Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en host stilles til erstatning for en hel dags nedetid?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop www.thebikeshop.dk , som er lavet i magento og hosted af <hostingfirma>.

hvad der skete:

Webshoppen er i opbygningsfase og SKAL være klar senest den 5,01,2011 da vi har købt nogle bannere på diverse sites.

Derfor er vi fuldt mandskab om at tilføje produkter, i dag havde jeg min ansat ekstraordinært på arbejde så han kunne hjælpe til.

det der skete var at klokken 8 ca. prøver jeg at gå logge ind på mit admin og der siger den at siden ikke eksistere. jeg røver så et par gange mere, stadig uden held. når klokken er 9 ringer jeg til <hostingfirma> og de siger at de har et problem med den men i løbet af max 10 minutter er den op og køre. der går to timer og stadig intet. og de er ikke til at få fat på. og så om eftermiddagen ringer jeg med held. de siger de ikke ved hvornår den kommer op og køre.

Da den blev tegnet blev jeg garanteret en driftsikker server.

Kan jeg kræve erstatning / godtgørelse for det spildte arbejdstimer og den omsætning der kunne have været der.

er det hosten der skal stå til ansvar

eller personerne der står for at lave min webshop.

Hvad syntes i ?

Og det er 12 timer den ikke virker.

Vh Jakub

[Firmanavn slettet af moderator]

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger deres betingelser om erstatning for nedetid?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke finde dem sidder selv og leder efter dem.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Jakub

Måske du skulle bruge energien på at få sitet færdigt i stedet for at tænke på søgsmål, erstatning og den slags.

Den slags kan ske og de har sikkert ikke gjort det for at genere dig, brug energien positivt i stedt for negativt.

INGEN kan garantere en 100% oppetid, det kan man ikke engang på mainframe.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det er sku lidt svært når det ikke virkerSkype-Angry . og vi taler om et tab på ca 6000i arbejdstid og løn

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det er sku lidt svært når det ikke virkerSkype-Angry . og vi taler om et tab på ca 6000i arbejdstid og løn

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

det er  ikke så meget erstatningen, men det at man bliver lovet det bedste og så har det været nede hele dagen. og de har jo den oppe tid der heder 99,9 som svare til 4 timer nede tid og ikke 12

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du giver 600 kroner om året (som var den pris jeg lige kunne finde hos din udbyder som vi ikke nævner med navn her i tråden) tvivler jeg på at du får dem med på tanken om at erstatte 6000 kroners tabt arbejdstid for dig.

Det er generelt ikke kotume at give erstatning medmindre det direkte er aftalt at der er bod ved nedetid over en hvis mængde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette står på ditt hostingfirmas hjemmeside...  

 

"Backup / Erstatningsansvar
Vi tager daglig backup af serverne, undtagen vores VPS. I påkommende tilfælde kan vi stille denne backup til Kundens rådighed mod et vederlag. Kunden har desuden mulighed for at købe daglig backup og derved selv få adgang til denne. Uanset dette, er Powerhosting.dk under ingen omstændigheder ansvarlig for driftsforstyrrelser, tab af data eller arbejdsfortjeneste m.v. - Det påhviler således Kunden at have relevant backup af sine data liggende hos sig. 

Skulle en server gå ned, vil dette blive rettet hurtigst muligt. Hvis vi ikke er i stand til at levere denne service fra dag til dag, vil Kunden kunne kræve forholdsvis forlængelse af abonnementet"

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kom videre.

Du bruger energi på at undersøge om du kan sagsøge en udbyder for 6000,- hvor du samtidig ikke engang kender de betingelser du har indgået aftalen under?

Du skal holde op med at tænke med dit ego og tænke 100% hvad der er bedst for din forretning i stedet. Får din forretning noget ud af du bruger tid på Amino, eller ville det bedste, objektivt set, være at bruge tiden på at indhente det tabte?

Jeg tror godt du kender svaret, men egoet vil i den anden retning. Du føler dig urimelig behandlet, og det er fair nok, men det hjælper ikke din forretning. 

Tænk 100% på din forretning og kom videre.

/Thomas Frost

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)