Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en revisor ?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad ligger ca. prisen på pr. mdr el. år.

trænger til luft i hverdagen, og overvejer nu at finde en revisor til at holde bogføring, moms på mit firma + evt privat selvangivelse

 

Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Afhænger lidt af, hvor mange bilag der er p.a.

Om det er et enkeltmandsfirma eller et selskab.

Du kan også ligge din forespørgsel ind på Amino-freelancer, hvor du sikkert

hurtigt vil få en masse tilbud.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke særlig mange bilag. 

Det er plade/produktionsselskab. Det er I/S 

Okay, tak. Det vil jeg evt prøve på ;)

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Afhænger lidt af, hvor mange bilag der er p.a.

Samt hvilken tilstand bilagene er i - bliver de afleveret sat ind i et ringbind i rækkefølge, eller sammenkrøllet i en plastikpose. Det er heller ikke helt ligegyldigt. Der er mange forhold der har indflydelse på det tidsforbrug der går med både bogføring og regnskab. Derfor kan det være meget svært at give nogle generelle retningslinjer.

mvh
Michael

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 10 person

Jeg mener vi giver 20-25.000+moms om året for løbende bogføring, diverse rådgivning i løbet af året samt regnskaberne for koncernen. (Det lyder da fornemt når der er to selskaber!)

Vær opmærksom på at der findes tre slags revisorer.

1. Revisorer
Alle kan kalde sig revisor, så det kan være tante Olga der blev træt af at sidde ved kassen i føtex der nu mente at hun var sej nok til tal til at leve som revisor.

Det er den slags revisor der er flest af her på Amino...

2. Registrerede revisorer.
En revisor der er registreret hos staten og har en relevant uddannelse.

3. Statsautoriserede revisorer.
Her bliver det så ikke meget bedre når det er en statsautoriseret, med krav om løbende videreuddannelse osv.

Der er krav til at visse virksomhedstyper skal bruge en registreret og/eller statsautoriseret revisor til revidering af regnskaberne. Prisen stiger logisk nok jo længere ned af min liste man kommer.

Vi benytter selv en statsautoriseret selvom det ikke er noget krav, og jeg vil til enhver tid anbefale dig at vælge en registreret revisor fremfor en "revisor" uden papir på kvalifikationerne.

Du risikerer nemt en revisor der gør mere skade end gavn for dig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 7 person

Hej Anders.

Det var dog et diskriminerende og smagløst indlæg.

På denne måde tror jeg nok, at du som Amino-moderator jager kunder

ud af butikken.

Tror nok, at det vil kræve en undskyldning, idet Amino jo også lever af disse

"tante Olgaer".

Har modtaget flere henvendelser, hvor Amino brugere mener at du går for vidt.

Indlægget er hermed anmeldt.

 

Peter

 

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nu også mene at Anders går lidt hårdt til den. Men han har dog fat i noget.

Det er korrekt, at enhver civil person kan kalde sig for revisor(eller adm. direktør for den sags skyld), hvorimod at en titel som registreret/statsautoriseret revisor er en beskyttet titel.

Med registreret/statsautoriseret revisor skal du bl.a. have en kandidatgrad(M.Sc. in Auditing & Business Administration, cand.merc.aud), og udover dette skal du også have en fuldmægtigansættelse hos et revisorselskab(f.eks. Deloitte).

Når det så er sagt, så findes der også personer, der kalder sig selv for revisorer uden at have en universitetsuddannelse, men som stadig har et godt kendskab til budgetlægning, regnskabsføring m.m.

Hvis man har et mindre selskab og ikke har så stor en omsætning kan det jo sagtens betale sig at vælge en normal revisor, da de jo som oftest også er billigere at have.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Hvad har omsætning med honorar at gøre?

Vi kører jo ikke efter tyske regler i DK, hvor rev.honoraret bliver beregnet ud fra omsætning.

Titler her og titler der...det er erfaringen der er vigtig.

Jeg har selv samarbejde med en cand.merc.aud., der ikke er i stand til at lave et regnskab.

Vi taler her om et I/S med få bilag...så enig med dig..at man ikke behøver at skyde

"gråspurve med kanoner".

 

MvH

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads - AV Solutions:

Jeg vil nu også mene at Anders går lidt hårdt til den. Men han har dog fat i noget.

Det er korrekt, at enhver civil person kan kalde sig for revisor(eller adm. direktør for den sags skyld), hvorimod at en titel som registreret/statsautoriseret revisor er en beskyttet titel.

Med registreret/statsautoriseret revisor skal du bl.a. have en kandidatgrad(M.Sc. in Auditing & Business Administration, cand.merc.aud), og udover dette skal du også have en fuldmægtigansættelse hos et revisorselskab(f.eks. Deloitte).

Når det så er sagt, så findes der også personer, der kalder sig selv for revisorer uden at have en universitetsuddannelse, men som stadig har et godt kendskab til budgetlægning, regnskabsføring m.m.

Hvis man har et mindre selskab og ikke har så stor en omsætning kan det jo sagtens betale sig at vælge en normal revisor, da de jo som oftest også er billigere at have.  

Hej Mads,

Tak for din konstruktive tilgang til Anders' personlige erfaringer.

Du har ifølge mine erfaringer helt ret i, at der kan være endog markant prisforskel på en såkaldt normal revisors og en registreret/statsautoriseret revisors ydelser.
Mange nystartede iværksættere vil helt naturligt se på prisen på alle de ydelser, de er nødt til at købe sig til. Det gælder både økonomisk rådgivning/bogføring, IT support og juridisk rådgivning.

Efterhånden som virksomheden og omsætningen/indtjeningen vokser, og opgaverne og risikoen vokser, vil nogle sandsynligvis løbende revurdere behovet for økonomisk rådgivning. Nogle vil fortsætte med den revisor, som de har benyttet i årevis, mens andre vil sigte imod registrerede/autoriserede revisorer.

Det må bero på individuelle vurderinger fra sag til sag - og fra revisor til revisor.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..John...sådan er det vel..men der gives ingen garantier.

Vil bare lige nævne, som andre også mener, at hvad økonomiske spørgsmål mv. angår,

ville Amino være dødt, hvis der ikke kom de mange kvalificerede svar fra "Tante Olgaerne".

Og det mener jeg og andre at Amino-folket fuldstændig glemmer.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)