Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO galskaben vil ingen ende tage - Højde og bredde

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nu har jeg gennem længere tid haft SEO-bøger som natlæsning, og der læsestof nok Surprise

Jeg er nu stødt på en påstand om, at "height" og "width" på billeder også giver lidt på SEO siden.. Altså ligegyldigt om billeder gengives i faktisk størrelse, eller ej - skal width og height angives i img-tag

Er der eventuelt nogle som kan fremskaffe uddybende materiale omkring dette?

Kortegaard

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kortegaard:

Hej.

Nu har jeg gennem længere tid haft SEO-bøger som natlæsning, og der læsestof nok Surprise

Jeg er nu stødt på en påstand om, at "height" og "width" på billeder også giver lidt på SEO siden.. Altså ligegyldigt om billeder gengives i faktisk størrelse, eller ej - skal width og height angives i img-tag

Er der eventuelt nogle som kan fremskaffe uddybende materiale omkring dette?

Kortegaard

Hey, på sin vis er det logisk nok at det har meget lidt at sige i forhold til SEO, da det at angive width og height på billeder er for at sikre at browsere ved hvor store billederne er, og dermed går det hurtigere at rendere siden.

Sammen med det at google jo nu er begyndt at se på hjemmesiders hastighed, men også det brugervenlige aspekt i det, ja så har det lidt at sige. Men det er meget lidt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver svært at fremskaffe materiale om - for det er noget vrøvl ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at jeg vil dog ikke anbefale at du skriver en mindre størrelse end billedet reelt set er, både fordi det giver en dårligere kvalitet, men også fordi det skaber en langsommere hjemmeside hvis billedet fx er 1000x1000 og du kun angiver 500x500, billedet kunne lige så godt fylde fysisk mindre, altså 500x500:)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det bliver svært at fremskaffe materiale om - for det er noget vrøvl ;-)

Jeg mener ikke helt det er noget vrøvl som du nok kan se ud fra mit indlæg :) det er dog ikke noget jeg har testet, så har ingen data/materiale. Men set ud fra det perspektiv at det at angive højde og bredde på et billeder, giver lidt hurtigere hjemmesider. så kan jeg godt se at det også giver noget på SEO siden. Nok ikke meget som jeg skriver. lidt har også sin ret :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

img tagget er til for at beskrive billederne.

eks. hvis jeg levede af at sælge kaffemaskiner så ville jeg skrive i mit img tag, kaffemaskine. under mit billede.

 

Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det bliver svært at fremskaffe materiale om - for det er noget vrøvl ;-)

Dejligt svar Stick out tongue Er lidt af samme overbevisning, er dog stødt på adskillige hjemmesider som anvender denne "påstand" i udregningen af en SEO-score..

Jeg er helt med på hastighedsoptimeringen omkring dette, så af en langt og mørk genvej hjælper det måske Big Smile

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra Hjørring
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:

img tagget er til for at beskrive billederne.

eks. hvis jeg levede af at sælge kaffemaskiner så ville jeg skrive i mit img tag, kaffemaskine. under mit billede.

 

Nej det er Alt-attributen :)

Tryk på tøj - Design dit eget tøj.- DesignShirt.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:

img tagget er til for at beskrive billederne.

eks. hvis jeg levede af at sælge kaffemaskiner så ville jeg skrive i mit img tag, kaffemaskine. under mit billede.

Aaarrrh... Mener du alt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:
Det bliver svært at fremskaffe materiale om - for det er noget vrøvl ;-)

Det er nu ikke helt rigtigt - omend effekten isoleret set er meget lille.

Ved at angive højde og bredde på billeder renderer siden hurtigere. Dette måles af Google via toolbaren og bruges i dag som et, ud af mange, elementer i vurderingen af en side.

Og så er der i øvrigt slet ingen gode grunde til at lade være. Hvad skulle de være?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)