Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 stk. enkeltmandsvirksomheder - hvad er bedst ?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Henrik.

Man skal nøje overveje hvad fremtidplanerne er. Et salg er langt lettere hvis aktiviteterne er adskilt.

Det billigste løsning her og nu er ikke altid den rigtige.  

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lige præcis derfor jeg gerne vil opdele mine aktiviteter...

 

Mit primære firma er registreret som anden kurer og post virksomhed

 

Mens mit sekundære skal registreres under detailsalg.

 

Ud fra de råd jeg har fået her har jeg tænt mig at få et se-nummer til den sekundære virksomhed så dens regnskab mv. kører seperat.

Når min sekundære virksomhed så skal fakturere kunden gør jeg det at jeg skriver "Sekundær Virksomhed - c/o Primær Virksomhed, adresse og så primær virksomheds CVR-nummer."

Tror ikke der er nogen fare signaler i at gøre det sådan, det kunne jo nemt være at de sekundære virksomhed lå på et lagerhotel og heraf c/o adressen...

Eller?

 

Henrik Koudahl:

Man bør også overveje hvilket signal en branchekode sender. Hvis man er registreret som tømmer og biaktiviteten er finansrådgivning vil jeg f.eks. undres over vedkommendes "evne" hvis jeg slog op i CVR og så at den som tilbyder finansrådgivning er en tømmervirksomhed.

 

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Brandt:

Ud fra de råd jeg har fået her har jeg tænt mig at få et se-nummer til den sekundære virksomhed så dens regnskab mv. kører seperat.

Du behøv's ikke et administrativt SE-nummer for at køre to separate regnskaber.

Martin Brandt:

Når min sekundære virksomhed så skal fakturere kunden gør jeg det at jeg skriver "Sekundær Virksomhed - c/o Primær Virksomhed, adresse og så primær virksomheds CVR-nummer."

Nej - du anfører dit administrative SE-nummer. Det er under det nummer, momsen skal afregnes.

Vh
Lars

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)