Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regnskabsafslutning/faktura

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis man har regnskabsafslutning den 31.12 og jeg modtager faktura for husleje for januar måned, den 25. december må jeg så betale den/bogføre den i indeværende regnskabsår, selvom det har med 2011 at gøre ?

 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Huslejen for januar vedrører det nye år og du skal derfor ikke udgiftsføre beløbet, men i stedet bogføre det på en konto i balancen der kaldes periodeafgrænsningsposter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis fakturaen ikke er momsbelagt, ville jeg først bogføre den i 2011.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er momsbelagt, og jeg ville jo gerne slippe for "periodeforskydninger" så dvs. at jeg kan ikke "lovligt" bogføre den i år når det drejer sig om næste år, men jeg vil jo gerne betale den i år så jeg slap for at betale skat af overskud

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg har lært vil det eneste rigtige være, at bogføre den i år (på fakturadatoen) og så lave en periodisering til næste år. Lytter med hvis der er nogen der har en anden metode og kan dokumentere gyldigheden/lovligheden af denne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jamen når den er momsbelagt skal du periodisere.

Uanset om du betaler den i 2010 eller 2011.

Men du kan ikke få fradrag for huslejen skattemæssigt i 2010.

Hvis den ikke var momsbelagt ville jeg ikke tage den med i 2010, såfremt den ikke blev betalt i

2010, idet aktiver/passiver grundløst bliver oppustet, og huslejen vedrører 2011.

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, mange tak for svar :-)

Min kæreste har et enkeltmandsfirma og tidligere på året gik det dårligt, så han måtte låne 50.000 i banken til hans privatkonto og 100.000 til hans firmakonto. Nu går det bedre, og han har fået nogle gode ordrer, så han ender med et overskud på 200.000 når alt er betalt. Men kan han betale de 100.000 tilbage på en gang uden at blive beskattet af det (fordi det var lån til firma)

mvh,

Mi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..lån har ikke noget med beskatning at gøre, lige bortset fra renter, som kan fratrækkes.

Han skal naturligvis beskatte tjente penge, som så kan bruges til at indfri lånet med.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal han også beskattes hvis pengene er gået til at købe varer/betale regning   for i firmaregi ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Varekøb fragår dit varesalg(når varen er solgt)og har således indflydelse på resultatet,

som beskattes.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)