Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlejet lejlighed sat til salg - besøg af ejendomsmægler

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan jo starte med at få lidt styr på begreberne.

1. Bor du til leje direkte hos ejeren af lejligheden (leje), eller betaler du husleje via en anden der har lejet lejligheden af udlejer (fremleje)

2. Jeg kan ikke umiddelbart se noget i lejeloven der giver udlejer krav på at du rydder op i lejemålet og lader en ejendomsmægler komme ind og kigge.
Af ren høflighed ville jeg dog tillade det hvis det var mig, men jeg ville ikke lade en mægler tage billeder af mit indbo til brug i en salgsopstilling, jer ser ingen grund til at optræde på en indbrudstyvs "indkøbsseddel" unødvendigt. 
Så må udlejer vente til jeg var flyttet med at sætte til salg hvis det var mig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

De 6 uger gælder kun, når der skal udføres arbejde i lejligheden, og det er der ikke tale om her. Tværtimod står der i lejelovens §54 at:

Udlejeren eller dennes stedfortræder har ret til at få eller skaffe sig adgang til det lejede, når forholdene kræver det.

Det kan sikkert diskuteres, om starten af et salg er omfattet af 'forholdene kræver det'.

Ja, men sådan som jeg forstår det, så er det kun hvis der f.eks. springer et vandrør og vi (lejer) ikke er til at få fat på.

Vi har dog fundet ud af, at det i hvert fald ikke kan blive i den uge (1), da min kæreste har fået fri der og vi nok tager på ferie indtil uge 3. 

Det er vel gyldig nok grund til at udskyde det med hele 12 dage? Vi har ikke lyst til, at de kommer mens vi er på ferie.

Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Anders Christensen:

Vi kan jo starte med at få lidt styr på begreberne.

1. Bor du til leje direkte hos ejeren af lejligheden (leje), eller betaler du husleje via en anden der har lejet lejligheden af udlejer (fremleje)

2. Jeg kan ikke umiddelbart se noget i lejeloven der giver udlejer krav på at du rydder op i lejemålet og lader en ejendomsmægler komme ind og kigge.
Af ren høflighed ville jeg dog tillade det hvis det var mig, men jeg ville ikke lade en mægler tage billeder af mit indbo til brug i en salgsopstilling, jer ser ingen grund til at optræde på en indbrudstyvs "indkøbsseddel" unødvendigt. 
Så må udlejer vente til jeg var flyttet med at sætte til salg hvis det var mig.

1) Vi lejer direkte igennem ejer, i en privat ejerlejlighed.

2) Det med billede snakkede jeg også lige med min far om, og mener at det kan vi sagtens forbyde, da du så rigtig skriver, at det er en fin dosmer seddel for en tyv, især da vi har nogle dyre ting/computere (hvem har ikke det idag dog!)

 

Vi er dog blevet enige om, at det er helt fint med os at hun kommer og ser på lejligheden, det bliver dog først i uge 3 (pga. ferie), og vi vil selvfølgelig også rydde op. Jeg vil dog også være tilstede mens ejendomsmægleren er der, og vil ikke tillade at udlejer er der uden ejendomsmægler. 

Som jeg ser det, må det være fine vilkår, når der trodsalt er så lang tid til at lejligheden kan overtages (uden at jeg dog aner noget om det)

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Måske skulle du set lidt bort fra regler og blot bruge lidt sund fornuft.

Hvordan ville du selv have det, hvis du havde lejet din lejlighed ud for at få økonomien til at løbe rundt og så din lejer "snød" dig for flere tusinde om måneden?

Når så du prøver at komme af med lejligheden, så begynder lejer at kigge efter regler, hvor han kan besværliggøre dit salg?

Jeg ville også være lidt aggressiv/arrogant....

mvh

Peter K

(der også lejer ud for at få økonomien til at hænge sammen)

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i det hele taget ikke se hvordan det er lejers problem hvis udlejer vil have solgt lejligheden, hvis det ikke er noget du har lyst til at hjælpe udlejer med, må udlejer jo pænt affinde sig med det og vente med at sætte den til salg til lejer er fraflyttet.

Eller have taget billeder inden udlejning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg skal ikke gøre mig klog på lovgivningen - blot prise mig lykkelig for ikke at være udlejer, med de holdninger der fremkommer her Indifferent

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kamp:

Når så du prøver at komme af med lejligheden, så begynder lejer at kigge efter regler, hvor han kan besværliggøre dit salg?

Jeg ville også være lidt aggressiv/arrogant....

Jeg ser det mere som at man holder af sit hjem og ikke ønsker den private sfære man nu engang har indenfor hjemmets fire vægge nedbrudt konstant af folk man ikke kender der vil ind og kigge og dermed ikke som sådan er for at være på tværs.

Hvad hvis spørgeren nu har en masse værdifulde ting og sager, har hund, installeret alarm eller andet der giver "besvær" hvis der skal fremmede ind og kigge.

Eller bare ikke ønsker fremmede i hjemmet..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har forståelse for at man ikke ønsker sin privat sfære krænket. I det her tilfælde synes jeg personligt at lejer har opført sig uanstændigt og kunne måske vise lidt goodwill ved at hjælpe udlejer.

 

Jeg har selv haft en lejlighed lejet ud og til salg samtidig. Jeg satte huslejen ned for lejer mod at de accepterede at mægler (og evt. køber) kom med 24 timers varsel og at der var ryddeligt. I det her tilfælde må man sige at lejer HAR fået husleje nedsættelse.

Risikoen for indbrud på grund af dette er minimal og absolut kun eksisterende hvis lejer har deciderede designermøbler stående fremme på billedet.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Valby
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan slet ikke forstå jeres modstand i forhold til huslejenedsættelse.

 

Kort fortalt, så fik vi at vide igennem kommunen (via boligstøtte) at vi betalte 1.400 kr. for meget om måneden (vi betalte 5.500 kr. plus 500 i vand/varme).

Det skrev vi til udlejer som selvfølgelig ikke var enig og mente at vi jo havde sagt god for lejen da vi fik lejligheden.

Vi fik så huslejenævnet til at tage sagen op, og endte med at skulle betale 3.400 kr. (u. vand/varme) i husleje om måneden, selvfølgelig med tilbagevirkende kræft da vi kun havde boet der i lidt over et 6 måneder.

Kom ikke og sig, at I ikke ville have taget imod de penge, selvom der er andre der økonomisk afhængige af dem.. Hvis ikke, så kan i da lige så godt begynde at gøre jeres produkter gratis.. 

;)

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)