Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regnskabsafslutning/faktura

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, det kan jeg selvfølgelig godt se. Men hvis han køber varer til lager, så bliver han vel ikke beskattet af det før han sælger det næste år. 

Hvis han får  en kontantgave fra sine forældre (indenfor grænsen) eller han låner pengene af sine forældre til f.eks. 1% i rente, må han så bruge dem til at nedbringe gælden på virksomhedslånet ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..men han har så heller ikke fradrag for købet.

Ja....det må han godt.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, jeg tror han skal kontakte dig :-) Men jeg skal lige prøve at forstå det.

Et eks:

1) Han har købt varer for 10.000 og solgt dem for 20.000 kr. som han bogfører vareindkøb på vareindkøb og salget på salgskonto. dvs. der er et overskud på 10.000

2) Hvis han så køber maling til lager for de 10.000 for at slippe for at betale skat nu, men vil hellere være sikker på at han har varer, så kan han ikke bruge de 10.000 i overskud til at gøre det ??

Men hav vil stadig blive beskattet af de 10.000 ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

1) Yes

2) Nej...fordi malingen ryger på lager, og dermed ikke fradrag i år..først når han sælger

malingen får han fradrag.

Ved salg fra lager:

Kredit varesalg/Debet debitor eller bank/kasse

Debet vareforbrug/kredit varelager

 

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak - men hvis han køber en computer (småanskaffelser) eller kontoratikler, så kan han vel bruge pengene til det og slippe for at blive beskattet ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes...det kan han.

Eller en firmabil, hvor han kan afskrive 25% skattemæssigt i år, selvom den først anskaffes

f.eks. 31/12.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål ang. fradrag.

Jeg har et snerydningsfirma. Jeg har derfor købt salt, traktor, sneskraber osv. Kan jeg vælge at betale for de fakturaer for penge som jeg har tjent, uden at betale skat for de penge?

Vh Daniel

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Salt o. lign. er vareforbrug der er fradragsberettiget. Mht. traktor, sneskraber o .lign. kan køb til og med 12.300 kr. + moms (hvis du er momsregistreret, ellers 12.300 kr. inkl. moms) straksafskrives. Dvs. dem kan du også fratrække med det samme. Køb over denne grænse skal afskrives over flere år.

mvh
Michael

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svaret, dvs at jeg må have 12.300kr omkostninger pr. måned?

Hvis jeg fx har tjent 20.000 kr på min konto og jeg har haft omkostninger på 18.000kr (lokale, salt, benzin, garage, telefon, arbejdstøj mm.) hvad skal jeg så gøre? Er det så stadig kun de 12.300kr jeg må afskrive eller hele 18.000 kr og kun betale skat af de resterende 2000kr?

 

Hvad så hvis der (i starten af en virksomhed) er flere omkostninger end indtjente penge? Betaler man så ingen skat?

 

mvh Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja det hele og skat af 2 tkr.

Nej..ingen skat ved underskud.....underskud kan i efterfølgende år modregnet overskud.

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)