Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfordre til klik - OK/ikke OK?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Lagersalg123 - JEN:

Holger:

I dine nyhedsbreve kan du eventuelt indflette en affiliate reklame.

 God idé hvis man vil risikere at få en bøde på 100,00 per mail Smile

 Forklaring?

 

Når folk tilmelder sig et nyhedsbrev, så er det for at få nyheder. Et sådan må ikke indeholde reklamer eller links til affiliate (reklame) uden at folk positivt har tilmeldt sig at få den slags reklamer via mail.

Så hvis man f.eks. har et site med mobilnyheder, så skal det være mobilnyheder folk får en mail omkring. Hvis man ønsker at sende en mail med tilbud på en mobiltelefon, så skal folk have tilmeldt sig dette separat. Og i princippet må man heller ikke sende en mail med tilbud på tilbehør til mobiltelefoner, hvis folk blot har accepteret tilbud på mobilabonnementer.

Det er markedsføringsloven der regulerer dette.

Bedste måde at gøre det på hvis man har et mobilnyhedssite er at have en tjekboks for nyheder og en tjekboks for tilmelding til tilbud/reklamer og i denne har man en menu hvor folk selv skal krydse af hvad de ønsker tilbud på.

Alt andet bør vendes med juristerne hos forbrugerombudsmanden for at være på den sikre side.

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

WooX - Dennis:

Du får langt mere ud af at spille efter reglerne og ved ikke at fortælle folk hvad der er reklamer. Folk har det altid med at søge væk fra reklamer, derfor er det faktisk en god idé ikke at fortælle folk hvad der på din hjemmeside er reklamer Smile

 

Må man det på nettet? For hvis man gjorde sådan i en avis, så vankede der store bøder... Blandt andet fik Berlingske en bøde på 75.000 kroner for det her:

http://mediawatch.dk/artikel/berlingske-lokalaviser-doemt-skjult-reklame

 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

WooX - Dennis:

Du får langt mere ud af at spille efter reglerne og ved ikke at fortælle folk hvad der er reklamer. Folk har det altid med at søge væk fra reklamer, derfor er det faktisk en god idé ikke at fortælle folk hvad der på din hjemmeside er reklamer Smile

 

Må man det på nettet? For hvis man gjorde sådan i en avis, så vankede der store bøder... Blandt andet fik Berlingske en bøde på 75.000 kroner for det her:

http://mediawatch.dk/artikel/berlingske-lokalaviser-doemt-skjult-reklame

 

Hej Mads

Jeg snakker ikke skjulet reklamer i tekster. Jeg snakker om ikke at skrive med store fede bogstaver REKLAME også under kommer der et flash banner frem eller en adsense blok. Hvis man undlader at skrive over en reklame at dette er en reklame så er min erfaring at man får flere klik end hvis man skriver det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

WooX - Dennis:

Mads:

WooX - Dennis:

Du får langt mere ud af at spille efter reglerne og ved ikke at fortælle folk hvad der er reklamer. Folk har det altid med at søge væk fra reklamer, derfor er det faktisk en god idé ikke at fortælle folk hvad der på din hjemmeside er reklamer Smile

 

Må man det på nettet? For hvis man gjorde sådan i en avis, så vankede der store bøder... Blandt andet fik Berlingske en bøde på 75.000 kroner for det her:

http://mediawatch.dk/artikel/berlingske-lokalaviser-doemt-skjult-reklame

 

Hej Mads

Jeg snakker ikke skjulet reklamer i tekster. Jeg snakker om ikke at skrive med store fede bogstaver REKLAME også under kommer der et flash banner frem eller en adsense blok. Hvis man undlader at skrive over en reklame at dette er en reklame så er min erfaring at man får flere klik end hvis man skriver det.

 

Men det er jo lige nøjagtig det man skal gøre i aviser. Man skal sørge for at modtageren ikke er i tvivl om at der en reklame, eller noget redaktionelt. Og det lyder som om, du gerne vil spille på, at modtageren ikke ved at det er en reklame. Og det er ikke lovligt på tryk.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Men det er jo lige nøjagtig det man skal gøre i aviser. Man skal sørge for at modtageren ikke er i tvivl om at der en reklame, eller noget redaktionelt. Og det lyder som om, du gerne vil spille på, at modtageren ikke ved at det er en reklame. Og det er ikke lovligt på tryk.

Jeg ved faktisk ikke 100% hvilke regler der gælder online, men jeg har ikke hørt om nogen der har haft problemer med det. Hvis du for eksempel kigger på eb.dk, så står der ikke at deres reklamer er reklamer, det samme gør sig gældende for rigtig mange andre hjemmesider.

Selvfølgelig er direkte skjult reklame ikke tilladt, men jeg vil mene der er forskel på at skrive en reklame ind i en artikel og have adsense blokke og andre reklamer, samt affiliate links på sin hjemmeside.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

WooX - Dennis:

Jeg ved faktisk ikke 100% hvilke regler der gælder online, men jeg har ikke hørt om nogen der har haft problemer med det. Hvis du for eksempel kigger på eb.dk, så står der ikke at deres reklamer er reklamer, det samme gør sig gældende for rigtig mange andre hjemmesider.

Selvfølgelig er direkte skjult reklame ikke tilladt, men jeg vil mene der er forskel på at skrive en reklame ind i en artikel og have adsense blokke og andre reklamer, samt affiliate links på sin hjemmeside.

 

Mon ikke der gælder de samme regler online, som i trykte medier...?? Måske nogle jurister kan hjæle her?

Jeg er ikke i tvivl om at noget er en reklame på eb.dk - jeg skrev også at man enten skal skrive at det er en annonce, ELLER at man skal sørge for at modtageren ikke er i tvivl om at der en reklame, eller noget redaktionelt. Og det er jo, som jeg ser det, at du opfordrer til. Du opfordrer til at "snyde" forbrugeren, til at tro at noget er information eller redaktionelt arbejde, men at det er en annonce. Og det har jeg svært ved at tro er lovligt.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, der er godt nok meget man ikke må ifølge jer hva?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Hold da op, der er godt nok meget man ikke må ifølge jer hva?

Kan kun tale for mine egne indlæg, og der er det markedsføringsloven der er gældende. Hvis din intetsigende kommentar skal opfattes som sarkasme, så smut.

Hvis din intetsigende kommentar skal tages seriøst, som kom med argumentationen for, ifølge markedsføringsloven, at det er forkert det jeg skriver.

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Hold da op, der er godt nok meget man ikke må ifølge jer hva?

 

Ved godt at jeg er en mærkelig fætter, når jeg opfordrer folk til at overholde loven...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville som annoncør ikke betale for klik der er skabt fordi webmasteren opfordrer til at støtte ham. Klik skal skabes på baggrund af interesse for annoncen.

Med relevant indhold og en stor mængde trafik, så skal du nok få klik på dine annoncer helt automatisk.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)