Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det passe med sitemaps.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andy Max Jensen:
Det kan gøre at selv meget store sites er fuldt opdateret i Google ...hvilket ellers kan være stort set umuligt.

Vrøvl! Hvis ikke du kan få store sites ordentligt indekseret og løbende opdateret så har du ganske enkelt ikke gjort dit arbejde godt nok.

XML-sitemaps er en sutteklud, der først og fremmest gavner dovne eller uerfarne SEO'ere, så de kan bilde ders kunder ind at de skam har gjort noget.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu heller ikke den store tilhænger af XML-sitemaps. Mange tror fejlagtigt, at de hjælper dem selv ved at benytte et XML-sitemap. Virkeligheden er en anden: de eneste der hjælpes er søgemaskinerne.

Der er ingen "bonuspoints" ved at benytte et XML-sitemap, vs. ikke at benytte et XML-sitemap. Derfor skal der være en grund til at benytte et XML-sitemap - et problem der skal løses - før det giver mening at benytte et XML-sitemap. Og hvad er problemet ofte? Dårlig indexering, og det er heri problemet ligger.

Nok kan man opleve at få nogle undersider på sin hjemmeside indexeret, på grund af et XML-sitemap. Man hvad hjælper det, hvis siderne aldrig dukker op i søgemaskinernes resultatlister, grundet at de hverken får tilført intern- eller ekstern linkjuice?

Jeg mener dog, at man kan drage meget nytte af et gennemtænkt og håndbygget HTML-sitemap med gode ankertekster. Men dette må aldrig stå alene, og dermed være den eneste indgangsvej til en given underside.

Og Andy, jeg forstår ikke hvorfor du siger at det er umuligt at få et stort site gennemindexeret uden XML-sitemaps. Bevares, en fuld indexering på et stort site kommer ikke af sig selv - det kræver at man sætter ind på flere områder.

Må jeg benytte anledningen til at stille dig et spørgsmål: jeg går ud fra, at vi er enige om at det kræver linkjuice at få en underside til at ranke godt, hvis der er konkurrence på det nøgleord som undersiden er målrettet. Når du nu mener, at det er umuligt at få indexeret alle undersider på et større site uden et XML-sitemap, betyder det så også at det er umuligt at få undersider til at ranke på søgeord med bare en smule konkurrence, hvis man ikke har et XML-sitemap?

God Jul!

/ Emil Blücher

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil, det var nu mere at holde det opdateret end at få det indekseret jeg mente :-) 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Andy Max Jensen:

Emil, det var nu mere at holde det opdateret end at få det indekseret jeg mente :-) 

jeg får det nu til at du mener indekseret ud fra denne linje "Det kan gøre at selv meget store sites er fuldt opdateret i Google ...hvilket ellers kan være stort set umuligt."

Yderligere kan jeg ikke selv se hvor det "stort set umulige" kommer ind henne? altså jeg mener, hvis du først og fremmest undlader at bruge XML Sitemaps, dernæst laver en ordentlig intern linkstruktur, samt andre ting som reelt set gør at en side bliver hurtigere indekseret/opdateret hos Google, ja som andre nok ville sige, laver det rigtigt fra starten af, så vil "stort set umuligt" slet ikke have været på dine læber :) selv med 30.000+ sider :)

For det handler i bund og grund om at skabe det bedste udgangspunkt, er det ikke godt nok, ja så kan der komme nogle problemer med crawling og indeksering. Men jeg vil klart anbefale alle at man får rettet de forhindringer i stedet for at tage brug af XML sitemaps.

Ja vi to har jo haft diskussionen om XML sitemaps før :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har 100000 sider hvoraf mange løbende undergår forskellige opdateringer. Lad os sige fx 500 dagligt. Så det meget praktisk hvis det XML sitemap bliver opdateret såfremt du har LastMod idet Google kan refreshe de 500 sider på.

Og så er der jo faktisk mange tidligere sitemap skeptikere som er begyndt at vende, fx SEOMoz. Så sætte tingene helt op sort/hvidt er nok ikke det helt rigtige, selv hvis man er skeptiker og mener Google lyver om at de bruger XML sitemaps til supplere deres crawling :)

 

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Schulz:
Og så er der jo faktisk mange tidligere sitemap skeptikere som er begyndt at vende, fx SEOMoz.

Det er ikke helt korrekt. Jeg mødes jævnligt med Rand Fishkin, der er en af mine gamle venner, og på de punkter hvor kritiikken altid har stået omkring XML-sitemaps er han naturligvis fortsat helt enig. Det er også svært at være andet - for krtikken er skam helt korrekt.

Der hvor han har ændret holding er lidt i forhold til kropumulige kunder, der nægter al SEO-fornuft. Vil de ikke gøre tingene ordentligt, ja så kan man da godt spise dem af med en XML-sutteklud. Men det betyder ikke, at det er den bedste løsning. Det er det ikke, og jeg kender ikke nogle i branchen med forstand på teknisk SEO der vil påstå det modsatte.

Og så skal XML-sitemaps iøvrigt ikke forveklses med Video Sitemaps - for dem er det rigtig godt at bruge, hvis man anvender video på sit site. Men det skyldes, at det giver mulighed for "legitim cloaking" - man kan feede søgemaskinerne nogle informationer, som de faktisk bruger og som de ikke ellers kan få (f.eks. angivelse af thumbnail, som er meget vigtigt)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)