Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvivl om indexeret indhold

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg kan se at jeg her efter en uge online har fået indexeret nogen af 60 sider på google.

Jeg er lidt i tvivl om det er godt eller skidt, da jeg f.eks har et indlæg der hedder iPad i kategorien Apple, både indlægget og kategorien er indexeret med indlæggets indhold!?

Er jeg galt på den med det jeg har fået indexeret rent SEO mæssigt?

 

Håber der er nogen der har tid og lyst til at svarer.

 

God Dag

 

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.

Hvis du vil undgå problemer med dobbeltindeksering/dublicate content, så kan du lave en no-index på dine kategorier. Det gør at det kun er dine indlæg som bliver indekseret i søgemaskinerne

Hvis du bruger All In One SEO, kan du ændre det meget hurtigt fra dit wordpress admin modul. 

Har du hele indlægget liggende i dine kategori-oversigt? Hvis du laver det med en read-more funktion, sådan at det kun er en indledning/snippet som ligger i oversigten som linker ind til selve indlægget, så burde problemet også være løst. 

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:

 

Har du hele indlægget liggende i dine kategori-oversigt? Hvis du laver det med en read-more funktion, sådan at det kun er en indledning/snippet som ligger i oversigten som linker ind til selve indlægget, så burde problemet også være løst. 

Hej Lasse.

Tak for svar.

Jeg har indlægget liggende som en snippet i kategorien.

Ville det så stadig være bedste at lave no index på kategorierne?

 

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det kun er en mindre procentdel af indlægget som vises, er det fint.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det kun er en række af korte snippets som linker ind til unikke indlæg med hele teksten, så tror jeg ikke du får problemer med det. 

Du kan sammenligne det med blogs. Forsiden af bloggen er fuld af snippets som linker ind til selve blogindlægget. Her bliver blog-forsiden også indekseret og det giver ingen problemer i søgemaskinerne

Nu har jeg ikke kigget på din specifikke side, men det er i hvert fald min umiddelbare vurdering.

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Tak for svar begge to, så vil jeg lade den ligge ind til videre.

 

Forsat god dag.

 

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil undgå duplicate content er der en bedremåde at gøre det på, end at lave No-follow-tags..

Du skal arbejde med det, der hedder canonical tags. Jeg gætter på du arbejder med wordpress. Download da et plugin der hedder noget med Canonical tags... Derefter kan du under hvert indlæg definere, hvad Google skal læse.

Canonical tag er:

Side X og Y har det samme indhold. Hvis side X så har et Canonical link/tag hen til Y, fortæller den GoogleBot - når GoogleBot besøger side X - at den kun skal læse indholdet på side Y. Side X vil altså ikke blive indekseret og du undgår hermed duplicate content :-)

Dbh. Yngvi

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Yngvi K.:

Hvis du vil undgå duplicate content er der en bedremåde at gøre det på, end at lave No-follow-tags..

Du skal arbejde med det, der hedder canonical tags. Jeg gætter på du arbejder med wordpress. Download da et plugin der hedder noget med Canonical tags... Derefter kan du under hvert indlæg definere, hvad Google skal læse.

Canonical tag er:

Side X og Y har det samme indhold. Hvis side X så har et Canonical link/tag hen til Y, fortæller den GoogleBot - når GoogleBot besøger side X - at den kun skal læse indholdet på side Y. Side X vil altså ikke blive indekseret og du undgår hermed duplicate content :-)

Canonical er og bliver en nødløsning frem for en løsning på et DC problem.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim :-)

Jeg har fjernet mit canoical tag, efter at du har lavet et god stykke seo arbejde på min side.

.. eller det troede jeg at jeg havde. Som du kan se i kildekoden på den her side, er der stadig registreret et canonical tag, selvom jeg har fjernet fluebenet i All In One SEO

Se kildekoden på den her side :

Canonical tag.. gå væk sagde jeg

Hvordan fjerner jeg det helt igen, og hvor kommer det fra, når jeg nu har fjernet det fra mit All in One Sep plugin ?

Tak :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Canonical tag'et er default i Wordpress ;-)

 

Du sætter denne fyr ind i din functions.php, og så er den ged barberet:

 

# Remove WordPress' canonical links
remove_action('wp_head', 'rel_canonical');

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)