Så stiger priserne hos Post Danmark igen! Jeg sender 95 % af mine bestillinger med Post Danmark og er tilfreds med service og erhvervsaftale. Men jeg må blankt erkende, at denne stigning der sker pr. 1. april 2011 har givet mig en mavepuster. Jeg grubler med en masse alternativer, som ikke er færdigtænkt og velovervejet endnu. Det ser ud til, at Post Danmark tilbyder billigere levering til en døgnboks samt hvis pakken ikke skal omdeles! Så alt i alt en forringelse af service - men til en højere pris. Skal det gå ud over vores kunder? Er kunderne mon villige til at betale mere i fragt for at få leveret lige til døren el. kan vi få dem lokket med på hent selv bølgen!? Hvad har I, der driver web-shop, gjort jer af overvejelser i forbindelse med pakker afsendt med Post Danmark.. Kh Trine |
Trine Lønfeldt:Hvad har I, der driver web-shop, gjort jer af overvejelser i forbindelse med pakker afsendt med Post Danmark..
Vi driver ikke webshop endnu, men det gør vi senest 1. februar. Derudover sender vi en del pakker hver dag.
Så vi har også kigget på priserne hos Post danmark, og på alternativerne. Og selvom det er en forringelse af servicen til en højere pris, har vi ikke rigtig noget alternativ.
Vi har prøvet GLS, og det kommer vi ikke til at gøre igen. Der er simpelthen for mange pakker der forsvinder når man sender mobiltelefoner, og så kan de være for lang tid undervejs. Desværre kommer vi ikke helt udenom dem, da vi i shoppen vil få varer der sendes direkte fra vores leverandør til kunden, og de bruger desværre GLS. Alternativet til det, er et alt for stort lager.Så vi bliver nød til at fortsætte med Post Danmark Vores en Så vi må tage chancen med disse varer, der dog ikke er så attraktive som mobiltelefoner.
De eneste overvejelser er, om vi skal til at fakturere kunderne for fragten, eller om vi skal lave generelle prisændinger. Ingen af delene er specielt attraktive, men vi kan ikke længere blive ved med at afholde den udgift.