Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man sit indskud tilbage i ApS

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:
I Andre: Det trådstarter spørger om er, om man har lov til at trække en andel af overskudet ud svarene til den oprindelige indskudte anpartskapital uden at betale skat, såfremt at selvskabet oprindeligt blev stiftet med beskattede penge. 

Lad os da endnu engang slå fast at det kan man ikke når vi taler om kapitalselskaber.....

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisorblogger:

Tobias G:
I kan trække de resterende penge skattefrit ud af firmaet. Det vil sige at i ikke skal betale personlig skat af disse penge, og det kan i fortsætte med indtil i har fået jeres oprindelige indskud tilbage

... Men IKKE hvis vi snakker om selskabskapitalen.

 

 

Enig med Henrik, som jeg også har skrevet tidligere... Men der er åbenbart en der er uenig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Mikkel Mikjær Christensen:
I Andre: Det trådstarter spørger om er, om man har lov til at trække en andel af overskudet ud svarene til den oprindelige indskudte anpartskapital uden at betale skat, såfremt at selvskabet oprindeligt blev stiftet med beskattede penge. 

Lad os da endnu engang slå fast at det kan man ikke når vi taler om kapitalselskaber.....

Men i og med at der tilsyneladende ikke er enighed om det "faktum" så er det eneste rigtige råd til trådstarter at spørge sin revisor ... manden skal alligevel have en revisor til årsregnskabet, og denne revisor vil kunne give konkret svar baseret på virksomhedens faktiske forhold.

Derudover bliver der også svaret på ting der er irrelevante (og forkerte) hvilket blot forvirrer endnu mere.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et spørgsmål om enighed... Det er handler om lovgivningen, som er ret klar.

Hvis man ikke kender den, mener jeg man skal være med at gøre sig til dommer med at dele stjerner ud.

Men lad det nu ligge, det er er gammel tråd...

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på om de 100 og de 50 er indsat som anpartskapital eller ikke, er anpartskapitalen 80, som loven forskriver, og i har lånt aps et de sidste 70 så kan i trække disse ud igen når i har lyst

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en gammel tråd - og vi er blevet så meget klogere siden :)

Vi har haft revisor på, en rigtig god en  af slagsen og vi kan ikke trække de 80.000 kr ud som det kostede at lave Aps - Men det 20.000 kr har vi fået tilbage - nu kan jeg imidlertidlig ikke huske hvad det blev kaldt - E.v.t en form for lån.(?)

Men der er som sagt styr på tingene og tråden er over ½ år gammel :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Konetilselvstændig:
nu kan jeg imidlertidlig ikke huske hvad det blev kaldt - E.v.t en form for lån.(?)

Okay - det vi i debatten går galt af er så at du i dit første indlæg taler om en indskudskapital på 100.000 kr. Det giver god mening, at I har stiftet selskabet med 80.000 kr og samtidigt lånt jeres aps yderligere 20.000. Lån kan selvfølgelig tilbagebetales uden beskatning.

Det vigtigste - godt at I fik løst det....

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh - ja det kan jeg godt se, jeg måske ikke fik beskrevet ordentlig - Men ja vi valgte dengang at lægge 100.000kr i så der var en god startkapital. Men det krævede kun 80.000kr at stifte selskabet. :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)