Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler gode danske blogindlæg om doorway sites

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO experter

Jeg synes der mangler nogle gode seriøse danske blog indlæg om doorway sites (ikke doorway pages).

Som udbyder af domænenavne og webhosting ser vi tit kunder købe sig så godt som fattige i domænenavne.

Nogle bruger domænerne som 301 URL redirects som henviser til hovedsiden. F.eks. har vi domænet www.nyt-webhotel.dk som sender brugeren hen på vores hoveddomæne. 

Andre laver én-sidets sites som kort fortæller om virksomheden og så skal man klikke sig videre for at komme hen på hoveddomænet. Se f.eks. www.billigkontorstol.dk

Og endelig er der nogen som laver små minisites/kampagnesites, som har en menustruktur med flere undersider, men hensigten er at man skal klikke sig over på hoveddomænet. Se. f.eks. www.glarmesterjyllinge.dk.

Misforstå mig ikke - vi synes jo det er dejligt når kundene køber domæner. Men vi vil gerne rådgive dem til at gøre det rigtige, så de undgår at blive blacklistet hos google. Derfor søger jeg en SEO expert som har lyst til at gæsteblogge hos os om emnet doorway sites.

Med venlig hilsen
Lars Skjoldby

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. et doorway site er en hjemmeside der refererer til en anden hjemmeside eller viderstiller direkte???

 

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming Jeg er ikke ekspert på terminologien for de enkelte metoder. Men det er i princippet også mindre interessant. Det interessante er hvordan Google opfatter disse metoder. Risikerer man blacklistning hvis man laver doorway minisites - ryger man længere ned i søgningen når man bruger 301 - eller ryger man op ad? Det er interessant at vide om website ejerne bruger penge på noget som ikke virker eller som kan være til skade for dem. Og virker det, ja så har vi jo nogle gode salgsargumenter for mersalg :-) Mvh Lars Skjoldby
Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry der mangler breaks i mit svar. Det kan iPhone tilsyneladene ikke finde ud af :-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:
Det er interessant at vide om website ejerne bruger penge på noget som ikke virker eller som kan være til skade for dem. Og virker det, ja så har vi jo nogle gode salgsargumenter for mersalg :-)

Jeg vil ikke anbefale at I kaster jer ud i at rådgive jeres kunder om den slags. Da det ikke er jeres ekspertiseområde er der alt for stor risiko for, at kommer til at rådgive forkert - måske endda på en måde der kan skade jeres kunder.

Det er bedre at være ærlige overfor dem dem og sige, at I ikke er søgemaskineeksperter, men at der kan være både fordele og ulæmper ved det du kalder doorway sites og at de bør snakke deres strategi igennem med nogle der har mere forstand på det.

Men lad mig dog slå fast her, at den type sites normalt IKKE er Googles kop the :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg vil ikke anbefale at I kaster jer ud i at rådgive jeres kunder om den slags. Da det ikke er jeres ekspertiseområde er der alt for stor risiko for, at kommer til at rådgive forkert - måske endda på en måde der kan skade jeres kunder.

Det er helt rigtigt set. Det var derfor jeg tænkte at et blogindlæg fra ekspert kunne være interessant - og en win win for alle parter. Indlæget kunne jo omhandle de problematikker der er med metoden. Dermed kommer SEO expertens kompetencer til syne og kunden får øjnene op for at han måske bør lægge en SEO strategi med en ekspert.

Og rådgivning var nok også et forkert ordvalg fra min side. Måden vi gør det på nu er netop som du selv foreslår: "Vi er ikke eksperter, men vi har hørt at..." "Der er nogle der mener at..." osv.

Mvh

Lars Skjoldby

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at tage et citat fra Google selv eller henvise til denne side:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66355

 

Så kan det da ikke gå galt Wink

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket. Jeg har læst det i tidernes morgen. Men enten har de præciseret det eller også er det genlæsningen der får tingene til at falde på plads.

Umiddelbart står der jo at de ser ens på doorway pages og doorway sites, nemlig at de er uacceptable.

Men noget må de jo acceptere. For de kan jo ikke se forskel på om der er tale om et doorway site/doorway page eller et kampagne site. Det kunne tænkes at man ville blive "accepteret" hvis man lavede et tidsbegrænset tilbud, eller hvis man lagde en nofollow ind som meta tag. Du ville måske stadig få en høj placering - og brugeren ville klikke på de links der var på sitet - men google ville ikke følge dem.

Jeg synes der er mange vinkler og SEO ekspertne er nok de eneste som sidder med svarene. Derfor synes jeg stadig emnet er interessant at blogge om.

En 301 redirect beskrives f.eks. ikke i googles retningslinjer.

Mvh
Lars Skjoldby

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:

Hej SEO experter

Jeg synes der mangler nogle gode seriøse danske blog indlæg om doorway sites (ikke doorway pages).

Som udbyder af domænenavne og webhosting ser vi tit kunder købe sig så godt som fattige i domænenavne.

Nogle bruger domænerne som 301 URL redirects som henviser til hovedsiden. F.eks. har vi domænet www.nyt-webhotel.dk som sender brugeren hen på vores hoveddomæne. 

301 redirects har en begrænset effekt da www.nyt-webhotel.dk ikke bliver indekseret, dvs. man skal taste www.nyt-webhotel.dk i adresselinjen, for at lande på jeres site - det er der nok ikke så mange der gør. 301 Redirects bruger jeg kun ren SEO-mæssigt, når jeg har et domæne med høj authority, dvs. alder, pagerank, backlinks etc. der ikke skal bruges mere og gerne vil booste et andet site, så drypper domænets authority af på det andet domæne. I det her tilfælde jeres hoveddomæne.

Lars Skjoldby:

Andre laver én-sidets sites som kort fortæller om virksomheden og så skal man klikke sig videre for at komme hen på hoveddomænet. Se f.eks. www.billigkontorstol.dk

Og endelig er der nogen som laver små minisites/kampagnesites, som har en menustruktur med flere undersider, men hensigten er at man skal klikke sig over på hoveddomænet. Se. f.eks. www.glarmesterjyllinge.dk.

Misforstå mig ikke - vi synes jo det er dejligt når kundene køber domæner. Men vi vil gerne rådgive dem til at gøre det rigtige, så de undgår at blive blacklistet hos google. Derfor søger jeg en SEO expert som har lyst til at gæsteblogge hos os om emnet doorway sites.

Med venlig hilsen
Lars Skjoldby

Se den her er en anelse tricky, det kommer i min verden an på hvordan du gør. Hvis du sætter det op som et kampagnesite, dvs. hvor du på www.billigkontorstol.dk, rent faktisk har unikt indhold og at den pågældende side kan stå alene, dvs. den er ikke afhængig af hovedsitet for at "fungere", vil jeg mene du er på den sikre side. Men hvis du omvendt sætter den op så siden ligner dit hovedsite, eller måske direkte er en kopi af siden med URL´er der peger over på et andet domæne - vel og mærke UDEN links tilbage igen, så kan det opfattes som cloaking.

Men for lige at sætte noget på plads, det er ekstremt svært at blive blacklistet - du vil allerhøjest blive sandboxed, dvs. dine anstrengelser med SEO har i værste fald ikke nogen effekt. Og jo, de skriver at de ikke indekserer doorwaysites - men det går jo ikke ud over dit hovedsite. Desuden har jeg ikke set det ske i praksis - det vil for det meste kræve et human review at opdage og med mindre du hedder BMW eller har et andet site med +200.000 besøgende om måneden, skulle risikoen være minimal.

Jeg elsker at høre andre SEO´er råbe op om blacklisting o.l. for at skræmme de stakkels kunder til at købe deres ydelser - hvis det var så let, så ville de fleste større virksomheder og offentlige institutioner der af én eller anden grund har påråbt sig offentlighedens had og harme, ikke være at finde på nettet i dag, enhver kan jo oprette et eller tusinde doorwaysites og pege dem ind på deres offers website for derefter få dem blacklistet (eller oprette et par mill. commentspams med links til din side).

Så glem ammestuesnakken om hvor let det er at skade ens website - lad de stakkels domænekøbere købe alt det de har lyst til og gøre som de har lyst til med domænerne, det vil i de fleste tilfælde alligevel ikke have nogen effekt.

Hvis man skulle ud i en dialog med kunderne omkring deres køb af domæner, ville jeg måske anlægge en helt anden vinkel - hvorfor dog bruge tid, energi og penge på at optimere alt andet end sit hovedsite? Det virker også dybt uproffessionelt at benytte sig af et doorwaysite og i min verden er det kun talentløse SEO´er der benytter sig af det fordi det er lettere og man kan opkræve gebyrer i evigheder fra kunderne, samtidig med at SEO´eren kan vidersælge doorway-sitet/domænet hvis kunden stopper med at betale.  

- ok, der var vist lidt jeg skulle af med :-)

Godt nytår til jer alle.

/Lars

 

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)