Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fraflytning af lejeblig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige flyttet ud af min lejelighed, viceværten og jeg havde aftalt fraflyningsyn kl 10, jeg fortalte ham at jeg for 3 mdr siden havde haft maler (som lever af af male lejligheder) han begyndte at kigge på væggene og det ringer på døren og maleren kommer ind og siger " jeg kan kommer imorgen så du kan godt leje den ud idag) hvorpå viceværten vender sig mod mig og siger alle vægge og lofter skal male.

Kan det være rigtig at han før tiden bestiller maler.

prisen er 7450kr.

jkc

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder underligt at han har bestilt maler inden han har set lejemålet.

Men hvis der står i din kontrakt at der skal være ny malet ved fra flytning er han vel i sin gode ret til at få lejligheden malet.

Jeg har får prøvet det, hvor det handlet om et meget større beløb, på maler regning. I min kontrakt stod der at der skulle være ny malet ved fraflytning, men der stod ikke noget om det skulle gøres af en fagmand. Så jeg malet den selv og kom af med 1000,- for maling ikke andet.

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget normalt at der står at lejemålet skal istandsættes for lejeres regning af udlejers håndværkere.

Det har ihvertfald været sådan de steder jeg har boet til leje tidligere gennem tiden, lejemålet var nymalet og med nylakerede gulve, og skulle naturligvis se sådan ud når næste lejer overtog lejemålet igen.

At der så er udlejere der ligefrem misbruger deres kontrakter til at malke ekstra penge ud af deres lejere er så bare træls.

Hvor stor en lejlighed drejer det sig om?

Til sammenligning gav jeg ca. 6000 kroner for at få malet en 65 m2 2 værelses lejlighed i Århus C for 2 år siden, og det var en fair pris.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det privat udlejning er hos et alment boligselskab ?

MVH

Kim

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det kan altså godt betale sig at hive dem i huslejenævnet: http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1365373.ece?ref=jplistermest

 

Jeg har netop modtaget små 5000 kr. retur.

Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om 60 m2, det er ikke så meget det at der skal males men dagen forinden talte jeg ned viceværten og fortalte at jeg næsten lige havde fået malet, han sagde at så var det nok ikke nødvendigt at ommale derfor er jeg meget uforstående over at der var bestilt maler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)