Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget omsætter en webshop for?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget omsætter en webshop for? ja, og spørgsmålet lige før dette var hvordan opstod universet?

Det kommer selvfølgelig an på 1 mio. ting, men hvis nu vi siger man gør alt det rigtige, lige som det står i bogen og man sælger noget som koster mellem 10 kr og 1000 kr. og det er noget som 20% af dk´s befolkning godt kunne bruge.

Er det så sansynligt at omsætte for 1 mio. 10mio. 20mio.?

Eks. vis omsætter lavprisvvs for 78 mio. kender du ca. omsætningen for en webshop må du gerne skrive. eller hvor meget omsætter du selv for? hvis du ikke vil sige det så kan du skrive mellem 500.000 og 1.500.000 eller 15 - 20 mio. det behøver ikke være helt præcist.

Jeg overvejer at åbne en webshop og prøver at find ud af hvor meget de ca. omsætter.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsættes nok meste i sexshop med der er så mange , med vis tænker snupper første siden , med alle ord har du ca. nok 1.000.000 unikke besøgene dagligt trafik skal du lige have , nok 10 server stærke og SEO og markedsføring for måske 10 millioner kr. er du sikkert godt kørende , med så har du jo også udgifter for 10 millioner , med måske ikke overskue på 5 millioner kr.

Derved gå mere op i hvad der konvertere til kunder . per brugt kr. i markedsføring udgifter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så du mener man skal se på trafikken holdt op imod markedsføringsudgifter samt konverterings %? jeg skal ikke kunne sige om det er formelen men jeg er nu nysgerrig efter hvor meget de forskellige omsætter?

Der er klart det er svært at sammenligne de forskellige shops når alle har hver sin strategi og markedsførings måder men hvis nu vi tager lavprisvvs så kan jeg godt forstå de omsætter for så meget for det er en rigtig god butik men jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor meget en halvdårlig butik omsætter for? 

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Det er utroligt mange faktorer der spiller ind i at afgøre hvor meget en given webshop omsætter for.

Højst sandsynligt er det ikke engang muligt at give dig et 'gennemsnit', og selvom du fik dette kunne du slet ikke bruge det til en sammenligning.

Alt afhænger af dit produkt, din markedsføring og dit salg selvfølgelig :)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det ikke er til at sammenligne en børnetøjsbutik med en der sælger computerspil men jeg kunne godt tænke mig at vide hvormeget de hver i sær omsætter for.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Du kan altid købe regnskaber på CVR.dk

Og du kan så også se om de er regnskabspligtige, det vil sige omsætning under 300.000 kr for enkeltmands firma.

/Kenneth

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kigger også lidt regnskaber men det er langt fra alle der oplyser omsætning

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Du kan altid købe regnskaber på CVR.dk

Og du kan så også se om de er regnskabspligtige, det vil sige omsætning under 300.000 kr for enkeltmands firma.

Jeg synes det er sjældent at se omsætningen anført i regnskaberne - resultatopgørelsen starter næsten altid med bruttofortjenesten.

Og så er det vigtigt at huske på, at man ikke kan leve af omsætning alene. Det er ingen kunst at have en stor omsætning, kunsten er at få den ned på bundlinien :o)

MVH

Thomas

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det ikke nødvendigvis er omsætningen der gør det men hvis man arbejder med en dækningsgrad på ex. vis 12% så er det jo til at finde ud af hvor stor din nulpunktsomsætning er.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din dækningsgrad kræver at din salgspris ligger 20% over dine konkurrenters, så ryger dit sammenligningsgrundlag, da du så højst sandsynligt ikke vil få det salg du regner med.

Det vil selvfølgelig være rart med nogle omsætningstal for dine branche, så kunne du danne dig et nogenlunde indtryk af markedet på nettet. Men igen er der mange faktorer der spiller ind. Hvad skal der til, for at ramme en fornuftig omsætning/indtjening? Er det massive Adwordskampagner, traditionel markedsføring i trykte medier osv., netværk mv.? Disse budgetter kan også blive nødvendige at opjustere, for at opretholde omsætningen, og dermed falder dit dækningsbidrag.

Du kan jo evt. regne baglæns og starte med din forventning til minimums indtjening pr. md. Hertil kan du lægge dine faste omkostninger som husleje, strøm og varme, webhotel, online betaling, telefon og internet osv. Så ved du, hvad dit dækningsbidrag skal være. Herfra kan du så beregne din månedlige omsætning og vurdere, om det er realistiskt.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)