Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjern unødig kode fra din hjemmeside med dette værktøj

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Lars Nielsen:

Jeg lavede lige en lille test på en side hvor jeg har lidt javascript liggende i følgende format, og der fjerner din kode alt inden i CDATA tagget? er det meningen?

 

<![CDATA[//><!--
try{var pageTracker = _gat._getTracker("UA-6927572-2");pageTracker._trackPageview();} catch(err) {}
//--><!]]>

Er du sikker på at du har skrevet det korrekt?

grunden til jeg spørger er fordi dette er starten på en almindelig html udkommentering:

<![CDATA[//><!--

og dette er slutningen

//--><!]]>

og ja alt mellem der og inklusiv bliver fjernet

Så det kunne være at du skulle tjekke om du har skrevet det korrekt? for jeg har nemlig ikke set det sådan før. har heller ikke set Google skrive at den kode skal stå der.

tag et kig på denne side:

http://www.w3schools.com/xml/xml_cdata.asp

der skriver de hvordan det skal udformes. FX: "<![CDATA[" and ends with "]]>"

MVH Kim

Det er kode som er genereret af Drupal.org's analytics modul, men derfor kan det jo godt være forkert kode... 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:
Det er kode som er genereret af Drupal.org's analytics modul, men derfor kan det jo godt være forkert kode...
jep, især når vi snakker drupal og moduler :) jeg ved ikke hvor tit jeg har måtte rette fejl i forskellige moduler.

MVH Kim

Vil da lige smide urlen til værktøjet som kan komprimere html og css kode

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den oplyser om komprimeret kode, men hvor er de rettelser man skal foretage

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Fireball:
Den oplyser om komprimeret kode, men hvor er de rettelser man skal foretage
hvad mener du?

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min opfattelse at der er nogle som ikke kan se fidusen i et værktøj som dette, måske har jeg ikke forklaret det godt nok, så her kommer det Big Smile

Fidusen er egentlig meget enkel.

Man indskriver fx urlen til sin css fil, trykker komprimer, værktøjet spytter så den css kode som står i filen ud, men bare hvor den er komprimeret, ved at fjerne linjeskift, whitespace og al unødig kode som der egentlig ikke er brug for. Den kode kan man så kopiere ind i css filen i stedet for den man havde før, og vupti, filen fylder nu mindre.

Man kan samtidig også komprimere filen yderligere på sin server, dette svare til at man komprimere filer på sin computer (med en zip komprimeret mappe). Men for at man kan lave den komprimering, kræver det kendskab til programmering og den server man arbejder på.

Det er ikke noget jeg i selve værktøjet kan komme med en opskrift på, da det er så forskelligt fra hjemmeside til hjemmeside, fra server til server, og ikke mindst fra programmeringssprog til programmeringssprog.

Så at komme med en opskrift på det, ville være det samme som at give forkerte oplysninger, hvilket jeg ikke gør. Jeg kan kun vise hvad en yderligere komprimering kan gøre i et givent tilfælde.

Så fidusen er både at folk ser hvor meget man kan spare ved det, og samtidig at folk får serveret deres kode i komprimeret tilstand (uden linjeskift, whitespace og unødig kode).

Et eksempel:

Tager man fx aminos side: http://www.amino.dk/virksomhedsbors/, så kan de spare deres brugere for at hente 83kb mindre samt spare deres servere for at sende 83kb når en bruger kommer forbi.

Sagt på en anden måde.
Som det er for aminos virksomhedsbørs nu, så skal der kun 10 brugere til for at de brugere allerede har hentet 1mb og det er kun hvad angår HTML filen. Men komprimerer de så både på den ene og den anden måde, ja så skal der i stedet ca 65 brugere til at hente den 1 megabyte. Det siger lidt sig selv at det belaster mindre og går hurtigere for brugeren.

Husk samtidig også på at html filen ikke er det eneste en bruger skal hente når de besøger en hjemmeside, de skal i de fleste tilfælde også hente billeder, css filer, javascriptfiler og meget andet. Og css og js filer kan også blive komprimeret på samme måde.

og igen som jeg skriver på siden og startede ud med at skrive i indlægget, er dette værktøj kun noget af det man skal gøre når man hastighedsoptimerer sin hjemmeside, der er rigtig mange ting man kan gøre for at optimere hastigheden på sin hjemmeside.

Det hele handler om i sidste ende at sende brugeren så få filer som muligt, samt at disse filer fylder så lidt som muligt. På den måde spare man serverkræfter, båndbredde og selvfølgelig får brugeren en bedre oplevelse fordi det hele går hurtigere. og så er det endda noget Google kan li :)

Håber folk blev klogere af det indlæg :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle,

Så er værktøjet forbedret endnu mere, og det er nu muligt at bestemme forskellige ting som der skal komprimeres.

Værktøjet vil til hver en tid fjerne linjeskift, men det er muligt at gøre så der altid vil være et linjeskift mellem elementer.

Værktøjet tager nu også hensyn til CDATA, dog ikke hvis det er konstrueret forkert

Det er muligt at vælge om kommentarer i css, javascript og html skal fjernes eller ikke

Det er muligt at vælge om inline CSS skal komprimeres.

Værktøjet tager hensyn til forkert udkommentering "//" i javascript, og putter dette på sin egen linje, dog ikke til hver en tid, så her skal i være opmærksomme.

Værktøjet sletter det man kalder BOM i koden, som egentlig ikke bør bruges på hjemmesider endnu, det er muligt at fravælge om denne skal slettes.

Jeg har testet det hele med http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ (Amino fortæl lige hvis dette ikke er noget i vil have jeg gør Wink) og værktøjet laver ingen fejl der, så vidt jeg lige kan se.

Folk må fortsat gerne teste værktøjet, da det er den eneste måde værktøjet kan blive bedre på :)

Boost din kode og gør den mindre

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey hey :)

 

Kunne man ikke lave en box eller et eller andet, som viser hvor stigen er henne, til hvor man putte den nye kode ind. Jeg bruger prestashop nemlig og kan slet ikke finde rundt i, hvad for nogle filer er til hvad osv...

 Når jeg typisk finder dem, så er det med held :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo skrevet en sti før du kan fjerne unødig kode, hvilket vil sige at det er der du i de fleste tilfælde finder stien. Men er der tale om en dynamisk hjemmeside med fx brugervenlige url adresser eller bare som i dit tilfælde hvor det er prestashop, så vil det typisk være spredt over flere filer samt være en blanding af PHP og HTML, som både kommer an på det template du bruger, men også mange andre ting.

Og dette skal man helst vide noget om før man bruger værktøjet.

Du kan dog fx bruge det til statiske filer, fx css filer som du nok godt kender stien til?

Men du skal huske at værktøjet ikke er lavet til folk som ikke ved noget om hvordan deres løsning er sat sammen, men derimod til andre i min branche som godt kender deres systemer. og gerne vil tage brug af den fordel det har.

Det er stort set umuligt at bygge et system som kan forudsige hvilke filer du skal putte koden ind i, især hvis der er tale om fx virtuelle url adresser som fx brugervenlige urler jo er, medmindre der er tale om statiske filer.

Håber det var svar nok?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg forstår nu. Det jeg bare gjorde var, at jeg skrev hjemmeside navnet ind :)

 

Jeg ville lige kigget på det igen. Takker :)

 

Mvh.

Human

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Men selvfølgelig hvis der findes et automatisk plugin til det i wordpress, så er det da bare at kaste sig over det. Det var jeg ikke klar over, og man kan da næsten undre sig over at det sjældent anvendes. (jeg har ihvertfald ikke set nogen bruge det endnu - eller ihvertfald ikke hvor det virker).

Hvis du kender plugin'et kunne det måske være noget du skal poste her, så kan Mikael få glæde af det, det lyder til at han har brug for netop så noget. Geeked

W3 Total Cache har minify-funktion, læs evt. mere her: Optimering af Wordpress.

 

Side 4 ud af 5 (49 indlæg)