Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

stregkode størrelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Vi er i gang med at lave cover til en dvd og skal have stregkode på. Skal den have en bestemt størrelse eller bestemmer man selv hvor stor den er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Stregkoden skal sættes ind i 100%, men du kan skære i højden på den. Så længe scanneren har mulighed for at læse den, og den ikke er for lille ..

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak, men hvor bred skal den være?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så bred som programmet genererer den ..

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej - jeg kan ikke huske den korrekte størrelse, for der ER selvfølgelig en standard. Den strekode der normalt anvendes er en EA-13 (en 13-cifret kode hvor de 12 er cifre man fortæller den, og på basis af denne genererer den det 13. ciffer).

Jeg ved at man kan fra tid til anden risikere en "bug" i programmet der gør at stregkoden ikke kan scannes.

Hvis du vil være helt 100% sikker på at den duer så lav et cover, skriv det ud på en almindelig printer og smut ned i den lokale døgner og køb en cola - og bed dem om lige at lave et prøvescan af dit print. Så kan de i deres system se:

1. kan den overhovedet scannes

2. Passer de cifre den scanner udfra stregerne overens med det tal der står nedenunder stregerne

Brugsen kan også fint bruges........

Et godt råd til sidst :) sørg for at stregerne og cifrene printes i et HVID felt, og at der er 2-3mm afstand fra stregerne til kanten af boxen. Ellers kan der opstå scanningsfejl, og vi har vel alle prøvet i denne juletid at stå i kø bag ved en spade der har købt et produkt der ikke kan scannes :):)

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg laver DVD-covere dagligt og jeg benytter disse mål til mine stregkoder:

Bredde: 27,627 mm

Højde: 10,136 mm

 

Højden kan du mere eller mindre selv bestemme, men jeg vil anbefale dig ikke at lave det mindre end det jeg har. Har oplevet at når den bliver mindre er der nogle enkelte gamle scannere som har problemer med at læse dem.

 

Har du et stregkode program der kan lave stregkoden til dig korrekt? Ellers hjælper jeg dig gerne :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)