Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

¨Hvilken bog skal man vælge SEO lex eller SEO 2.0

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder hvad skal man vælge for en af dem, og er der nogen der ligger inde med et trykt eksemplar som de ønsker at sælge brugt.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

er du helt nybegynder og ved intet om teknik, programmering eller seo, så ville jeg hoppe på sex-lex.

Har du lidt basal seo-viden og måske er lidt mere teknisk anlagt så vælg seo 2.0

Personligt har jeg købt begge bøger, som jeg synes har hver sin beretttigelse, da de supplerer hinanden fint. Seo 2.0 er helt klart mere dybdegående og teknisk, men tager også længere tid at læse og komme igennem - så det kommer lidt an på dit udgangspunkt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

er du helt nybegynder og ved intet om teknik, programmering eller seo, så ville jeg hoppe på sex-lex.

Har du lidt basal seo-viden og måske er lidt mere teknisk anlagt så vælg seo 2.0

Personligt har jeg købt begge bøger, som jeg synes har hver sin beretttigelse, da de supplerer hinanden fint. Seo 2.0 er helt klart mere dybdegående og teknisk, men tager også længere tid at læse og komme igennem - så det kommer lidt an på dit udgangspunkt.

Jeg har læst seo-lex og seo 2.0 - og jeg ville helt klart gå efter SEX-LEX, her er der klart noget information man kan bruge til noget (tror jeg, har ikke læst den :-) ).
Nej, sorry - blev en anelse sarkastisk. Men hvis du er nybegynder vil jeg tro at seo-lex er en udemærket start, men der findes også rigtig meget viden ude på det store net, alt sammen gratis. Søg f.eks. på google efter "Seo rules".

Mvh

Lars

Søgemaskineoptimering osv.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Får man ikke mere for pengene i SEO 2.0 men er den ved at være gammel eller hvordan ligger det med det

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fireball:

Får man ikke mere for pengene i SEO 2.0 men er den ved at være gammel eller hvordan ligger det med det

Det er kun overfladiske ting der er lidt gammelt - 99,9% af alt indholdet er fuldt ud brugbart i dag.

Den er altså ogsåp kun godt 1 år gammel og SÅ hurtigt går det alligevel i denne branche :)

Min første SEO bog fra 1999 er faktisk stadig 50% korrekt. Mange af de vigtigste ting har faktisk ikke ændret sig ret meget. Det er mere fokuseringen og prioriterne der har ændret sig. Og på det punkt sker ændringerne ret langsomt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Fireball:

Får man ikke mere for pengene i SEO 2.0 men er den ved at være gammel eller hvordan ligger det med det

 

Det er kun overfladiske ting der er lidt gammelt - 99,9% af alt indholdet er fuldt ud brugbart i dag.

Den er altså ogsåp kun godt 1 år gammel og SÅ hurtigt går det alligevel i denne branche :)

Min første SEO bog fra 1999 er faktisk stadig 50% korrekt. Mange af de vigtigste ting har faktisk ikke ændret sig ret meget. Det er mere fokuseringen og prioriterne der har ændret sig. Og på det punkt sker ændringerne ret langsomt.

Kunne være interessant at læse udgaven fra '99 - 50% siger du?

Det er ikke én du har valgt at kaste i grams på nettet, når den nu har et par år på bagen?

/Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Det er ikke én du har valgt at kaste i grams på nettet, når den nu har et par år på bagen?

Johh, men det kan jeg ikke - det er IDG der ejer rettighederne til den. Iøvrigt ligger den ikke i et format der sådan lige kan udgives online, så det ville kræve en masse redigering. Den tid er nok bedre brugt på nye bøger. For selvom der nok er 50% der er rigtigt i den gamle bog, så MÅ man sige, at den i dag - og 10 år efter, er ved at være lidt forældet på en række vigtige punkter (f.eks. er der ikke meget om linkbuilding i den, da det var lige meget i 1999) :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lars:

Det er ikke én du har valgt at kaste i grams på nettet, når den nu har et par år på bagen?

Johh, men det kan jeg ikke - det er IDG der ejer rettighederne til den. Iøvrigt ligger den ikke i et format der sådan lige kan udgives online, så det ville kræve en masse redigering. Den tid er nok bedre brugt på nye bøger. For selvom der nok er 50% der er rigtigt i den gamle bog, så MÅ man sige, at den i dag - og 10 år efter, er ved at være lidt forældet på en række vigtige punkter (f.eks. er der ikke meget om linkbuilding i den, da det var lige meget i 1999) :)

:-) Det jeg mente, var at det kunne være interessant at læse hvad du/man skrev om emnet i '99 - fire år før Florida-opdateringen. Det var en noget anden verden, hvor nogle af de fedeste tricks var hvis man kunne spamme sit website mest muligt med søgeord/sætninger, UDEN at det gik ud over brugeroplevelsen.
/Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars:
  

:-) Det jeg mente, var at det kunne være interessant at læse hvad du/man skrev om emnet i '99 - fire år før Florida-opdateringen. Det var en noget anden verden, hvor nogle af de fedeste tricks var hvis man kunne spamme sit website mest muligt med søgeord/sætninger, UDEN at det gik ud over brugeroplevelsen.

Nahh, der foregik nu en del meget mere avancerede og skumle ting dengang. Flere af de vildeste tricks fra den tid er dog fortsat helt ukendt for langt de fleste ...

Jeg har faktisk lidt overvejet at skrive en bog på et tidspunkt (på engelsk) udelukkende med interviews med nogle af de gamle drenge fra dengang, hvor de hver især fortæller om en eller flere af deres mest skumle tricks - alle de historier, som næsten ingen kender. Ideen opstod lidt i forlængelse af, at jeg på nogle Strikpoint shows her i efteråret har haft nogle af mine rigtig gamle venner inde som gæster ...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Fireball:

Som overskriften lyder hvad skal man vælge for en af dem, og er der nogen der ligger inde med et trykt eksemplar som de ønsker at sælge brugt.

Køb dem begge og du er dækket ind, så det basker!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)