Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring og modpostering af multimedieskat i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og udgiftsfører mine udgifter til multimedier i regnskabet og skal derfor multimediebeskattes. SKAT har oplyst, at jeg skal indtægtsføre 250 kr/måned i mit regnskab. Dette gør jeg så ved at oprette en ny konto under "Omsætning" i SummaSummarum (som jeg anvender som regnskabssystem). Men hvilken konto skal jeg bruge til modpostering? Jeg bruger SummaSummarum's standard-kontoplan (undtaget at jeg nu har oprettet en ny konto til multimedieskat).

Mvh. Kim

Fra Limassol
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Det er ikke omsætning i regnskabsmæssig forstand. Derimod udtryk for, at du skattemæssigt skal betale en del af virksomhedens omkostninger til multimedier.

Derfor ville jeg, på den konto, hvor du fører dine udgifter til multimedier, kreditere beløbet. Modposten er din mellemregningskonto.

Alternativt kan du oprette en konto, der hedder multimedieskat eller lignende, og lægge den under samme gruppe, som du bogfører udgifterne under.

Der er også nogen, der har en konto under egenkapitalen, der hedder Private andele og så fald kan du den som modkonto.

Dbh.

Lars

 

Lars Greve Hansen

www.regnskabsmail.dk

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Mange tak for dit svar.

Jeg synes også at det lyder underligt, at det skulle være indtægt. Kan godt lide din tanke om at kreditere det på multimedie-kontoen. Så det vil jeg gøre.

Jeg bruger imidlertid ikke nogen mellemregnings-konto. Så jeg vil bruge den konto, der hedder "Privat andel telefon". Det skulle vist få det til at stemme.

Så mange tak for svaret - og god jul

;-) Kim

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh, jeg kan se, at jeg ikke lige kan kreditere på de konti, jeg anvender til at bogføre multimedier på, idet det er konti, hvor der er moms på. Så jeg laver en ny konto under udgifter, hvor jeg bogfører (krediterer) multimedieskatten :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)