Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man sit indskud tilbage i ApS

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en billig revisor, evt. Regon.dk 

Jeg har dog altid hørt at man ikke skal betale SKAT af indskuddet. Man skulle bare kunne hæve det uden problemer. 

God jul

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Buus:
Jeg har dog altid hørt at man ikke skal betale SKAT af indskuddet. Man skulle bare kunne hæve det uden problemer.

Thomas, I et kapitalselskab kan du ikke bare hive den ansvarlige selskabskapital ud. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hellere ikke når hvis man altid som minimum har de 80.000 stående?

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Buus:
Hellere ikke når hvis man altid som minimum har de 80.000 stående?

Det kræver så en kapitalnedsættelse - og at reglerne omkring dette følges. Men hvis du eksempelvis låner 25.000 til dit aps er der selvfølgelig ikke nogen skat på det beløb når det betales tilbage til dig. De lånte penge er beskattet en gang - da du tjente dem.

Hvis vi tager udgangspunkt i at revisorblogger har ret i at ApS er stiftet med lånte penge. Så er det ikke et udtryk for at aps har lånt pengene. Trådstarter har lånt pengene til at stifte et ApS.

Det betyder at de lånte penge indskydes som "ansvarlig kapital", som ikke bare kan hives ud igen.


Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så lærte jeg jo også noget :)

Tak for det..

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Konetilselvstændig:
Kan vi bare hive de penge ud uden at skulle betale skat o.l.?

NEJ! Du skal naturligvis som alle andre betale SKAT af jeres selskabs overskud.

/Henrik

Det for mg ikke en selvfølge - derfor spørg jeg, vi har jo i princippet betalt skat af dem en gang.

 

Revisorblogger:

Der er mange ting i det du skriver og synes at jeg kan læse at du ikke er så regnskabskyndig. Jeg vil derfor anbefale at du kontakter din revisor.

Men kan da godt lige give din en kort forklaring:

  • Jeg læser det som om at der nok er en selskabskapital på kr. 125.000.  Heraf har i nok selv haft 25.000 og lånt 100.000. Disse penge kan i ikke hive ud.
  • Almindelige lån som dine forældre har givet dig kan i tilbagebetale, det er der ikke skat i.
  • At i har aktiver for 80.000 er ikke ensbetydende med at der er likvider og altså penge til at betale.

Hvis der er et overskud vil den bedste løsning være at udlodde et udbytte på optil kr. 96.600. Det bliver beskattet med 28%.  

Mener dog ikke der er noget der skal klares inden 31. december.    

 Jeg bliver måske lidt øv over at jeg stille et spørgsml og får afhvide jeg ikke er så regnskabskyndig - faktisk er jeg bogholder til dagligt i en kommune - men det er to forskellige måder at lave regnskab på og jeg kender ikke til alle regler - derfor spørg jeg.

Vi har indskudt 100.000kr og det krævede kun 80.000 men det syntes vi til en start at være for knebet.

Vi har kontakt med en revisor som vi skal til første møde med her i starten af januar - men vi har ikke talt med ham endeligt endnu. Derfor prøver jeg lige vende spørgsmålet her.

 

Men jeg kan fornemme på de fleste svar der har i tanke at det er ApS siger at det kan man ikke, men så kan vi i alt fald få afviklet det til hans forældre i første omgang.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Konetilselvstændig:
 Jeg bliver måske lidt øv over at jeg stille et spørgsml og får afhvide jeg ikke er så regnskabskyndig - faktisk er jeg bogholder til dagligt i en kommune

Beklager, skulle måske have skrevet skattekyndig Smile  - og nu håber jeg bare ikke at du skriver du er ansat hos SKAT...

Ok. Selskabskapitalen er på altså på 100.000, dem kan i ikke hive ud igen.

I kan som Henrik skriver i princippet nedsætte kapitalen til 80.000. Jeg tror dog ikke det kan svare sig i denne sag, da det meste vil blive spist af revisorregningen.

Jeg tror stadig det mest fordelagtige ville være et udbytte med en beskatningsprocent på 28.  

 

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være således vi gør..

 

Og så kan vi måske blive lidt mere eninge om at jeg måske ikke er så skattekyndig.. Men det hele skal jo læres.

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Konetilselvstændig:

Vi har indskudt 100.000kr og det krævede kun 80.000 men det syntes vi til en start at være for knebet.

Vi har kontakt med en revisor som vi skal til første møde med her i starten af januar - men vi har ikke talt med ham endeligt endnu. Derfor prøver jeg lige vende spørgsmålet her.

Selskabsloven giver mulighed for, at et selskab kan købe sine kapitalandele tilbage. Prøv at vende den mulighed med revisoren.

Mvh.
Anonym Kryster

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Trådstarter: Jeg kan se at folk herinde modsiger hinanden og nogen siger ting der ikke passer på det du spørger om, jeg tror derfor du bør følge første råd og få din revisor til at svare på det. Det burde være simpelt for ham/hende.

I Andre: Det trådstarter spørger om er, om man har lov til at trække en andel af overskudet ud svarene til den oprindelige indskudte anpartskapital uden at betale skat, såfremt at selvskabet oprindeligt blev stiftet med beskattede penge. 

Trådstarter vil ikke kanibalisere egenkapitalen som nogen af jer misforstår, hvilket selvfølgelig ikke er tilladt - skattefrit eller ej.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)