Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til USA?.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello fellow Aminoer.

Jeg sidder i den situation at jeg skal have overført et beløb til et firma i USA, for en vare jeg har bestilt. Har fundet ud af at Bankoverførsel sku være det billigste og hurtigste (da de ikke acceptere non us/canada paypal eller credit card).

Men når jeg sidder og kigger på de informationer, som jeg har modtaget fra firmaet, så bliver jeg godt nok forvirret. 

 

Intermediary Bank: Well Fargo Bank- San Francisco, California
Intermediary SWIFT: WFBIUS6S
Beneficiary Bank Details: Union Bank & Trust- Lincoln, Nebraska
Account Number: **********
ABA Number: *********
Beneficiary: FFC to ***** **
Account Number: ********


Hvordan i alverden skriver man det i sin netbank?

ABA number skulle vist være det samme som det danske regnr, men er stadig lidt lost, over hvordan pokker det kan i ens netbank under "Overførsler til Udlandet".

Og er der nogen der tidligere har erfaringer med overførsler til USA. Mere om hvordan det udføres via netbanken.


Håber på at høre fra nogle lidt klogere hoveder end mig. :D

 

ps: har forsøgt mig at få udleveret IBAN, men ifølge flere kilder, så bruges IBAN ikke af diverse banker i USA, så det er vist ingen mulighed. 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have fat i din bank, da det højst sandsynligt ikke er muligt at overføre penge udenfor EU via din netbank. Her skal du oplyse dem SWIFT som er modtager banken og herudover skal du selvfølgelig bruge accountnumber :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

De gange jeg skulle overføre skrev jeg oftest bare en mail, med alle informationer til min bank. Så dukkede overførslen op helt magisk. :)

De plejer at være ret flinke og hurtige i banken, hvis man altså har en god bank selvfølgelig.

 

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge nogle af mine kilder, så skal der bruges en IBAN nummer, men da USA ikke rigtig bruger IBAN, så skal det laves på en anden måde. 

Jeg tror at det er gjort på denne her måde.

1: Man overfører pengene til routing # - account #

2: Efterfølgende så bliver der sendt fra den ovenstående account en besked til nr 2 account # med teksten FFC to ***** **, hvor pengene så bliver overført til nr 2 account #.

 

Tror det er noget i den stil, men for helvede da hvorfor skal USA være så besværligt?.  

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

Ifølge nogle af mine kilder, så skal der bruges en IBAN nummer, men da USA ikke rigtig bruger IBAN, så skal det laves på en anden måde. 

Du skal baer bruge Swift/BIC code og account number samt ejeren af kontoens navn... Så skulle den være i vinkel ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var nemlig også det jeg troede. :)

Men problemet er at der så er endnu en tekst.

Altså pengene går ind på konto 1. Derefter bliver de videresendt/overført til konto 2.

 

Hvorfor de har valgt at gøre sådan, er mig stadig uvist.

 

Det virker bare så uoverskueligt alligevel og besværligt at gøre det på den måde. :/

 

Hvorfor kan USA ikke bare lette måsen og bruge IBAN alligevel. :) 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

Men problemet er at der så er endnu en tekst.

Altså pengene går ind på konto 1. Derefter bliver de videresendt/overført til konto 2.

Lad os omformulere til danske forhold...

Det ene account number = dansk konto nummer

Det andet account number = IBAN look a like. Altså et konto nummer, som bruges ved betalinger fra andre lande...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er korrekt at amerikanske banker benytter routing number og account number. Naar der oplyses to konti er det muligvis fordi Wells Fargo ikke er en af de banker der kan lave overfoersler til udlandet. Der er vist kun et par stykker som kan, og min bank, Bank of America, kan heller ikke. Saa naar jeg overfoerer penge til DK gaar det ogsaa gennnem en tredje bank. Men Bank of America soerger for det praktiske, og det goer min danske bank, Spar Nord Bank ogsaa hvis jeg har brug for at overfoere fra DK til USA. Fra USA til DK kan jeg goere det fra netbanken. Fra DK til USA skal jeg udfylde en blanket. Saa jeg synes at den danske bank er boevlet, og den amerikanske nem :-) Mvh Carsten
Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har vist fundet ud af hvordan det hele hænger sammen. :)

Snakkede med Wells Fargo i går aftes og blev fortalt at det første kontonr er der hvor pengene fra udlandet går ind.

Derefter bliver de overført videre til nr 2 konto.


Dette er dog stadig utrolig forvirrende. Forstår ikke hvorfor at USA, ikke bare kan tilpasse sig lidt og så også bruge IBAN, da det ville gøre det hele med overførsler over vandet 100 gange nemmere.


Til Carsten:

En blanket siger du?.
Er det en du har været nede og lave i din bank eller?.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, da jeg sidst skulle overfoere penge fra DK til USA sendte raadgiveren fra min danske bank mig en blanket jeg skulle udfylde. En slags bestillingsformular. Jeg skulle oplyse modtager, konti etc. og saa soergede banken for resten. Mod et gebyr, naturligvis. Min amerikanske bank kan nu godt benytte IBAN... Mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)