Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance sælgere - Er det en god idé og hvad kan jeg tillade mig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og overvejer om mit firma skal benytte sig af freelance sælgere, men er ikke 100% klar over hvilke avancer der normalt ligger for det område.

I dag er vi selv importører/distributører og sælgere af produkterne, men mener at kunne ekspandere mere hvis vi havde nogle "sælgere", men ønsker ikke at have den egentlige udgift som er forbundet med dette.

Så derfor er mine spørgsmål ret mange, som fx.

 

Kan man kræve en sælger CVR registreret for at slippe for lønsum problemerne?

Kan man "kræve" at en sælger køber en startspakke som gør vedkomne i stand til at overbevise kunderne?

Er der nogle juridiske problemer forbundet med denne metode?

Mange firmaer søger freelance sælger som er rent provisionslønnede, men vil dette ikke skabe unødvendigt mange henvendelser, omkring en udvidelse på måske 3 personer fordelt over landet?

Er der nogle andre ting som jeg ikke har tænkt på?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid svært at sige hvad en provision sælger skal have.

Men hvis man regner ud fra den mdr. løn man vil betale også hvor mange salg man selv kan generer pr. mdr. så har man et finger preg hvor man skal ligge.

Jeg vil sige hvis man tilbyder et produkt og betale 80-90% i provision så vil en sælger mene at det er et umuligt produkt og sælge. eks. med en fortjeneste på 8000 pr salg.

Man skal jo udbetale det som b indkomst eller som honorar løn.

Man skal jo altid tænke på at en provision sælger løber hele risikoen. Der er mange som vil sælge deres produkter på ren provision fordi de selv har svært ved at sælge deres produkt og så tror de at man kan få nogle til at sælge det på provision. Det kan man ikke. Kun hvis man heletiden vil have nye sælger.

Prøv altid og kikke på om man selv skal tjene sin egen løn på det.

Men det rigtige produkt skal kunne sælges til 50/50 i provision og en løbende provision til sælgerne hvis kunderne forlænger på eks 25% til sælgeren. Og man skal ikke snyde en provisions sælger hvis kunden ringer direkte for hans provision.

Salg af startpakker mener jeg ikke rigtig man kan. Men den skal have en værdi som er i udlån og hvis den ikke returneres så skal han kunne faktureres for den.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For at have sælger på ren provision, skal du gøre op med dig selv om sælger skal leve udelukkende af dit produkt eller om sælger er selvstændig og repræsentere flere ting... Hvorfor : Fordi hvis sælger kun repræsentere dig, er det dit firma der er fokus på. Yes, hvis sælger repræsentere flere virksomheder, risikerer du at der bliver gået knap så meget i dybden med kunderne No.

Endvidere skal du ligeledes lave en indbyrdes aftale med sælger om hvordan i i samarbejder, styrer kundelister / CRM... Har du en kundeliste klar, eller skal sælger gøre alt fodarbejdet alene - det kan også have betydning for provisionens størrelse. Er det kunder hvor salget kun gennemføres en´ gang, eller får sælger provision af gen-salg...? 

lidt mere info kan du få hos www.ivaekst.dk

godt nytår

Venligst

Michael Pausgaard

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

lykkebjerg -> Tilbyder et produkt og betale 80-90% i provision

Her tror jeg ikke jeg er helt med, men du hvis sælgeren skal betale 80-90% af prisen på produktet?

Idéen med dette ville være at skabe mer omsætning for at opnå bedre indkøbspriser hos leverandør, og vores umiddelbare strategi er følgende. Tag et produkt som har en indkøbspris på 100 kroner og en "standard" pris på 250 til kunderne. Her ville sælgeren opnå en provision på 100 kroner (altså 66% af overskudet på den enkelte vare). En typisk kunder køber 100 enheder til en slutpris omkring 200 - Så her vil sælger laver ca. 80 kroner pr. enhed.

Hvis så vi kræver at sælger er CVR registreret og "blot" sender os en faktura på hans provenue, fx. når han har lukket en aftale eller en gang i måneden. Så ville vi vel slippe for b-indkomst eller løn honorar?

Vi havde også påtænkt os at lave dette som et affiliate system hvor den enkelte sælger "blot" fik en fast pris pr enhed han solgte, og så på den måde selv kunne stå for alt administration. Vi syntes umiddelbart at denne metode virker lidt for uprofessionel da ALLE har affiliate/kupon systemer. Men hvad syntes man om dette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)