Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ide til website eller app

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lille ide til at lave et site eller en app hvor folk kan uploade deres geotaggede billeder med tid på hvornår de er taget, og lægge det hele op på eks google earth. Så kan man til et givent tidpunkt eller tidsinterval om man vil, se de billeder folk har lagt op...

Altså en slags twitter bare i billedform :-)

Findes det i forvejen og er det interessant for jer herinde ???

Kom med jeres uforbeholdne mening :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

slet ingen kommentarer til min ide ????

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

er der ikke bare en der kan kommentere på ideen...eller er det svært at tage stilling til.. ??

Plejer da at få reaktioner på indlæg herinde :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-)

Jeg ved ikke om det er helt, hvad du har i tankerne. Men der findes et "nyt" amerikansk projekt kaldet Instagram.

Idéen er rigtig smart - mange bruger jo efterhånden facebook og twitter til at vise billeder de lige har taget, og den slags bliver der nok ikke færre af.

Men når det så er sagt, er der efterhånden rimelig mange med det koncept.. Du kunne jo lave en dansk version, jeg har endnu ikke set en dansk udgave af sådan en applikation :-)

Jeg synes i hvert fald at du skal prøve det af - det skader jo aldrig..

Kan du ha' en rigtig god weekend! 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laeste din foerste post i gaar men forstod ikke helt ideen - vil du vise billederne paa din side, eller paa google? 

Jeg tror generelt ser folk billeder som et bi produkt snarere end et hoved produkt. Hvis du kigger paa folks adfaerd online, paa facebook, twitter, blogs, osv. saa er deres fokus paa tekst foerst, billeder som en tilfoejelse (for at goere teksten laekker). 

Og saa er der et faatal som udtrykker sig meget i billeder (af dem selv og hvad de laver).

Jeg proevede engang selv at lave en billede blog hvor jeg postede billeder til en "blog" eller "tweet" via nokias lifeblog protocol (du tager et billede paa mobilen og vaelger "send til xxx service"). Resultatet var interessant nok saadan "kunsterisk", men bare uden meget tekst eller forklaring paa billederne saa den blog ikke gav mening for besoegende som ikke kendte mig godt og viste hvad jeg foretog mig.

Haaber du forstaar hvad jeg mener. 

 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skulle vaere interesseret, saa fandt jeg lige den "photo blog" jeg rodede med:

http://www.sh-reviews.com/view_blog.php?blog=1&media=2

Billederne er alle taget med min nokia n95 og uploadet direkte fra den. 

Billederne er fine nok, men der mangler en kontekst (tekst). 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg tænkte ikke bare på at det skulle være upload af billeder til en blog el. lign..

men at jeg feks har gooogle earth på min webside, og når du så tager et billede der er geotagget ( med breddegrad og længdegrad) og tidsangivelse for hvornår billedet er taget, så uploader du det til min webside.
Billedet bliver så placeret på google earth præcis der hvor det er taget geografisk.
Er der flere billeder på samme location så placeres de i en mappe ordnet efter tiden for hvornår de er taget.

På denne måde får man et "verdenskort" med billeder og ordnet efter tid.

Man kan så søge på bestemte år, uger, dage eller timer for hvilke billeder der er taget, og selvfølgelig også søge på lande, byer,verdensdele osv..plus evt navne for fotograf og medvirkende på billeder....+ seværdigheder... (der kan evt. tilføjes tekst til billederne)

Syntes selv det kunne være en spændende måde at dokumentere på, hvor man har været og hvad man har lavet til et givet tidspunkt....

Hvad tænker i om det  ???

... syntes ikke det der Instagram er det samme, der uploader du blot billeder til eks. facebook...

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

KomsiKomsa.dk:

Hej

jeg tænkte ikke bare på at det skulle være upload af billeder til en blog el. lign..

men at jeg feks har gooogle earth på min webside, og når du så tager et billede der er geotagget ( med breddegrad og længdegrad) og tidsangivelse for hvornår billedet er taget, så uploader du det til min webside.
Billedet bliver så placeret på google earth præcis der hvor det er taget geografisk.
Er der flere billeder på samme location så placeres de i en mappe ordnet efter tiden for hvornår de er taget.

På denne måde får man et "verdenskort" med billeder og ordnet efter tid.

Man kan så søge på bestemte år, uger, dage eller timer for hvilke billeder der er taget, og selvfølgelig også søge på lande, byer,verdensdele osv..plus evt navne for fotograf og medvirkende på billeder....+ seværdigheder... (der kan evt. tilføjes tekst til billederne)

Syntes selv det kunne være en spændende måde at dokumentere på, hvor man har været og hvad man har lavet til et givet tidspunkt....

Hvad tænker i om det  ???

... syntes ikke det der Instagram er det samme, der uploader du blot billeder til eks. facebook...

Kan vaere jeg er dum, men har google ikke allerede den funktionalitet? Eller mangler de soegning? 

Min pointe var ikke "en photo blog". Men mere at photos i sig selv giver et indhold der mangler en kontekst. 

Du naevnte twitter, og laver du et "photo twitter" vil det jo vaere det samme som en photo blog, som iovrigt ogsaa kan laves med wordpress og sikkert andre CMS

Folk er ikke interesserede i at dokumentere hvad man har lavet og hvor, folk er interesseret i at praesentere hvad de har lavet og hvor overfor andre, og heri indgaar at man poster et samlet "vaerk" saasom en blogpost hvor man skriver lidt om sin rejse og poster nogle billeder. 

Jeg har selv blogposts incl. billeder fra de dage jeg moedte min kone. Det er interessant (for mig og maaske vores boern i fremtiden). Havde jeg "blot" haft billeder som du beskriver vil jeg, nu gentager jeg mig selv, mene at det mangler konteksten, historien, mm. laesere/vieweren har meget indlevelses evne. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke om man kan uploade billeder til google på den måde..??

Syntes nu nok at billeder fortæller meget i sig selv..og er sjove at kigge på..ser altid på billeder frem for tekst.... og hvis de er ordnet på den måde jeg beskriver giver det jo et spændende "verdensbillede" syntes jeg..

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

KomsiKomsa.dk:

ved ikke om man kan uploade billeder til google på den måde..??

Syntes nu nok at billeder fortæller meget i sig selv..og er sjove at kigge på..ser altid på billeder frem for tekst.... og hvis de er ordnet på den måde jeg beskriver giver det jo et spændende "verdensbillede" syntes jeg..

Jeg er ikke uenig. 

Jeg bare ikke sikker paa det vil catche for folk. 

Google har noget saa man kan  uploade billeder til en ll location. Og andre kan sidde og se de billeder for et omraade.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)