Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indesign og print af spillekort

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med både danske og kinesiske leverandører om producering af spillekort dog med andet tryk på end hjerter dame, klør 3 osv. 

til at skulle lave disse kort har jeg brugt indesign, og lavet 9 forskellige kort på et A4 ark, (Ialt 50 forskellige kort), hver af kortene havde str. 88 mm , 63 mm.  

jeg fik så at vide der skulle være bleed på 3 mm. og blev spurgt om jeg ikke kunne lave skæremærker på. 

har så tænkt på istedet for at lave A4 ark med 9 spillekort på, så istedet lave 50 sider i str. 88,63 mm hvor hver side indeholder 3 mm bleed og ét enkelt kort. 

er det den rette fremgangsmåde og hvordan laver jeg skæremærker?

 

Venlig hilsen

Anders 

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg er sikker på, at trykkeriet helst vil have kortene på hver deres side, altså de 50 sider, så det er helt rigtigt. Skæremærkerne laver du, når du eksportere til en .pdf-fil. Under fanen "Marks and Bleeds" sætter du flueben i "Crop Marks" og sætter "Offset" til 3 mm. Under "Bleed and Slug" vælger du også 3 mm hele vejen rundt :O)



Med glædelig julehilsen
Rune Breinholt Andersen 

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt!

Mange tak! :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg er helt enig med Rune: Du skal levere hvert layout for sig.
Vi modtager ofte filer med layoutet - typisk til visitkort og mindre tryksager - hvor kunderne har brugt en masse krudt på at sidde og sætte det sammen på forskellige ark, som de tror vi gerne vil have det på. Og så kan vi ellers bruge tid på at sidde og skille det hele ad igen Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille hurtigt sidespørgsmål som jeg lige stødte på..

baggrunden skal være ens på alle kort, skal jeg bare tilføje baggrunden som kort nummer 51, og nævne til ham der skal printe det, at det skal fungere som baggrunden på de første 50 kort eller hvordan?

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smarteste vil være at lave baggrunden på en masterside som så tildeles alle de øvrige sider.

På den måde er alle kort inkl. baggrund, og du kan ændre baggrunden på alle kort i et snuptag.

Trykkeriet skal så ikke bruge tid på at samle baggrund og kort 50 gange

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Lav du bare en bagside i en fil for dig. Men lad være med at kalde den noget som "korr51". Kald den "bagside" eller andet hvor man ikke kan være i tvvl om hvad det er. Praktisk talt alle større trykkerier kører enten med skabeloner eller software i udskydningen, hvor de hurtigt kan parer forsiderog bagside sammen. Hvis du havde forskellige bagsider til alle kortene, ville det derimod være en god ide at samle forside og bagside i en fil for hvert sæt, for at gøre det overskueligt. /Jesper
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Zyberchief.com Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg har selv været i gang med at kigge efter leverandører af spillekort til et nyt spil, jeg er ved at udvikle. Hvem valgte du at bruge og hvorfor? Jeg synes kineserne kræver, at man printer et meget stort oplag, og umiddelbart er de danske leverandører jo til gengæld ret dyre pr. sæt.

Web- og appudvikling i Aarhus og KBH.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)