Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af penge til udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I forbindelse med overførsel af penge til udlandet kan jeg se på SKATs hjemmeside at der er regler for (dobbel) beskatning.

Jeg har dog svært ved at forstå præcis hvordan deres regler er.

På deres side står: "Bestemmelserne gælder dog ikke ved enkeltstående dispositioner på 100.000 kr. eller derunder, med mindre dispositionen er et led i en samlet beløbsoverførsel, der overstiger 100.000 kr".

Men 100.000,- per hvad? er det per kalenderår? Per person eller samlet husstand? Og hvis det er til 2 x 80.000,- til to forskellige personer, er det så en samlet overførsel?

Og hvor meget er beskatningen på?

Er der nogen der kender reglerne?

På forhånd tak.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener ikke at du kan overfører mere end 100K pr. overførelse - altså over netbank.

Når vi har overførelser over 100K går overførelsen gennem banken, som i sammen omgang tager sig alt vedr. betaling, også skatteoplysninger m.m.
Kender dog ikke beskatningen eller reglerne.

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen der kender reglerne?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det dine egne penge , som blot skal overføres til dig selv ( anden konto andet land ?)

Du må skrive mere præcist hvad det er du vil, for at vi kan svare på spørgsmålet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En nogenlunde forstålig vejledning fra SKAT finder du her:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=53010

Reglerne er basalt set således at ved overførsel på 100.000 kr eller mere skal overførslen indberettes. Dette sørger din bank for. Samtidig siger reglerne at du ikke kan komme uden om reglerne ved at dele betalingen op i 2 mindre betalinger.

Grænsen på 100.000 gælder per transaktion. Hvis det er 2 x 80.000 kr til to forskellige personer er der tale om 2 transaktioner.

Der er ingen beskatning -  her er kun tale om indberetningspligt.

Spørg løs hvis du har yderligere eller supplerende spørgsmål.......

/Henrik

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Der er ingen beskatning -  her er kun tale om indberetningspligt.

Ok, det virker som om jeg har misforstået det. Jeg troede jeg blev beskattet igen.

Pengene skal bruges til at betale for et hus i Thailand. Jeg ved jo at jeg bliver beskattet af bolig i udlandet, men jeg bliver altså ikke beskattet af selve udførslen af pengene?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@Pengene skal bruges til at betale for et hus i Thailand

Husk at få anført på overførslen at der er tale om betaling af boligkøb, så du ikke senere løber ind i problemer med at få pengene ud af thailand igen.

Et lille sidespring - jeg formoder du er bekendt med reglerne omkring køb af bolig ( jord) i Thailand ikke ?

 

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

@Pengene skal bruges til at betale for et hus i Thailand

Husk at få anført på overførslen at der er tale om betaling af boligkøb, så du ikke senere løber ind i problemer med at få pengene ud af thailand igen.

Et lille sidespring - jeg formoder du er bekendt med reglerne omkring køb af bolig ( jord) i Thailand ikke ?

God pointe med udførslen der.

Jo, det er jeg. Og forstår godt du spørger :-)
Jeg har chanote på huset liggende i DK og er selv på bagsiden iform af en usufruct.

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)