Hej og glædelig jul til alle, Jeg har modtaget en faktura der kommer uden for EU af, er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på, noget den skal indeholde eller lign.?
Mange hilsner Patrick Nielsen / http://www.restaurant-salg.dk |
Jeg går ud fra, at du er momsregistreret.
Du skal beregne erhvervelsesmoms (25% af af fakturabeløbet). Dette skal angives som moms af varekøb/ydelseskøb i udlandet og tilsvarende fratrækkes i den indgående moms. Du skal huske, at da det er uden for EU skal beløbet ikke tælles med under pkt. A1/A2, der kun er for køb i andre EU lande end DK.
Det korrekte er, at du beregner beløbet med den aktuelle kurs på fakturaens dato.
Fakturaen skal selvfølgelig indeholde sælgerinfo, køberinfo samt info om de varer/ydelser, som du har købt ligesom "almindelige" fakturaer, som du modtager. Derudover mener jeg ikke, at der er specifikke ting, du skal være opmærksom på. Det største problem med køb fra ikke-EU lande er, at man ofte ikke modtager en faktura, men kun en ordrebekræftelse. Men som jeg læser dit spørgsmål, er det jo en faktura du sidder med.
mvh
Michael