Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af website I tvivl?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har produceret et website til en (maler)virksomhed og produktet er skam fint nok jeg er bare i tvivl om hvad jeg gør nu og hvad jeg skal gøre som min del af aftalen.

 

Jeg er 25, er ikke anset eller har oprettet en virksomhed, men jeg må vel godt sælge et website alligevel går jeg ud fra?

Skal jeg kunne fremstille en kvittering for ham og i så fald hvordan? Må jeg godt bare sige han kan overføre pengene til min alm. bankkonto og så uploade sitet tils hans host uden noget yderligere eller er der love og regler jeg skal tage hensyn til?

Hvis en ku gennemgå hvad jeg skal have styr på lovmæssigt osv. for at sælge et website, vil jeg meget gerne vide det.

 

Mange tak på forhånd! (havde lidt svært ved at finde en passende sektion til det håber det ok jeg poster her)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Nu må du ikke hænge mig 100% op på det. Men så vidt jeg ved, så må du gerne designe / programmere en hjemmeside og sælge det videre selvom du ikke er momsregistreret. Man må tjene op til 50.000 kr. uden at være momsregistreret. Men du er nød til at lave en form for kvittering / regning til køberen. Så han kan trække den udgift fra i virksomheden. Du skal bare lave en regning på det beløb shoppen skal sælges for og ikke regne moms med i det.
Jeg har selv modtaget en del regninger på denne vis, så går ud fra det er ganske lovligt ihvertfald. Man skal jo ikke regne moms med på regningen, da du ikke er momsregistreret.

Håber det hjalp lidt.

Mvh.
Martin Jensen

Fra Randers
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, Martin har ret. Du må gerne lave et site uden at opkræve moms, såfremt du ikke tjener mere end 50.000 på i en 12 måneders periode. Dog skal du selvfølgelig producere en kvittering, og huske at indrapportere din indtægt til SKAT. Det er ikke nødvendigt at starte en virksomhed og blive momsregistreret, men det er en mulighed. Det var i hvert fald det jeg fik at vide, den gang jeg henvendte mig første gang.

Med venlig hilsen,
Nikki Strømsnes

Tilmeldt 3. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet begge to, er der en af jer der kan fortælle mig hvilke elementer der skal være på en kvittering som minimum?

Forestiller mig Dato, Produkt, Pris (mit navn som virksomheden?) Nogen der kan komme med et eksempel på hvordan jeg ku lave den fx?

 

Fra Randers
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Taget fra noget materiale jeg fik af SKAT, da jeg oprettede virksomhed:

Fakturakrav

  • Dato og årstal
  • Udsteders navn, adresse og CVR-nummer
  • Kundens navn og adresse
  • Beskrivelse af leveret ydelse
  • Leveringsdato, hvis forskellig fra fakturadatoen
  • Enhedspris/stykantal

Plus lidt andre ting, som nok ikke er så relevant for dig. Jeg tænker, at du i stedet for et CVR-nummer skal skrive dit CPR-nummer — det gjorde jeg inden jeg blev selvstændig, men jeg ved ikke, om det er nødvendigt. Enhedspris er nok ikke nødvendig, med mindre du deler fakturaen op (f.eks. i design, udvikling, søgemaskineoptimering, support osv.). Så laver du bare en kort beskrivelse af projektet, og skriver en pris på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)