Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min elskede laptop! :-(

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Her i weekenden kom jeg til at skubbe min laptop ud over bordkanten - den falder ned, men virker (heldigvis) stadig.

Sagen er den, at den laver nogle underlige "skrabe"-lyde, når jeg ryster den lidt. Den skrabelyd forsvinder igen, når jeg ryster den igen. Det er som at smide en kugle i en roterende propel, hvis det siger nogen noget. Når jeg ryster den igen, falder kuglen væk igen.

Min teori er, at noget i harddisken er gået i stykker. Når jeg så ryster computeren, rammer denne tingest harddiskens roterende plader, og når jeg så ryster den igen, må den tingest så komme på sin plads igen.

Jeg har derfor taget backup på heeele computeren, men jeg er bange for, at den går ned pludselig - er det en skade, som jeg ikke skal tage mig af, sålænge computeren bare funger?

 

Hvad skal jeg gøre?! Jeg vil ikke miste min dyre (og lidt gamle) bærbar - jeg har ikk' en stor pengepung til en ny!

 

Mange "jeg er ked af det"-hilsner, og god mandag!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alei:

Min teori er, at noget i harddisken er gået i stykker. Når jeg så ryster computeren, rammer denne tingest harddiskens roterende plader, og når jeg så ryster den igen, må den tingest så komme på sin plads igen.

Jeg kan næsten garantere, at det ikke er det du oplever. Harddiskens plader roterer med ~5400 - 7200 omdrejninger i minuttet, og hvis noget rammer dem, stopper de med at rotere næsten øjeblikkeligt, og kommer formentlig aldrig til det igen. :)

Det lyder mere som om noget rammer blæseren. Du kan måske have held med at skille maskinen ad og finde synderen. Hvilken model er det? Dell og IBM/Lenovo (blandt andre) har fine vejledninger, som gør processen ret overskuelig. 

[edit]
Jeg vil dog ikke anbefale, at du ryster mere med maskinen. Er det et stykke metal, som er gået løs, risikerer du, at det kortslutter bundkortet, og så skal du på en større indkøbstur. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud fra det du beskriver tror jeg nærmere det er en køleblæser den er galt med.

Din harddisk roterer med mellem 4200 og 7200 omdrejninger i minuttet, så det vil give en voldsomt højfrekvent lyd og maskinen vil på ingen måde kunne fungere hvis det er tilfældet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Tårnby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du skulle vel ikke have en cd i maskinen som der også sad i da den røg på gulvet?

ellers kan jeg kun sige det sikkert er noget der er gået løst

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, tusind tak for svaret!

Jeg glemte helt, at jeg har garanti på den. Når jeg logger ind på Dells hjemmeside, står der, at jeg har en garanti, som hedder "Next Business Day".

Tror I, at de dækker uheldet, når den er selvforskyldt?

Min pc er en Dell XPS M1530.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alei:

Jeg glemte helt, at jeg har garanti på den. Når jeg logger ind på Dells hjemmeside, står der, at jeg har en garanti, som hedder "Next Business Day".

Tror I, at de dækker uheldet, når den er selvforskyldt?

Ja, det vil jeg mene - jeg har selv NBD på min, og de har skiftet alt jeg har bedt om, uanset årsagen til skfitet. 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg vil prøve NBD'en så. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)