Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man sit indskud tilbage i ApS

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Min mand startede tidligt på sommeren et Aps - her lånte vi 100.000kr io den forbindelse privat for at kunne indskyde dem i ApS. Dem brugte han til køb af bil m.m..

Ud over det har vi lånt 50-60.000kr (kan ikke huske om det er det ene el. andet) af min mands forældre, for at kunne købe en maskine her til vinterarbejde (snerydning)..

Det har jo vist sig at være en god vinter og vi har allerede tjent godt ind - til at kunne betale en stor del tilbage begge steder - hvilket vi også forventede..

Nu er mit spørgsmål så følgende.. Kan vi bare hive de penge ud uden at skulle betale skat o.l.?

Vi tænker ummidelbart det kunne være en fordel at gøre det inden årsskiftet så vi ikke skal betale skat af et evt. overskud som vi egentlig bare skulle havde retur til egen konto.?

Og der er aktiver i firmaet som udgør 80.000kr. - så det er ikke et problem Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Konetilselvstændig:
Kan vi bare hive de penge ud uden at skulle betale skat o.l.?

NEJ! Du skal naturligvis som alle andre betale SKAT af jeres selskabs overskud.

/Henrik

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej du.

Der skal nok en revisor til at svare på dette..

Men jeg mener bestemt at hvis du fx har indskudt 150.000 i virksomheden privat, kan du også hive 150.000 ud igen, uden at skulle betale skat, da du ellers kommer til at betale dobbelt skat af pengene..

Men mon ikke peter revisor stikker hovedet forbi om lidt? han plejer at være hurtigt på tasterne!

evt. søg lidt herinde, og du vil finde et svar..

Mvh Tobias.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Konetilselvstændig:
Kan vi bare hive de penge ud uden at skulle betale skat o.l.?

NEJ! Du skal naturligvis som alle andre betale SKAT af jeres selskabs overskud.

/Henrik


Er det rigtigt? - Jeg har også lavet et privat-indskud i min virksomhed, som jeg regner med at hive ud igen uden at betale skat....

Måske har jeg misforstået noget...

 iPhone 6

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange ting i det du skriver og synes at jeg kan læse at du ikke er så regnskabskyndig. Jeg vil derfor anbefale at du kontakter din revisor.

Men kan da godt lige give din en kort forklaring:

  • Jeg læser det som om at der nok er en selskabskapital på kr. 125.000.  Heraf har i nok selv haft 25.000 og lånt 100.000. Disse penge kan i ikke hive ud.
  • Almindelige lån som dine forældre har givet dig kan i tilbagebetale, det er der ikke skat i.
  • At i har aktiver for 80.000 er ikke ensbetydende med at der er likvider og altså penge til at betale.

Hvis der er et overskud vil den bedste løsning være at udlodde et udbytte på optil kr. 96.600. Det bliver beskattet med 28%.  

Mener dog ikke der er noget der skal klares inden 31. december.    

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Og til jer 2 andre, vi snakker her om et selskab og ikke en virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

i skal betale selskabsskat af de penge i tjener. I kan trække de resterende penge skattefrit ud af firmaet. Det vil sige at i ikke skal betale personlig skat af disse penge, og det kan i fortsætte med indtil i har fået jeres oprindelige indskud tilbage. Men ja, som de andre siger, tag en snak med jeres revisor. Det tager dem ikke mere end 30 sekunder at skære det i pap og bøje det i neon.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tobias G:
I kan trække de resterende penge skattefrit ud af firmaet. Det vil sige at i ikke skal betale personlig skat af disse penge, og det kan i fortsætte med indtil i har fået jeres oprindelige indskud tilbage

... Men IKKE hvis vi snakker om selskabskapitalen.

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er 2 ting i det du spørger om.

Jeg forstår at det første lån på kr. 100.000 er brugt til at stifte selskabet med. Disse kan man ikke bare trække ud uanset hvor mange penge der står på selskabets konto og hvormange aktiver selskabet har.

Hvis der efterfølgende er "lånt" penge til selskabet kan disse trækkes ud igen uden nogen skattebetaling.

Hvis selskabet har generet et overskud, kan der evt. udbetales løn som selskabet har fradrag for, eller der kan udlodes udbytte af overskuddet efter skat.

/Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisorblogger:
Jeg læser det som om at der nok er en selskabskapital på kr. 125.000.

Så er der muligheden for at nedsætte selskabskapitalen til 80.000 kr ved at vedtage en kapitalnedsættelse til eksempelvis 80.000 kr.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)