Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en revisor ?

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen..det er stadig ikke kun mig........!

Amino kan jo oplyse, hvor mange klager de har fået.

Og nej..du kan ikke overbevise mig om, at jeg er forkert på den.

For i øvrigt, den gang du havde brug for hjælp, var jeg god nok, så ja du skuffer mig.

 

MVH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kaster lidt benzin på bålet for jeg er næsten enig med Anders og jeg er ikke moderator.

Men det er nok ikke helt så sort og hvidt som Anders her opstiller forskelende mellem 'tanterne' og de godkendte revisorer.

Jeg kender mange godkendte revisorer som godt kunne trænge til en gevaldig opdatering omkring deres fagstof - særligt dem som blev registerederevisorer efter den gamle model.

Men jeg kender endnu flere 'tante revisorer' som ikke har noget begreb om hvad de arbejder med og enkelte 'tanter' som er meget kompetente i deres fag.

Dertil er de godkendte underlagt en del lovgivning og regulerienger som tanterne ikke er.
Der findes responsumudvalg hvor man kan få prøvet en tvist med en godkendt revisor og der findes et revisornævn som kan uddele strenge diciplinærere staffe til godkendte revisorer der ikke udfører deres erhverv efter reglerne. Så er der krav til kvaliteten, efteruddannelse og lovpligtige forsikringer.

Grundlægende mener jeg at revisorbegrebet skal beskyttes og kræve en autorisation for at kunne benytte titlen 'revisor'. Det er en vigtig rolle i vores samfund der er på spil, nemlig når godkendte revisorer afgiver erklæringer. Det skal vi kunne stole på. Alle andre må så kalde sig rådgivere, bogholdere osv.

Men jeg siger ikke at man ubetinget skal vælge en godkendt frem for en ikke-godkendt. Man skal vælge den der passer til ens behov og ønsker.

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren..jamen grundlæggende har du da sikkert ret.

Jeg mener nu afgjort, at erfaringen er det væsentlige..denne er sgu ingen der kan tage fra

en, titel eller ej.

Og stadig, det er mange gode regnskabsfolk herinde, der giver råd og vejledning, som

man aldeles ikke bør nedgøre. Disse er afgjort Aminos livsnerve på økonomiske spørgsmål?

Hvor er de statsaut. og reg. revisorer henne på Amino? Der er nogle få!

Jeg ved nok, hvorfor de ikke er på Amino..gør du?

 

MvH

Peter

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Peter - Revisor:

Det er muligt Mads....afgørende er erfaringen.

Og stadig Anders bemærkninger er nedladende og tjener efter min opfattelse ude-

lukkende kun at nedgøre den del af Amino, som han afgjort også selv har lukreret på.

Men en statsaut./registreret revisor skal altså også tørre sig bagi.

Jeg må ærligt indrømme at jeg er lidt rystet over dine udfald imod mig her i tråden, men det står her jo heldigvis for din og ikke min regning.

Jeg skriver lidt om hvilke forskellige typer af revisorer der findes da en ny iværksætter næppe er opmærksom på at der kan være stor forskel de forskelliges kvalifikationer og godkendelser.

Derfra har jeg ladet det være op til vedkommende selv at vurdere hvad der er bedst. En tråd på Amino er jo ikke altid kun et hurtigt svar til den person der spørger, det ligger her jo trods alt til mere eller mindre tid og evighed, så andre kan jo også få glæde af et eventuelt uddybende svar i en tråd herinde.

Og så er jeg da lige nødt til at spørge Peter hvad det er jeg har lukreret på, for det har jeg desværre ikke lige helt forstået.

Men jeg kan jo forstå at visse elementer her på Amino mener at vi moderatorer skal være de onde der slår ned når der er ballade i en tråd, og ellers holde os ude af debatten.

For god ordens skyld må jeg hellere skrive følgende i mine fremtidige indlæg som privatperson, så er jeg sikker på at Peter vil kunne skelne mellem hvornår jeg skriver som moderator og hvornår jeg skriver som privatperson.

DETTE INDLÆG ER SKREVET AF ANDERS CHRISTENSEN I EGENSKABEN AF PRIVATPERSONEN ANDERS CHRISTENSEN OG ER IKKE ET UDTRYK FOR AMINO.DK'S GENERELLE HOLDNING OG/ELLER POLITIK INDENFOR DE OVENFOR OMTALTE OMRÅDER.

AMINO.DK ER PÅ INGEN MÅDE ANSVARLIG FOR MINE OVENSTÅENDE UDTALELSER.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders...det er stadig ikke kun mig....men også andre, der har kommenteret din nedladende

måde i en tråd der handler om et I/S med få bilag.

Hvorfor oplyser Amino ikke, hvor man mange anmeldelser der er kommet på dit indlæg.

Dette må og får konsekvenser, og forskellige tiltag er sat i værk.

Du kunne jo spørge Thorborg, om ikke jeg taler sandt?

MvH

Peter

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg kan så også afsløre at der er andre der har nævnt at de er godt træt af en ikke nærmere omtalt person i denne tråd, så jeg håber da at det får konsekvenser i en eller anden form.

OVENSTÅENDE ER SKREVET AF ANDERS CHRISTENSEN I EGENSKABEN AF PRIVATPERSONEN ANDERS CHRISTENSEN OG ER IKKE ET UDTRYK FOR AMINO.DK'S GENERELLE HOLDNING OG/ELLER POLITIK INDENFOR DE OVENFOR OMTALTE OMRÅDER.

AMINO.DK ER PÅ INGEN MÅDE ANSVARLIG FOR MINE OVENSTÅENDE UDTALELSER.

_________________________________________________________________

DET NEDENSTÅENDE ER SKREVET I MIN EGENSKAB AF MODERATOR PÅ DEBATFORUMMET AMINO.DK.

Der er kommet to anmeldelser af mit indlæg, hvoraf du står for den ene og en anden bruger spørger om mit indlæg er udtryk for en officiel holdning fra Aminos side, hvilket naturligvis blev afkræftet af flere moderatorer.

DET NEDENSTÅENDE ER AF PRIVATPERSONEN ANDERS CHRISTENSEN

Så hvis det er retvisende for Amino vil jeg tro at de fleste der læser debatten godt kan forstå pointen og dermed også udlede, at jeg ikke personligt hader samtlige ikke-registrerede/autoriserede revisorer her på Amino som pesten, som en enkelt person her i debatten ellers forsøger at blæse mit indlæg op til.

Kan du forøvrigt ikke lige oplyse hvad det er du mener jeg har lukreret på her på Amino?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen vi stopper her Anders.

For i øvrigt kan oplyses, at der er flere en to anmeldelser, så der må være noget

galt med matematikken på Amino.

Troede ikke, at det var tilladt af skrive med så store bogstaver på Amino..man må undres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

En fortsat debat hjælper ikke trådstarter.

Hvad en moderator kan og ikke kan har været genstand for megen en diskussion gennem tiden. En moderators opgave er vel i bund og grund at holde styrpå at Amino's retningslinier bliver overholdt.

At være moderator fratager ikke den enkelte moderator for at have egne synspunkter i debattten uden at disse straks er lig med Amino's. Jeg er sikker på Thorberg bakker omkring moderatorens rettigheder og måde at behandle tråden på.

Selv mig der har "ry" for at være revisorkritisk har svært ved at læse Anders's oprindelige indlæg som en genrel nedgøren af revisorer som ikke er registreret eller autoriseret.

For guds skyld lad dig aldrig forblinde af en titel men af mandens resultater og det uanset hvad du skal have lavet.

Lad os få Martino på banen og lukket denne debat engang for alle.

/Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Peter - Revisor:

Jamen vi stopper her Anders.

For i øvrigt kan oplyses, at der er flere en to anmeldelser, så der må være noget

galt med matematikken på Amino.

Jeg beklager hvis du kan se flere indlæg om denne tråd i kategorien "Anmeldelser" end jeg kan se, men jeg formoder at du ikke har adgang til den, så du må enten tage mine ord for gode varer eller beskylde mig for at lyve.

Jeg tror ikke sidstnævnte vil gavne dit ry herinde.

Peter - Revisor:

Troede ikke, at det var tilladt af skrive med så store bogstaver på Amino..man må undres.

Jeg var jo åbenbart nødt til at gøre det klart hvornår jeg skriver som enten privatperson eller moderator.

Denne her tråd har ikke just øget min lyst til at hverken at være moderator eller i det hele taget at være aktiv her på Amino fremover, så man kan vel et eller andet sted sige at du vandt kampen.

Jeg ønsker jer alle en glædelig jul og et godt nytår.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Peter - Revisor:

Anders...det er stadig ikke kun mig....men også andre, der har kommenteret din nedladende

måde i en tråd der handler om et I/S med få bilag.

Hvorfor oplyser Amino ikke, hvor man mange anmeldelser der er kommet på dit indlæg.

Dette må og får konsekvenser, og forskellige tiltag er sat i værk.

Du kunne jo spørge Thorborg, om ikke jeg taler sandt?

Jeg synes det er helt fint at du har din egen mening og er uenig med andre Peter, men jeg synes det er dybt problematisk at hver gang du havner i den situation så skal du køre det hele ud i en spids og gøre et stort nummer ud af ingenting. Amino er en debat med mange deltagere, som alt andet end lige repræsenterer vidt forskellige holdninger. Er du uenig så kom med de argumenter du har mod deres udtalelser, men at begynde at råbe og skrige om at det får konsekvenser og at gud og hver mand er utaknemlige synes jeg er dybt godnat. Du er nødt til at lægge den ensporede tankegang bag dig, og respektere at alle ikke nødvendigvis tænker på samme måde som dig.

Hvad angår det konkrete indlæg er det et udtryk for Anders holdninger og ikke Aminos, så den er der vel ikke nogen grund til at koge mere suppe på. Hvad angår folks taknemlighed for dine og andre regnskabsfolks indlæg, så synes jeg ærligtalt ikke at det har nogen relevans for denne tråd - og folk kan vel godt være taknemlige for hjælp de har fået, og fortsat være uenige i noget andet du skriver.

Ud fra hvad du skriver, virker det som om at du mener Amino bør forbyde Anders at skrive sin mening som han har gjort her i tråden da du føler den stiller dig i et dårligt lys - og at Amino er utaknemlig for din hjælp hvis ikke der på den måde censureres. Skal vi så til at gøre det samme hver gang der er en webdesigner, en seo mand, en hostingudbyder eller andre der føler sig trådt over tæerne, hvis blot de har ydet en god indsats for at hjælpe brugere gennem deres tid på Amino? Nej tak, den slags ville være dybt forkasteligt. Vi skal vel alle have lov at blive hørt, uanset om vi kommer med gode råd, stiller dumme spørgsmål eller frivilligt bruger vores tid på at moderere et forum.

Kort sagt, thumbs up for den tid du bruger på at hjælpe folk her inde - det er lækkert med de mennesker der gør det her på Amino - men thumbs down for at piske en stemning unødvendigt op.
(og alt dette var min personlige mening).
Side 4 ud af 5 (49 indlæg)