Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webdesign til ikke-EU land, moms eller ej?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og glædelig jul først og fremmest!

Jeg sidder og skal afslutte nogle forskellige projekter og skal dermed skrive fakturaer.
Jeg har styr på Moms mellem EU-lande i forbindelse med salg af webdesign/grafiske produktioner.

Men hvordan forholder det sig med salg til eksempelvis færøerne. (Ikke EU-lande)
Jeg har søgt nettet tørt føler jeg, men er ikke blevet klogere når det handler om sådanne produkter. Det er jo ikke fysiske varer - men det er vel heller ikke set som en ydelse?

Eksempel:

Kunden er fra fæøerne og skal bruge det leverede design til egne kunder på/i færøerne.
Han har outsourcet det grafiske til mig.

Skal jeg kræve kr. 1000,- plus 25% moms ved salg fra Danmark til færøerne?
Eller skal jeg blot kræve kr. 1000,-?

Min kunde er ikke momsregistreret


Hvis ja, er der noget jeg skal påføre fakturaen? Andet end adresse, firma og personoplysninger?

Er der noget specifikt ved sådan en odre jeg bør bogføre og tjekke op på?
Ligesom ved salg af produkter mellem EU-lande (Hvor kunderne er momsregistrerede) skal der tjekkes CVR/NIE numre så man er sikret at kunden er reel og at du kan sælge momsfrit.


Mange tak på forhånd!

Mvh
Mikkel Tschentscher

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bumper lige :)

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig opkræve momsen.

Derfor har vi det så hårdt når vi skal konkurrere med webbureauer fra lande uden moms :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Startvækst: -->Moms ved handel uden for EU Hvis du skal handle med lande uden for EU, herunder med Færøerne eller Grønland, skal du kontakte SKAT for at blive registreret som importør og/eller eksportør. Salget skal ske uden moms. Du skal være opmærksom på toldreglerne. Bl.a. er det vigtigt, at du bruger de rigtige positionsnumre (varekoder), når du importerer eller eksporterer. Positionsnumrene danner bl.a. grundlag for, hvor meget virksomheden skal betale i told for importerede varer.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved salg af ydelser skal han vel ikke importør/eksportørregistreres.

Der skal ikke momses.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
@Peter: Det har du ret i :)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm mit første indlæg blev klippet over på midten? @Mikkel: På Startvækst kan du også finde en vejledning i hvordan du bogfører dit salg samt hvordan der skal indberettes.
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Da jeg var utålmodig tog jeg sagen i egen hånd og kontaktede nogle bekendte der kendte nogle der sidder med moms dagligt.

I dette tilfælde skal der ikke opkræves moms og fakturaen skal ikke indeholde andet end adresse på modtager der er bosiddende udelands - hvor min ydelse/produkt også skal bruges.

Tak for svarene og jeg ville lige afslutte tråden til andre der ser dette og sidder i samme dilemma!

@Søren, jeg har ellers siddet på Startvækst som ikke umiddelbart kunne svare mig på netop det!
Bogføring mv. har jeg styr på samt indberetning. Men mange tak!

Fortsat glædelig jul!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Tschentscher:
jeg har ellers siddet på Startvækst som ikke umiddelbart kunne svare mig på netop det!

Hvad Startvækst ikke kan, kan Amino selvfølgelig: http://www.amino.dk/regnskab/Artikler/Artikel.aspx?id=802 Big Smile

Ja ja, jeg ved det godt - man skal være lettere blød i bolden for at kunne finde på at skrive om moms juleaftens morgen - men familien sover endnu, så jeg tænkte, hvorfor ikke lave noget som kan hjælpe andre frem for bare at sidde og surfe.

God jul til alle.

Dbh
Lars

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)