Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større webshop løsning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have gang i en ny webshop da den gamle efterhånden er for gammel til at alt det nye smarte der sker i verden.

Problem 1: Vi skal have lagt +50.000 produkter online - (de er ikke oprettet i den gamle, og det er selvfølgelig pt. en del af problemet)

I den nuværende løsning der oprettes produkter i CSV filer som uploades i webshoppen. Herefter skal hvert produkt aktiveres og tillægges billede (som skal! uploades - eneste mulighed)

Med +50.000 produkter er det ikke en realistisk mulighed i min verden og at gøre det i en gammel outdatet webshop er helt sort og uden perspektiv.

Problem 2: Bogføring foregår pt. manuelt og det giver selvsagt en masse unødigt (dobbelt)arbejde.

Magento m. "E-conomic integration", ser umiddelbart smart ud og kan en masse som jeg pt. ikke har mulighed for i den gamle webshop. Det er selvfølgelig fint, men :

Min største bekymring er oprettelse af alle disse produkter.

Er det jeg har fundet den nemmeste måde at få det op at køre for "små" penge eller hvad skal man prøve at kigge på alternativt ?

 

/Niels

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg kender ikke lige dit budget og tidsramme og krav til funktionalitet, system, performance, design osv., så det er nok lige i underkanten af info du leverer :)

Men med dine lidt "sparsomme" ønsker, så bør du lige kigge på DanDomain (som et helt andet alternativ til Magento:) ), vi har en del kunder som har mellem 20.000 og 50.000 varer, forretningslogikken er dog sat meget forskelligt op alt efter hvad den enkelte virksomhed har af behov.

Du kan teste hele løsningen i 30 dage gratis på DanDomain side

Blot lidt input, håber det kan bruges.

Held og lykke med projektet.

 

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Jeg har prøvet en dandomain demoshop, og ja indgangsvinklen er lidt forskellig, både fra den nuværende og fra hvordan jeg kan se magento virker.

Det jeg godt kunne tænke mig kan en hel del mere end det budgettet kan bære.

Jeg har i dag en ældre model webshop ved scancommerce og den er meget restriktiv kontra hvad jeg kan se i magento. Så jeg har vænnet mig til noget som er outdatet. Alle fremskridt herfra er derfor selvsagt fantastiske.

Front-end Ikke det vigtigste. Denne del kan også nemmere tilpasses senere, hvis der skulle være spillerum til det. Et par ting som jeg som udgangspunkt synes ville være fedt.

  • Automatisk valuta/betalingsmetode tilpasset udfra den besøgendes ip.
  • Online-chat funktion.
  • Jeg synes asos.com er et fremragende site, sådan hvis man skal hente inspiration nogen steder.

Et nyt site skulle gerne gøre det nemmere/federe for folk fra skandinavien fremfor kun for danskere.

Back-end

  1. Produkt styring generelt (oprettelse, vedligehold m.v.)
  2. Bogføring

Det største problem i min optik lige pt. er faktisk manglen på oprettede produkter i det nuværende system, så det gør mig nok lidt snævert synet i forhold til øvrige krav, selvom det selvfølgelig ikke er ligegyldigt.

/Niels

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels,

Hvilke produkter er der tale om? - det er en væsentlig faktor hvor komplicerede dine produkter er, og hvor mange egenskaber og varianter de vil være i :0)


Vh
Henrik 

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det er autodele.

Varegruppe

  - Undergruppe 1

       - Undergruppe 1a

           - Undergruppe 1a1

   - Undergruppe 2

Det vil nok typisk kunne se sådan ud.

 

/Niels

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik lige en privat besked med nogen gode spørgsmål.

Det er www.nordicturbo.dk m. http://webshop.nordicturbo.dk/

Produkterne: De ligger i PDF / Excel / Forhandler online databaser / Forhandler online sider - En stor del af den nye information som skal op kræver omstrukturering i forhold til import til nye systemer, men det er hvad det er.

Admin system: Der er pt. ikke et samlet system til administration af alle disse data. Det hviler meget på min hjerne :-)

Eksempel: En af dem har f.eks. 15.000 produkter / fordelt på 2 produkt kategorier / fordelt hver på henholdsvis : 2 underkategorier (med hvert bilmærke - bilmodel - motor - 7 typer slutprodukt m. tilvalg)

Det er en mindre mængde af varetyper fra webshoppen vi typisk sælger direkte der, hvor mange af alle disse potentielle varer typisk sælges på direkte telefonisk/mail forespørgsel. Optimering af dette forhold sigtes der også mod at skulle kunne arbejdes på med en ny webshop. Der er desværre pt. ingen integreret statestik på webshoppen af nogen art.

Webshoppen kan godt deles smartere op nu, så det bliver nemmere at finde frem til de forskellige produkter. Men det er stadig en gammel model, som jeg gerne ville udskifte - så vi også kunne kører 2-vejs kommunikation med lagerstyring og bogføring.

Det vi generelt arbejder med er VAG biler : Reservelde / Tuning / Motorsport og markedet er Skandinavien / Tyskland.

 

MVH - Niels

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ligegyldig hvad webshop du har PT, hvis den kører med en eller anden database løsning, vil det være muligt at eksportere denne til f.eks. Magento - men du skal nok have en person som undertegnede til at lave eksporten så den går smertefrit - eller begrænser smerten i hvert fald.

Det kan være smertefuldt for pengepungen hvis man ikke gør det rigtigt i hvert fald. Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Jeg vil da klart anbefale en løsning med Joomla CMS sammen med en direkte integration til det danske økonomisystem Winfinans. Med den løsning har webshoppen direkte kontakt med dit økonomisystem så du kun skal vedligeholde dine vareinformationer ét sted (priser, billeder, varetekst osv.).

Hvis du har lyst til at høre mere skal du kontakte Tom Østergaard fra www.moranti.com på 70262126.

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magento blev løsningen og det er sådan set mere eller mindre kørende med ca. 40.000 oprettede produkter og ca. 60.000 flere kommende ind.

Men hvis der er en der er lidt skarp i Magento optimering/programmering, så har jeg nogen ideer som jeg gerne ville have ført ud i livet...

Den nuværende "nye" webshop kan ses på shop.nordicturbo.dk

/Niels

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)