Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af mindre musikprodutionsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Og så vigtigst af alt: Få dig en revisor som det første! Særligt når omsætningen er lille, du har lokale- og investerinsomkostninger i udstyr er det super vigtigt at der er 110% styr på det med regnskaberne, moms, skat osv.

Jeg siger dette fordi det desværre er meget almindeligt at folk i netop musikbranchen sjusker med den slags og kommer galt afsted. Jeg gjorde det også selv og var på et tidspunkt over ½ million bagud i skatten. Det er virkelig dyrt.

 

Godt skrevet, Mikkel. Mange har fint styr på disse ting, men netop specielt i opstartsfasen kan det ofte være en meget stor fordel at have en med ind over, der er inde i de regler, der er gældende. Og så i stedet bruge tiden på at udvikle sin nye virksomhed.

mvh
Michael

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan godt se i har ret, økonomien er jo selve fundamentet i en virksomhed. Det er også derfor jeg syntes det var væsentligt at få styr på fra starten.

Jeg har forøvrigt læst dine miniguider Michael, kun lige skimtet igennem men de bliver helt sikkert gemt sammen med din hjemmeside.

Men lige til et af de andre spørgsmål; kan jeg leje en normal lejlighed til at drive studiet i, altså det er jo en privat bolig der så skal bruges udelukkende til erhverv?

Eller skal jeg have en der er registreret som erhverv?

Det letteste ville som tidligere skrevet en alm lejlighed da jeg kender en jeg kan leje hos hvor støj ikke er problem.

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være nogle kommunale bestemmelser der gør, at du ikke må bruge en beboelse til erhverv. Dette kan du få oplyst hos kommunen i forhodl til den konkrete lejlighed. Hvis det er lovligt, er det dog helt klart at foretrække i forhold til en kombineret beboelse/erhverv, da du dermed har fuld fradragsret for alle udgifter til dit erhverv. Der vil dermed ikke være ting i den forbindelse, hvor der skal opdeles skønsmæssigt.

mvh

Michael

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)