% af teksten for at få samme resultat. Nå - nu går det vist op i pjat :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Naturligvis Kim - så fjerner du bare 8,679% af teksten for at få samme resultat. Nå - nu går det vist op i pjat :-)

Lidt... det skal også til nogen gangeSmile trådstarter har fået svar, og det er jo det vigtigste ;)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Seo++:

img tagget er til for at beskrive billederne.

eks. hvis jeg levede af at sælge kaffemaskiner så ville jeg skrive i mit img tag, kaffemaskine. under mit billede.

Er det ikk dig der har en blog hvor du udeler SEO tips??? Tongue Tied

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Ja - OK. En hurtigere rendering er jo et plus. Sådan cirka samme effekt som hvis man fjerner 5% af teksten, der så også renderer siden hurtigere

Bortset fra den nok så væsentlige faktor, at du i reglen vil reducere optimeringen af en side ved at fjerne tekst. Det samme kan ikke siges om angivelse af højde og bredde på billeder :)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)