Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomains web shop nede

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Onsdag d. 1. december kl. ca. 16 gik vores shop hos Dandomain ned. Vi opdagede selv at shoppen ved nede ved 18 tiden og skrev en mail til Dandomain (de har jo ikke support efter kl. 16.) De reagerede først kl. 20.50 og løste herefter problemet. Dvs. shoppen var sammenlagt nede i knap 5 timer.

Er det hvad man kan forvente fra en professionel webshop udbyder efter jeres mening? Et er at vi selv skal opdage fejlen og noget andet er at responstiden herefter er 2,5 timer før der bliver reageret på mailen.  

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer vel an på hvad fejlen var. Somme tider kan det være forhold uden for hosting udbyderens rådighed der gør at shoppen er nede. Det kan være et fejl på websitet, eller generel større brud på et kabel et sted på internetforbindelser hos fx TDC eller lign.

Er det selve serveren i har ligget på der har været nede i 5 timer i træk, så er det ret længe. I så fald burde de nok give dig en eller anden form for kompensation fx 1 gratis månedsleje eller lign.

Prøv at gå i dialog og bed dem redegøre for nedetiden og for hvad de gør for at det ikke sker igen.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en simpel fejl på server-softwaren og den skulle bare genstartes.

Jeg har haft en dialog med dem om det, men da serven 'kun' var nede i 5 timer ligger det samlet set indenfor det acceptable.

Jeg har ikke selv teknisk indsigt men jeg synes bare det virker underligt uproffessionelt at en server kan være nede i flere timer uden de selv opdager det. Jeg kan undre mig over hvor længe den havde fået lov at være nede hvis vi ikke selv havde set det....

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

RThorup:
Er det hvad man kan forvente fra en professionel webshop udbyder efter jeres mening? Et er at vi selv skal opdage fejlen og noget andet er at responstiden herefter er 2,5 timer før der bliver reageret på mailen

Nedetid er altid ærgeligt og kedeligt. Jeg vil umiddelbart sige at det ligger inden for rammen, forudsat de ellers leverer et stabilt produkt. Det er altid vigtigt at før sådanne ting sker, at have et afklaret forventning om hvad hosting udbydere kan tilbyde af support, såfremt serveren er nede

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har også forståelse for at alle udbydere er ramt af nedetider. Helt at undgå det er jo  nok umuligt. Lige meget hvad de gør.

Og 5 timer er vel heller ikke sååå lang tid når det er første gang i måske 1 års tid det er sket. Jeg havde dog nok haft større forståelse for det, hvis det var sådan at nedetiden skyldtes at serveren var stået af, brændt eller et eller andet stort var sket. Nu har jeg som sagt ikke teknisk indsigt, men jeg synes umiddelbart at en simpel software fejl (der blot krævede en genstart) burde være opdaget og rettet langt tidligere. 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rent faktisk prøvet det samme, alle Megahost servere er elektroniks overvåget og ved mindste fejl bipper der en sms afsted til vagthavende tekniker. En aften var der rent faktisk en server der var gået ned, uden at der var nogen der opdagede det, det viste sig efterfølgende at være en fejl i det script der blev brugt og jeg fik lejlighed til at gennemgå alt for sikre at det ikke sker igen, men nogen 100% garanti, det kan man give!

Du kunne jo tage en snak med dem, om hvad de vil gøre for at undgå det det en anden gang, er de seriøse, så skal de nok give dig et ordentligt svar :-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

RThorup:
Jeg har haft en dialog med dem om det, men da serven 'kun' var nede i 5 timer ligger det samlet set indenfor det acceptable.

<--- Har du ikke selv svaret her? De betingelser som du har accepteret, beskriver vel en garanteret oppetid.

Det er nærmest umuligt at undgå nedetid. Især i webshops hvor man reelmæssigt programmerer flere funktioner ind.

 

Jimmy

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

RThorup:
Nu har jeg som sagt ikke teknisk indsigt, men jeg synes umiddelbart at en simpel software fejl (der blot krævede en genstart) burde være opdaget og rettet langt tidligere. 

Software fejl er typisk sværere at opdage og at rette permanent. Når en softwarefejl krævede en genstart for at blive rettet, betyder det oftest at fejlen ikke er fundet og ikke rettet, men at maskinen blot er genstartet for at få det til at virke igen. (og så er det man bare håber at det ikke sker igen).

En hardware fejl er ofte nemt at se eller finde, systemerne vil selv opdage at der er noget der ikke virker, og for en tekniker er det nemt at tage at føle på at der bare skal udskiftes én komponent (fx et ram-modul). 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)