Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Danaweb

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

En af mine kunder er kommet i fedtefadet angående nogle billeder Danaweb uretmæssigt har benyttet fra Getty Images.

Jeg har på et tidspunkt overtaget en hjemmeside fra en af Danawebs kunder

www.auto4you.dk

Kunden var ikke interesseret i at betale det dyre webhotel, så vi tog hans hjemmeside og lagde den over på min server istedet. Vi anvendte al tekst og billeder, som kunden jo havde betalt for en gang til Danaweb. Men nu er min kunde blevet kontakt af Getty Images, som har opdaget, at der på hans hjemmeside ligger et af deres billeder, som de ikke har modtaget betaling for. De vil have over 3000 for det. Vi har selvfølgelig fjernet billedet.

Min kunde vil naturligvis ikke betale for dette billede, han har betalt en gang. Danaweb siger at de heller ikke vil betale. Er der nogen der kan sige hvad vi skal gøre?

Venlig hilsen Jesper Nissen

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Korte svar: Betal - og nyd at det kun er 3.000 kr.

Det lange svar:
Kontakt Danaweb, og find ud af om du overhoved har rettighed til at tage billledet, eller om copyright'en tilhøre danaweb. Hvis din kunde har købt billedet fremgår det vel af en faktura han har fået? Eller har danaweb stillet det tilrådighed i en CMS løsning?

Hvis det konkret allerede fremgår af en faktura han har fået af Danaweb, og han ikke har accepteret nogle betingelser som han ikke har læst, så vil jeg ikke tro at Danaweb kan rende fra det. Men kommer meget meget an på hvordan aftalen med Danaweb er strikket sammen.

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kunde har selv ringet til dem, og de siger at de har været i kontakt med Getty Images og har fået forhandlet en pris til 3000 for billedet. De vil så betale 1500 hvor min kunde så skal betale 1500. Men han vil ikke betale noget, da han jo allerede har betalt en gang for design og billeder.

Der står ikke noget specifik på hans kontakt eller faktura om copyright på billederne. Der stod på et tidspunkt noget i deres forretningsbetingelser om at design, indhold og billeder tilhører kunden, men det har de fjernet.....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Betalt de 1500 kr og kom videre.... det er så lidt at kæmpe om og de har allerede tilbudt at dele den i porten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Betalt de 1500 kr og kom videre.... det er så lidt at kæmpe om og de har allerede tilbudt at dele den i porten.

Naturligvis er det måske nemmere bare at betale og så komme videre. Men omvendt kan jeg da godt forstå kunden. Man må da forvente når der blive lavet side til en, at billederne enten er roality-fri eller indholdt i den samlede pris. Og da især ved et bureau, der bestemt ikke sælger deres ting for billigt, og desuden har så ufattelige mange sider (=erfaring), at der burde være styr på sådanne ting.

Mon ikke bureauet selv tænker lidt det samme, siden de trods alt tilbyder ½ skade?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen:
Men omvendt kan jeg da godt forstå kunden. Man må da forvente når der blive lavet side til en, at billederne enten er roality-fri eller indholdt i den samlede pris. Og da især ved et bureau, der bestemt ikke sælger deres ting for billigt, og desuden har så ufattelige mange sider (=erfaring), at der burde være styr på sådanne ting.

Selvfølgelig, men så skal man bare have fat i en advokat for at skrive til dem osv.... sådan en fyr koster da en del. Hvis det så er helt rigtigt så har vi jo en overtrædelse af ophavsretten her som vil kunne blive dyrt for bureauet.

Man kunne jo også betale en advokat for ½ times arbejde med at skrive et brev og det koster måske 1000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Selvfølgelig, men så skal man bare have fat i en advokat for at skrive til dem osv.... sådan en fyr koster da en del. Hvis det så er helt rigtigt så har vi jo en overtrædelse af ophavsretten her som vil kunne blive dyrt for bureauet.

Man kunne jo også betale en advokat for ½ times arbejde med at skrive et brev og det koster måske 1000 kr.

En advokat regning på kun 1.000 kr? Det ville da være et minde at se en så lille regning fra en advokat ;-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Glemte vist et nul et sted :)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper...

Det undrer mig i hele taget, at de vil betale halv delen af de 3000...

Jeg er pt kunde ved dem... og jeg fornyer ikke min aftale med dem.

Så siger vist det hele om dem...

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvad vil du give for en original kontrakt hvor der står: "Kunden har ret til at kopiere hjemmesidens layout samt indhold og anvende dette i anden forbindelse, såfremt det måtte ønskes."?

Nej pjat, hvis din kunde har brug for den er du velkommen til at få den - jeg hentede den på et tidspunkt fordi en kunde havde samme problem - mener ikke kunden kom til at betale.

Mvh.

Lars

Søgemaskineoptimering osv.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)